Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 maart 2012, 19:10   #1
Terminator-x
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 maart 2012
Locatie: Zeeland
Berichten: 10
Unhappy Ik ben 21 en wordt kaal

Hallo haarwebleden ik ben Danny ik ben 21 jaar en ik ben al sinds mijn 16e kaal aan het worden. Nu kon ik het in het verleden wel goed camoufleren en haren over mijn kruin kammen, maar nu het verder gevorderd is lukt dat niet goed meer. Ook zie ik aan de voorkant een steeds dunner wordende bos en wordt er echt niet vrolijk van.

Ik overweeg een haartransplantatie, ik wil namelijk niet aan de finasteride beginnen gezien de risico's met mijn sexleven en de prijs van de medicijnen.
Verder ben ik wel bereid minox te gaan gebruiken en heb zelf al een haar laser gekocht van de tell sell. Dit omdat deze medicatie geen enstige bijwerkingen heeft en betaalbaar is. Maar ik weet ook dat dit eigenlijk niet de beste oplossing is.

Maar ik las ook een bericht van een andere jongeman die ook een haartransplantatie overwoog maar ook bang was dat het na 5 jaar weer te zien was dat hij kaal werd. Hier vrees ik namelijk ook voor.. Hebben jullie een idee wat ik het beste kan doen ? Als bijlage twee foto's
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 100_2096.jpg‎ (143,5 KB, 683x gelezen)
Bestandstype: jpg 100_2102.jpg‎ (147,2 KB, 624x gelezen)
Terminator-x is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2012, 19:21   #2
gwennie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 september 2009
Berichten: 82
Hoi Danny dat is inderdaad best ver gevorderd, kan ook goed begrijpen dat je er wat aan wilt doen.

Snap ook als geen ander dat je in het begin naar alles probeert te grijpen dat zelf al enigzins een snelle oplossingis.. de realiteit is dat de laser waarschijnlijk niet werkt toch.. maar ja proberen kan altijd..

Het enige dat werkt is toch fina of minox maar met minox kan je wel shedding ervaren.. en aangezien het best ver gevorderd is.. kan dit best wel iets met je gemoedstoestand doen en of je alles terugkrijgt is dan ook maar de vraag.. dit garanderen ze nergens namelijk..

Dan is er de fina oplossing.. en duta.. maar zou zowiezo met fina beginnen als je deze 2 overweegt.. duta is toch een stuk sterker en onderdrukt allebei de 1 and 2 dht terwijl fina de 1 70% verminderd.. wat toch een stuk beter voor je lichaam is denk ik..

De derde oplossing is om je kop kaal te scheren. Kan heel bevrijdend zijn.. je omgeving heeft waarschijnlijk toch allang gemerkt dat je kaal word en sommige mensen staat het best goed.

succes in ieder geval !
gwennie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2012, 19:31   #3
Terminator-x
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 maart 2012
Locatie: Zeeland
Berichten: 10
Hoi Gwennie bedankt voor je reactie,

Ik wil mijn haar best kort scheren, maar ik zou dan toch wel een transplantatie overwegen voor ietwat mijn inhammen en kalende kruin op te vullen. Eigenlijk wil ik er gewoon niet aan toegeven. En ik vind langer haar bij mij toch leuker staan.

En ja fina en duta zie ik echt niet zitten, ik heb al wat horror verhalen gelezen op het internet.. Nou is dat geen garantie dat dat bij mij ook gebeurt maar het zou wel kunnen. En het schijnt ook nog eens irreversibel te zijn dus ik wil dat echt niet.
Zouden Wesley Sneijder en alle bekende mensen ook fina of duta slikken denk je? Ik denk het eigenlijk niet.. Maar hun hebben ook wat meer geld op de rekening dus die kunnen wel vaak naar zo'n transplantatie kliniek.

Dus minox en transplantatie + kort haar zou dat een oplossing zijn denk je ?
Terminator-x is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2012, 19:52   #4
gwennie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 september 2009
Berichten: 82
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Terminator-x Bekijk bericht
Hoi Gwennie bedankt voor je reactie,

Ik wil mijn haar best kort scheren, maar ik zou dan toch wel een transplantatie overwegen voor ietwat mijn inhammen en kalende kruin op te vullen. Eigenlijk wil ik er gewoon niet aan toegeven. En ik vind langer haar bij mij toch leuker staan.

