Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 mei 2011, 00:55   #1
fred123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2010
Berichten: 56
fotos + vraagje

Hoi, ik volg al een jaar op deze site. Ik kreeg opmerkingen over mijn kruin dat ik een kale plek kreeg. Ik ben nu 23 en neem al 1 jaar minox 5% en een maand of 9 fina 1 mg per dag. Heb het gevoel dat het blijft verslechteren. Wat wel zeer vreemd is dat ik perfect haarlijn + inhammen heb voor iemand van mijn leeftijd. Niets op aan te merken. Maar dat ik enkel een beginnend kalende plek heb van achter op mijn kruin. Ik dacht dat ik DPA had, maar mijn haar vooraan is nog perfect kwa dichtheid en het wordt gewoon progressief dunner naar achter toe. Zoals je kan zien op de fotos. Ik geloof niet echt in nizoralshampoo. Heb gezocht naar wetenschappelijk bewijs hiervoor. En is geen echt bewijs voor, dus voor een van de meest gebruikte medicijnen dus moest het iets doen zou je verwachten dat dit reeds duidelijk beschreven zou zijn. Nu mijn vraag, is dit AGA, maar dan een speciale soort ofzo? Voor zo ver ik weet is niemand in mijn familie kalend. Is een HT op mijn leeftijd met mijn probleem een optie? Of iets anders, Ik had al kleine jongen gigantisch dik en veel haar. Nu is het behalve thv mijn haarlijn en de eerste 4cm er achter overal dunner en vooral in de driehoek die je best zit op de 1ste foto.
groetjes en thx
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg abc 005.jpg‎ (144,3 KB, 227x gelezen)
Bestandstype: jpg abc 007.jpg‎ (151,3 KB, 192x gelezen)
Bestandstype: jpg abc 006.jpg‎ (154,9 KB, 214x gelezen)

Laatst gewijzigd door fred123; 21 mei 2011 om 01:08
fred123 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2011, 09:47   #2
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Waarom zou dit een speciale soort aga zijn ? Het kan net zo goed bij de kruin beginnen en de andere gebieden in beginsel onaangeroerd laten. Niks speciaals of raars aan. Hoewel je zelf al schrijft dat je toch wel wat ziet bij je haarlijn.

Het is het ingredient ketoconazol in nizoral shampoo die kan bijdragen tegen haarverlies. Misschien moet je eens op ketoconazol googlen.

Een haartransplantatie in vooralsnog deze situatie is vruchteloos.

Jammer, dit is waarschijnlijk allemaal het gevolg van de opmerkingen die je naar je hoofd geslingerd hebt gekregen.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2011, 14:02   #3
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
je ziet wel iets aan de kruin maar gezien de vooruitgang van je aga en je jonge leeftijd kan je het zeker nog omkeren...

gewoon fina en minox blijven smeren , eventueel wat keto shampoo 3x week ...

als ik je een tip mag geven , ik raad je aan om de cb03 topic in de gaten te houden , ik heb contact met iemand dat reeds 2 weken cb03 gebruikt , na de eerste week was er al een shedding, wat wijst op een enorme anti-androgeenactie bij de haarfollikels , dit zou wel eens het middel van de toekomst kunnen zijn , wij zijn nog aan het onderhandelen, we moeten zeker zijn dat hun spul echt de correcte stof is , en ze moeten de prijzen doen zakken...

eventueel als dit blijkt iets goed te zijn, kan je het bij je huidige fina minox bijgebruiken...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2011, 14:09   #4
DirkieConFlirki
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2010
Berichten: 152
Je schedel is niet een perfect ei op zijn kop, maar achterop wat sterker gekromd, daardoor lijkt het daar ook altijd wat dunner. Ter verduidelijking deze zeer natuurgetrouwe weergave van het menselijk hoofd met haren erop:


Je ziet dat achterop het hoofd, daar waar de kromming van de schedel het sterkst is, de dichtheid van het haar veel kleiner lijkt... hoewel deze in werkelijkheid net zo groot is. Daar moet je ook rekening mee houden. En daarnaast valt jouw haar ook precies in een soort scheiding daar. Misschien is er dus niks aan de hand.

Zijn er mensen in je familie die een kale kruin hebben, maar daarbij wel een haarlijn die intact is? 't Komt namelijk wel voor, dit patroon van kaalheid, Raymond Atteveld is daar een goed voorbeeld van.

Ben je al naar een dermatoloog geweest hiermee? Misschien kan die uitsluitsel geven.

