Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 februari 2011, 19:47   #1
Ellis
HaarWeb lid
 
Ellis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: eindhoven(nl)
Berichten: 239
TTM even bij BNN in de aandacht

Hallo lotgenoten;

Ben al lang niet meer op dit forum geweest en zie dat er een hoop is veranderd! Even wennen voor mij ,ben een (halve) dygybeet..

Op 31 januari j.l. werd ik uitgenodigd om aan de special van het 10 jarig bestaan van het tv programma"Je zal het maar hebben" bij te wonen (Waar ik alweer 8 jaar geleden aan meedeed..)
Ik had niet verwacht dat TTM weer aan bod zou komen maar ik zag mezelf weer zonder make-up( ik pluk wimpers en wenkbrauwen ) op het scherm voorbij vliegen ( het is maar een heel kort stukje) ,maar toch weer best confronterend...

Dit wordt uitgezonden op 26 februari a.s om 20.50 uur NL 3

Ben nog altijd blij dat ik hier 8 jaar geleden aan heb meegedaan;
ik wilde van mijn schaamte af en dat is me aardig goed gelukt!!
Niet dat dat het plukken verminderd heeft, ben een tijd stabiel geweest en nu is het weer even een fiasco, dat komt niet door de uitzending maar omdat ik het mezelf te druk maak ...

Ellis.....
__________________
ELLIS
Ellis is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2011, 15:21   #2
Stefke
TTM'er

 
Stefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 304
Geslacht:
Hoi Ellis,

Door de uitzending van JZHMH van 8 jaar geleden ben ik er achtergekomen dat er meer mensen zijn die het doen en dat het een naam heeft. Ik voelde gewoon een last van mijn schouders vallen.

Ik trek mijn hoofdhaar eruit, en was ook altijd met zwarte make-up in de weer. Vooral het stuk dat je de make-up verwijderde vond ik erg moedig en heeft mij ook gemotiveerd om er openlijker over te zijn.

26 februari zit ik voor de buis om te kijken.

Lieve groeten,
Stef
__________________
Zeilen op een zee van haren
Stefke is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2011, 19:20   #3
BeeBee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2011
Berichten: 1
Moedig

Beste Ellis,

ik zag vandaag pas de aflevering van Je Zal Het Maar Hebben met jou item erin. Ik vind het heel moedig dat je, je make-up eraf haalde. Ik heb hier veel herkenning in en ook hoe jij jezelf moet voelen, ik zie er dan ook zo uit, zo kaal. En ik vind mezelf dan ook verschrikkelijk. Ik vond dit heel moedig van je, want ik draag ook elke dag een make-up masker. Ik wou dat eigenlijk even kwijt.

Groetjes,

BeeBee
BeeBee is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2011, 19:16   #4
Ellis
HaarWeb lid
 
Ellis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: eindhoven(nl)
Berichten: 239
Ik vond het toen inderdaad heel erg moeilijk om mezelf zo letterlijk ''bloot '' te geven , maar ik zou het nu ''zo'' weer doen !
Het heeft me echt zo geholpen het niet meer mijn grote geheim te laten zijn !
Een last is van mijn schouders gevallen, mijn man ziet mij nu regelmatig zonder make-up en ik zit er niet eens meer mee.
Ook als er vriendjes van mijn zoon hier logeren ( pubers) zien ze me zonder make-up aan de ontbijttafel.
Ze vragen er niet eens naar ...

Ik voel me nu eindelijk een stuk vrijer en ga ook weer gewoon mee zwemmen, heerlijk !
Deze uitzending van 8 jaar geleden heeft mij nog een keer geleerd te relativeren, er zijn zoveel ergere dingen/aandoeningen dat ik eigenlijk blij werd dat ik ''gelukkig maar'' ttm heb....

Dat mijn item nu herhaald wordt in de special de 26e verraste me een beetje, wel weer even confronterend , maar ik weet dat het een positieve therapeutische werking op me heeft!!

Ik wil hiermee niet zeggen dat dit dan voor iedereen dan zo werkt,maar mij heeft het in ieder geval geholpen me beter te voelen !
__________________
ELLIS
Ellis is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Meer aandacht voor de gevolgen van AA/AT/AU?! (Afstudeeronderzoek) AW1 AA - Algemeen 7 22 maart 2010 15:46
aandacht trekken? Eeyore TTM - Algemeen 3 26 juli 2005 17:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.