En ja fina en duta zie ik echt niet zitten, ik heb al wat horror verhalen gelezen op het internet.. Nou is dat geen garantie dat dat bij mij ook gebeurt maar het zou wel kunnen. En het schijnt ook nog eens irreversibel te zijn dus ik wil dat echt niet.
Zouden Wesley Sneijder en alle bekende mensen ook fina of duta slikken denk je? Ik denk het eigenlijk niet.. Maar hun hebben ook wat meer geld op de rekening dus die kunnen wel vaak naar zo'n transplantatie kliniek.

Dus minox en transplantatie + kort haar zou dat een oplossing zijn denk je ?
Ben geen expert maar weet je het probleem met transplantatie is dat je haar van 1 plek verplaatst naar een andere plaats.. dus je kan nooit meer haar terug krijgen slechts alleen betere dekking..Ik weet niet of dat bij jou voldoende is dat zal je met een chirurg moeten bespreken.. Ik weet wel dat een ht heel duur is een stuk duurder dan 15 jaar fina..

Ik snap heel goed daat je er niet aan toe wilt geven je bent 21 ik snap dat als geen ander.. bij mij begon het ook met 18 maar heb het toch de jaren door toch een stuk meer gehouden als dat ik eigenlijk dacht.. maar mijn vader was ook een nw5 met z'n 23ste en als je haar begint uit te vallen als je 18 bent dan zie je het schip al zinken..helemaal als je genen je niet goed gezind zijn..

Wesley Sneijder het zou me niet verbazen als hij toen hij bij die kliniek was weggelopen het advies had gekregen om fina te slikken of hij dat daadwerkelijk doet is een 2de.. Ik weet wel dat er veel massahysterie is rond fina.. en dat het bij de de meerderheid wel te verdragen is.. maar ja idd.. je zou net bij die 0.5%~2% zitten die er wel problemen mee ondervind.. dan piep je wel anders.. Als je er als angstig tegenover staat dan kan je de bijwrkingen met een factor 5 vergroten.. dus dan tja..

Het beste wat je voor jezelf kan doen is het accepteren zoals het is, als je dat kan doen..en er vrede mee kan hebben en het kan accepteren dat je af en toe een opmerking erover krijgt.. of dat iemand je afwijst.. om je haarverlies en daardoor alleen maar sterker word.. dan ben je het beste af maar ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan..

ht + minox en kaal scheren.. ? ik zou gewoon kaal of kort scheren en kijken wat je omgeving er van zegt en dan verder kijken hoe en wat.. maar bessef wel dat je met een ht nooit meer haar terug krijgt..het word alleen beter verdeeld.. en je hebt ook kans op een blijvend litteken of shockloss.. of het beter word is altijd maar de vraag.
gwennie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2012, 21:11   #5
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Welke laser heb je gekocht bij tell sell?

Je kunt ook overwegen om met toppik te beginnen..magisch spul, maar als je er eenmaal aan begint kom je er bijna niet af.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2012, 21:58   #6
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Tja Fina helpt maar dat moet je je hele leven in feite blijven innemen, anders vallen je haren weer uit en de kans op bijwerkingen nemen in de loop van de tijd
toe.
Het enige wat je kunt doen is een haartransplantatie.
Als ik je foto;s bekijk vind ik het nog reuze meevallen eigenlijk maar ja iedereen ziet dit anders.

In ieder geval wens ik je veel sterkte en als ik jou was deed ik me bijna kaalscheren. Het staat koel en ruig en is lekker makkelijk zonder gezeik.
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2012, 12:33   #7
fred123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2010
Berichten: 56
Een haartransplantatie op jouw leeftijd en met jouw patroon is geen optie. Na 2 jaar gaat het echt helemaal lelijk zijn. Vooraan dun getransplanteerd haar, daar achter weer kaal. Nee, je hebt maar 2 opties. 1. fina 1 mg + minox (bijwerkingen van fina komt slechts voor bij een paar procent en als je stopt met fina stoppen ze normaal ook), hiermee kan je een degelijk resultaat verwachten, zelfs wat hergroei.
2. Je accepteert het feit dat je aan het kalen bent, wat de makkelijkste manier is.
fred123 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2012, 17:26   #8
Terminator-x
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 maart 2012
Locatie: Zeeland
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Welke laser heb je gekocht bij tell sell?

