Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 september 2011, 13:57   #1
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
fina werking ervan

Ik ben nu weer 11 dagen bezig met proscar. Ik kan alleen maar zeggen dat de haaruitval gigantisch goed door gaat.

Ik snap dat er sprake is van een shedding en als hier geen sprake van zou zijn dan zou finasteride nu toch wel al moeten werken (alleen bij het verminderen van haaruitval). De inhammen zijn een stuk erger geworden..resultaat is dat het gewoon duidelijk is te zien dat ik kalend ben.

Ik gebruik geen minoxidil maar alleen finasteride.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2011, 14:11   #2
DirkieConFlirki
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2010
Berichten: 152
Citaat:
als hier geen sprake van zou zijn dan zou finasteride nu toch wel al moeten werken (alleen bij het verminderen van haaruitval).
Na 11 dagen kan je echt nog geen positief resultaat verwachten, na 11 maanden wellicht.

Dit zegt Propecia er zelf over:

Day 1: PROPECIA begins working to lower DHT levels.
Month 3: You may notice a slowing of hair loss.
Month 6: You may see evidence of less hair loss. That’s a success. You may actually begin to see some regrowth of hair.
Month 9: If PROPECIA is working for you, at this point you should be maintaining the hair you have. You may even grow back some of the hair you’ve lost.
Year 1: By now you’ll know if PROPECIA is working for you. If it’s not, further treatment is not likely to help.
DirkieConFlirki is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2011, 14:16   #3
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
11 dagen zijn helemaal niets!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2011, 15:28   #4
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Ik heb eerder finasteride geslikt voor een korte periode en toen had ik bijna geen haaruitval meer of dat moet door combinatie met minoxidil komen. Ik snap dat je de echte resultaten pas na een jaar kan verwachten. Ik had het over het verminderen van haaruitval maar ik zie dat propecia zelf zegt dat dit 3 maanden duurt als ik dirkie moet geloven. Ik was gestopt met minoxidil omdat ik steeds hoger moest scheren!
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2011, 17:24   #5
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Kon de vorige keer ook zijn vanwege seizoensinvloeden...
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2011, 17:55   #6
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
hmm.. Ok. Is er nog wat te doen aan inhammen? Minoxidill 15% wellicht? Of moet ik dan direct aan een haartransplantatie denken?
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2011, 20:07   #7
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memeber Bekijk bericht
hmm.. Ok. Is er nog wat te doen aan inhammen? Minoxidill 15% wellicht? Of moet ik dan direct aan een haartransplantatie denken?
15 % Minox zal niet veel effectiever zijn dan de meest gebruikte 5 %. De reden is dat de hoofdhuid gewoon niet meer kan opnemen. Meer is niet altijd beter!

lees dit maar eens.

Minoxidil 15%
Tja, wat moet hierover gezegd worden. Minoxidil 15%, het klinkt veelbelovend maar dat is het niet. Voor sommige dingen geldt dat meer niet altijd beter is, zo ook voor minoxidil. Uit onderzoeken is gebleken dat minoxidil 15% NIET beter werkt dan minoxidil 5%. De menselijke hoofdhuid kan maximaal 5% minoxidil opnemen en de rest blijft achter tussen de haren. Wat minoxidil 15% wel kan geven is extra bijwerkingen zoals hoofdpijn, abnormale haargroei op het lichaam en het gezicht (hirsutisme), een sterk verlaagde bloeddruk en nog veel meer bijwerkingen. Het advies: Bespaar je geld! Meer dan 5% minoxidil is niet beter.


http://minoxidil-5.hubpages.com/hub/minoxidil-regaine
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2011, 20:11   #8
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Ja, dan moet je denken aan een haartransplantatie.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2011, 21:29   #9
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Ik denk dat ik het maar moet accepteren of later gewoon een haartransplantatie doen. Ik blijf wel finasteride slikken om te kijken of ik wat kan blijven vasthouden of wellicht wel teruggroei. Ik betwijfel echter of het nog waard is om finasteride te slikken straks, tegen de tijd dat fina z'n werk echt doet ben ik al heel flink kalend als het zo doorgaat. Maar goed.. ik maak er geen ophef van, ben het wel een beetje zat. Morgen pak ik gewoon de machine en we zien vanzelf wel wat er van komt!
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2011, 23:04   #10
Ozonlaag
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2010
Berichten: 116
Ik gebruik sinds 15 september 2010 1.25 mg Fina per dag (tabletje wat ik deel door 4).

Eerlijkheid gebied te zeggen, dat ik eigenlijk geen verbetering zie. Terwijl ik het nu een jaar gebruik.

Ik heb toen wel een foto gemaakt en ga a.s. dinsdag naar de kapper. Zal dan daarna weer een foto maken van de bovenkant, misschien zie ik dan verschil, als ik het me goed herinner is die oude foto ook genomen na een knipbeurt.

Ben overigens ook rond die tijd begonnen met Minoxidil 2%, na een maand overgestapt op 5% en vanaf April 2011 overgestapt naar Rogaine Foam 5%.

Had dus wel enige verbetering verwacht
Ozonlaag is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2011, 23:28   #11
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Als er echt geen verbetering is te zien zou ik maar heel snel stoppen. Want nu neem je risico op bijwerkingen voor niks. Een jaar lang en geen verbeteringen. Goed ik ben nu pas 11 dagen bezig maar mijn situatie is toch wel heel erg achteruit gegaan in de laatste 3 maanden.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2011, 23:42   #12
fred123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2010
Berichten: 56
Goh verbetering. Ik slik een jaar fina, ook niets verbeterd, maar ook niet verslechterd. Wat ik eerlijk gezegd veruit het belangrijkste vind. Finasteride is zeer effectief. Het pakt het probleem bij de wortels aan. En je mag normaal verwachten dat je 10 jaar later, mits consequent slikken, nog de zelfde haardos zou hebben als nu. Dan kies ik toch voor behoud. Kost me praktisch niets en van bijwerkingen heb ik 0 last. Nouja je ziet zelf maar. Je kan hopen op flinke hergroei, maar wanneer alles blijft zoals het is mag je ook al tevreden zijn vind ik. gz
fred123 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2011, 00:22   #13
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Geen haaruitval is toch verbetering? Volgens mij halen we dingen nu door elkaar. Hergroei is een ding en geen haaruitval is weer ander koek maar beide vooruitgang/verbetering.

Finasteride werkt niet bij iedereen evengoed, helaas!
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2011, 08:02   #14
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Geen haaruitval is natuurlijk iets anders dan hergroei. Van dat laatste is niet vaak sprake. Maar beter langer minder haar dan binnenkort helemaal geen haar meer!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.