Laatst gewijzigd door DirkieConFlirki; 21 mei 2011 om 14:19
DirkieConFlirki is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2011, 19:01   #5
fred123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2010
Berichten: 56
Bedankt voor snelle reacties. Nja, mijn fotos zijn weinig optimaal. Te goed gecammoufleerd. Ik zal er es een betere proberen maken. Als kind was men haar zeer dik en nu echt heel dun.
ketoconazole, ik heb dat enkele maanden gebruikt maar op pubmed vind ik geen duidelijke bewijzende studies die het nut aantonen eerder suggestieve studies. Dus ik ben eerder terughoudend. Bedrijven weten dat ze met effectieve haarmiddeltjes bakken geld kunnen verdienen, dus mag je er van uit gaan dat moest het werken dat ze wel studies zouden uitvoeren om de werkzaamheid te bewijzen.
En zo nieuwe molecules gebruiken lijkt me heel riskant, vaak heel duur, en voor hetzelfde zit je met een mannelijke borstkanker, of een testiskanker 5 jaar later, dat gevoel heb ik een beetje bij dat asc ding daar.
Met hormonen spelen doe je niet zomaar denk ik dan Dus ik blijf bij de enige 2 bewezen en FDA approved atm.

Kk, wel heel blij dat jullie mijn probleem minimaliseren, ik maak me er veel te druk over, gelijk iedereen . thx
fred123 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2011, 19:10   #6
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
dat een antikanker middel net kanker aanmaakt , dat zou tegenstrijdig zijn met de werking van die stof...

asc is specifiek om kanker te bestrijden gemaakt
cb ook , jij zegt nu dat je eerder wel kanker met deze middelen te proberen zou ontwikkelen, das tegenstrijdig met waarvoor het ontworpen is

verder kan fina een verhoogde kans op prostaattumors geven , dus voor fda goedgekeurd te zijn...
die fda trails zijn gewoon geldklopperij , een bedrijf moet 800.000 dollar ophoesten aan de fda om hun goedkeuringen te krijgen , zelfde reden dat die fda goedgekeurde laserkam niks uitmaakt , het is gewoon goedgekeurd op veiligheid , niet op de werking....
zowiezo met fda goedgekeurde middelen kan je ook complicaties krijgen , daarvoor geeft die goedkeuring geen garantie dat het niet kan gebeuren

dan nog even vermelden dat eigentlijk finasteride met jouw hormonen speelt , het wijzigd je hormoonhuishouding , je dht gaat beneden , en je testo en aromatizatie gaat omhoog...
terwijl asc niks veranderd aan de hormoonwaardes , net als cb welke ook niks wijzigd aan de hormoonbalans...
wou ik toch even kwijt omdat het overkwam alsof cb en asc gebruikers met hun hormonen spelen en je dit met fina niet doet, het is net omgekeerd...

aspartaam is ook veilig verklaard terwijl veel studies net bewijzen dat het kankerverwekkend is... net toevallig als er zoveel druk was om suikervrije produkten... dus met genoeg geld onder tafel is het toch door de fda goedgekeurd , als je kanker krijgt kan je toch heel moeilijk bewijzen vanwaar het gekomen is...
http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...rt&art_id=3209
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 21 mei 2011 om 19:19
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2011, 19:37   #7
fred123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2010
Berichten: 56
Ja, ik zeg natuurlijk niet dat het kanker veroorzaakt. Ik geef maar een voorbeeld dat op eigen houtje stoffen gebruiken niet zonder risico is. En wanneer het door fda approved is dan wil dit natuurlijk niet zeggen dat er geen risico's aan verbonden zijn maar wel dat de positieve werking bewezen is en dat de negatieve bijwerkingen gekend zijn en dat deze niet van deze aard zijn om het product uit de rekken te halen.

Dus ik neem je zeker niet kwalijk dat je het probeert hoor, srry als het zo overkomt. Maar ik wil enkel zeggen dat ik enkel producten die internationaal aanvaard zijn durf gebruiken. Iedereen doet natuurlijk wat hij wil.

Ps, je haar ziet er echt wel goed uit! was altijd wat argwanend tegenover HT's maar bij deze ontkracht.

Laatst gewijzigd door fred123; 21 mei 2011 om 19:43
fred123 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2011, 20:21   #8
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
als er geen pioneers zijn dan zullen vele mensen nog lang wachten op de oplossing...

ik ben er zeker van als cb een wow resultaat geeft , en met fina jouw haar achteruit blijft gaan , dat je mee op de cb trein zit fda approved of niet , als het de resultaten van fina / duta overtrefd , dan gebruiken het de mensen toch , want iedereen zijn doel hier is haar houden en hergroeien

een ht kan zeker een wow effect geven , als het correct uitgevoerd word... daarmee raad ik je zeker aan als je ooit zoiets doet , kijk naar de ervaringen van mensen , en hun voor en na fotos , want de ene kliniek is de andere niet , ik ga zowiezo meer op de verhalen van patienten op forums in , dan op mooie fotos op een commerciele website van de kliniek , want daarin laten er vele zich nog strikken
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.