Je kunt ook overwegen om met toppik te beginnen..magisch spul, maar als je er eenmaal aan begint kom je er bijna niet af.
Ik heb de New Hair Revolution lasercomb van tell sell. Ik heb er zelf ook mijn twijfels over moet ik zeggen..
Maar inderdaad toppik is idd ook een optie, heb je er zelf ervaring mee ? En blijft het ook zitten met sporten ed en is het dan na het douchen er uit?
Terminator-x is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2012, 17:30   #9
Terminator-x
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 maart 2012
Locatie: Zeeland
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred123 Bekijk bericht
Een haartransplantatie op jouw leeftijd en met jouw patroon is geen optie. Na 2 jaar gaat het echt helemaal lelijk zijn. Vooraan dun getransplanteerd haar, daar achter weer kaal. Nee, je hebt maar 2 opties. 1. fina 1 mg + minox (bijwerkingen van fina komt slechts voor bij een paar procent en als je stopt met fina stoppen ze normaal ook), hiermee kan je een degelijk resultaat verwachten, zelfs wat hergroei.
2. Je accepteert het feit dat je aan het kalen bent, wat de makkelijkste manier is.
Waarom zou dat geen optie zijn denk je? Als je bijvoorbeeld kijkt naar dean saunders, die was helemaal kaal bovenop en heeft nu ook een korte bos met getransplanteerd haar aan de voorkant.

Over fina heb ik gelezen dat bij de mensen die de bijwerkingen kregen er ook niet meer vanaf kwamen dus ik denk dat dat zeker niet zo is. Dus daarom wil ik er niet aan beginnen.
Terminator-x is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2012, 17:50   #10
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Een paar dingen.

1) Ik zelf geloof juist wel in LLLT (lasers). Alleen NIET in de lasercomb. Met dit ding ga je niet veel bereiken...Je kunt (had je ..) geld beter besteden aan een volledige laserhelm. Ikzelf gebruik 430 diodes (terwijl die kam maar 6/9 lasers is).

2) Dean Saunders noem je als voorbeeld. Allereerst gaat je dit een flinke duit met geld kosten, en ten tweede weet je niet hoe dit over 10/20/30 jaar is...

3) Fina kan bijwerkingen hebben, maar als je voorzichtig begint en jezelf goed in de gaten houd kan er niet veel gebeuren. Je moet niet direct op de volle dosis gaan en dan 3 jaar erachter komen dat je niet meer opgewonden raakt, dan kunnen de bijwerkingen wellicht blijven hangen. Bij verstandig gebruik zal dit echter vrijwel zelden (nooit?) gebeuren.

4) Toppik is geweldig. Je zult versteld staan wat dit voor je uiterlijk kan doen...echter....Als je eenmaal begint zul je niet meer zonder willen, en na een tijd begint het vervelend te worden. Je moet het elke dag op doen en uitwassen, als je sport maak je je zorgen (al is het bij mij nog nooit mis gegaan). Als het regent of hard waait maak je je zorgen...en je weet constant dat het toch 'niet echt' is... Je moet er dus goed mee opletten of je dit wilt.
Zelf met toppik:
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2012, 22:58   #11
Expert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2012
Berichten: 152
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Terminator-x Bekijk bericht
Waarom zou dat geen optie zijn denk je? Als je bijvoorbeeld kijkt naar dean saunders, die was helemaal kaal bovenop en heeft nu ook een korte bos met getransplanteerd haar aan de voorkant.

Over fina heb ik gelezen dat bij de mensen die de bijwerkingen kregen er ook niet meer vanaf kwamen dus ik denk dat dat zeker niet zo is. Dus daarom wil ik er niet aan beginnen.
Ik ben ook bang dat Fred gelijk heeft. Met dit patroon is er geen beginnen aan, zonder finasteride. Dean Saunders was al kaal en vind het ook er niet beter op worden met zijn nieuwe haarlijn. Maar goed dat is mijn persoonlijke mening, 't wordt zo vreselijk nep maar hij is er blij mee.

Haar op je kruin laat transplanteren is al niet verstandig. Het haar wat er nog staat zal zeer waarschijnlijk ook uitvallen en dan ben je weer terug bij af.
Expert is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2012, 00:06   #12
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
In combinatie met fina en minox moet het toch een goed resultaat kunnen worden? Zeker voor de komende 10 jaar?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2012, 07:58   #13
Terminator-x
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 maart 2012
Locatie: Zeeland
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
In combinatie met fina en minox moet het toch een goed resultaat kunnen worden? Zeker voor de komende 10 jaar?
Dat geloof ik ook wel maar ik ben als de dood dat ik dadelijk bij die 2% hoor.. En ik hoor van sommigen dat die 2% eigenlijk niet klOpt en meer is.

Maar jullie hebben tot nu toe geen negatieve ervaringen gehad met finasteride als ik het zo begrijp?

Je haar ziet er goed uit zo man heb je ook een foto zonder toppik? Dan kan ik het verschil zien.
En een vraagje over de laser helm welke heb jij waar gekocht dan en hoe duur was ie? Merk jij verschil met de laserhelm? Misschien moeilijker te meten omdat je een breder regime gebruikt ..

Laatst gewijzigd door Terminator-x; 7 maart 2012 om 08:05
Terminator-x is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2012, 09:15   #14
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Je had mij een half jaar geleden eens moeten horen over finasteride...Ik ben hele lange tijd heel erg tegen geweest; en vind het nog steeds idioot dat het enige 'officiele middel' zo een grove bijwerkingen KAN hebben. Er zijn ook een heleboel natuurlijk alternatieven, maar het is heel moeilijk door de bomen het bos te zien..
In ieder geval, met fina weet je wel zeker dat het werkt. Zelf ben ik begonnen met 0.25mg per dag. Dat voelde goed. Had ook het idee dat ik daar geen bijwerkingen van kon krijgen....

Ik zal binnenkort eens foto's voor en na toppik proberen te plaatsen, maar het verschil is groot. De Laserhelm heb ik zelf gemaakt volgens de instructies van overmachogrande.com. Hij heeft 430 diodes, kost ongeveer 1100 euro en ik heb het idee dat hij wel positieve resultaten oplevert, maar het is inderdaad lastig te meten...Ik ben overigens begonnen met 200 diodes, dan ben je ongeveer 700 euro kwijt..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2012, 17:41   #15
fred123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2010
Berichten: 56
Ik was ook heel bang voor fina voor ik eraan begon. Zeker als je alle verhalen hier doorneemt, mensen die al hun klachten (depressie, gewichtsbijname enz) wijten aan finasteride. Dat is het nadeel aan zo een forum natuurlijk, vaak weinig wetenschappelijk. Ik ben begonnen met een halve gram per dag, na een paar weken hele gram. Nooit iets gemerkt van finasteride gebruik. Ik ben zelf 23, neem het nu al bijna 2 jaar.. Ongelofelijk tevreden van, ik was er vrij snel bij. Ik was een van de eerste van mijn leeftijdsgenoten die begon te kalen. Nu stel ik vast dat de meeste rond mij mij al voorbij gestoken hebben. Terwijl mijn haar er nu een stuk beter uit ziet dan 2 jaar geleden ( ik had ongeveer zelfde status als jij thv de kruin, nu kan je eigenlijk niet meer zien dat ik aan het kalen ben). Dus ik kan het alleen maar aanraden.. Ik zou zeggen, in jouw situatie als je er iets wil aan doen kan je niet zonder DHT blokker. Haartransplantaties is voor mensen die een stabiele status hebben. Die a) traag kalen of b) finasteride nemen. Anders is het dweilen met de kraan open en ga je een heel onnatuurlijk resultaat hebben.
Ga eens langs bij een dermatoloog als je niet goed weet wat ermee aan te vangen. groetjes
fred123 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.