Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 oktober 2011, 17:15   #151
Lizzy1993
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Berichten: 6
nieuw

hallo allemaal,
ik ben nieuw hier en ik voel me zo blij en opgelucht nadat ik dit allemaal gelezen heb dat ik niet te enige ben en ik herken mezelf zo erg in de verhalen:$ maar ik zal me even netjes voorstellen ik ben Lizzy en ik ben 18 jaar. ik weet niet presies meer waneer ik met het trekken begonnen ben maar ik doe het al wel heel lang.ik denk ongeveer 11 jaar. eerst alleen haren die 'niet goed' waren zoals de haren met gespleten punten of die volgens mij te dik of te dun waren. maar nu nu gewoon willekeurige haren.over heel mijn hoofd. ik weet nog toen ik klein was dat mijn kapper aan mij vroeg of dat ik zelf haren afknipte omdat ik altijd mijn voorste haren trok en die dus korter en onregelmatiger waren dan de rest. sindsdien plukt ik op verschillende plaatsten zodat het niet opvalt. niemand uit mijn omgeving weet het en ik schaam me er ook echt voor. alleen van mijn moeder krijg ik soms comentaar omdat ik ook altijd mijn mascara van mijn winpers af pulk en daarbij ook vaak haren mee uittrek. ik wist tot een paar dagen geleden niet eens dat er meer mensen zoals ik zijn en dat het zelfs een naam heeft. ik weet zelf niet waarom ik het doe. en ik doe het eigenlijk altijd dus verveling en stress heeft er volgens mij niet veel mee te maken. ik besef wel nu ik de verhalen lees van mensen die het veel erger hebben dan mij dat ik wel echt moet proberen te stoppen. maar op de een of andere manier blijf ik de aandrang houden:$ ik hoop echt dat ik op deze site meer mensen leer kennen voor wie het ook 'gewoon' is en dat ik misschien tips kan krijgen om er mee te stoppen :$
xxx Lizzy
Lizzy1993 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2011, 16:53   #152
sammy1981
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 september 2011
Berichten: 2
Hallo alemaal,

Ook ik heb last van dit vervelende probleem, ik trek sinds mijn 12e en ben nu 30 jaar. Heb hier al een paar keer rond gekeken maar nog niet de stap durven zetten om iets neer te zetten.
Ik heb een aantal weken geleden het boek "met je handen in het haar" gelezen, wat ik erg erkenbaar vond. Zelfs hoe dat ze over haar jeugd verteld, vond ik erg herkenbaar en zag ik veel gelijkenissen. Mijn psygoloog heb ik nu het boek uitgeleend, dus heb misschien de titel niet helemaal goed.
Ik heb eigenlijk een vraagje, zijn er mensen bekend met depressie ter gevolgen van TTM. Ik heb namelijk op dit moment een depressie en de psycholoog denkt dat TTM daar de oorzaak van is.
Ik begin over een tijdje met gedragstherapie wanneer de depressie minder is, want ik heb daar op dit moment nog geen zin in, ook omdat ik toen ik 15 was gedragstherapie heb gehad en dat eigenlijk maar voor kort heeft geholpen.
En ik heb nog een vraagje zijn er mensen die naar een kapper gaan. Ik durf namelijk al jaren niet meer naar de kapper en knip het dus zelf. Maar dat ziet er natuurlijk niet uit. Hebben jullie misschien adressen?

Groetjes Sam
sammy1981 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2011, 21:17   #153
Stefke
TTM'er

 
Stefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 304
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sammy1981 Bekijk bericht
Ik heb een aantal weken geleden het boek "met je handen in het haar" gelezen, wat ik erg erkenbaar vond.
Hallo Sammy,

Welkom op het TTM forum. Het wonderbaarlijke is dat de schrijfster van dit boek, Daniella, hier op het forum ook aanwezig is onder de nickname ´Bolleke´.

Mijn vraag aan jou is waar je het boek gevonden hebt. Als ik het van Daniella goed begrepen heb, worden de boeken niet meer gedrukt en is ook moeilijk te verkrijgen is boekwinkels en bibliotheken.
__________________
Zeilen op een zee van haren
Stefke is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2011, 16:53   #154
sammy1981
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 september 2011
Berichten: 2
Hoi Stefke,

Ja, dat had ik zelf ook gezien, dat zij ook op dit forum stond. Maar ik denk niet meer zo actief als toen. Ze schrijft in het boek ook gesprekken van het forum.
Ik heb het boek bij de slegte in Belgie besteld. Het isbn nummer had ik in eerste instantie ingetikt op google. Mocht je het niet kunnen vinden dan mag je het evt. wel van me lenen.

Ik heb toch nog even verder gekeken (of ik de site zo kon vinden) en heb de site gekopieerd:

http://www.deslegte.com/boek/lancker-danielle-van/met-de-handen-in-het-haar-9789002213991/

Succes Groetjes Sam

Laatst gewijzigd door sammy1981; 23 oktober 2011 om 17:26
sammy1981 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2011, 18:10   #155
Stefke
TTM'er

 
Stefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 304
Geslacht:
Hallo Sammy,

Zelf heb ik een gesigneerd boek van Daniella, maar er zijn mensen die er geen hebben en niets kunnen vinden. Heel erg bedankt voor het uitzoeken en ik denk dat er mensen zijn die het boek bij de Slegte willen bestellen.
__________________
Zeilen op een zee van haren
Stefke is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2011, 14:29   #156
Illuminated
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 november 2011
Berichten: 1
Hee,

Ik ben nog redelijk nieuw wat betreft deze aandoening (of hoe je het ook moet noemen). Ik weet eigenlijk ook niet of ik het zelf wel heb, maar ik kwam kort geleden bij toeval een video tegen op youtube over trichotillomanie en schrok van de herkenning.

Ik ben nu 18, maar kan me niet herinneren dat ik als kind mijn haren er uit trok. Ik zat wel altijd veel op mijn haar te sabbelen en te bijten, maar mijn moeder maakte me altijd zo bang dat ik mijn haar compleet zou vernielen, dat ik daar op een gegeven moment vanzelf mee ophield. In de puberteit ben ik door verschillende oorzaken een tijd depressief geweest en heb toen paar jaar lang aan automutilatie gedaan (begon op m'n 12e), maar inmiddels ben ik al zo'n 2 jaar van deze verslaving af.
Mijn leven gaat zo z'n gangetje nu, maar ik word me steeds bewuster van mijn rare gedrag met m'n haar. Ik heb best lang haar en het is niet nieuw voor me dat ik er mee speel of mijn handen er door haal om mijn losse haren er uit te halen. Het is me ook vaak overkomen dat ik opmerkingen kreeg van mensen dat ik onder de losse haren zat of vriendinnen die verbaasd reageerde op haren op de grond in mijn kamer (was me nooit echt bewust dat er zoveel uit kwam). Het lijkt nu echter steeds erger te worden.. Ik trek eigenlijk alleen bij een plek aan de rechter achterkant van m'n hoofd (maar lossige haren haal ik er overal uit). Omdat ik een volle bos lange haren heb, valt het niet echt op, maar als ik m'n haar om hoog doe zie je mijn hoofdhuid heel goed daar.

Het voelt voor mij niet als een vervanging van de automutilatie, want ik doe dit juist heel erg als ik rustig op mezelf zit (als ik studeer, filmpje kijk, etc) en ben me er niet altijd bewust van. Bovendien zit ik goed in m'n vel nu en heb ik ook helemaal geen drang naar automutilatie. Ik ben daarom ook wel bang dat als mensen hier achter komen ze dit zullen zien als zelfdestructief gedrag, terwijl dit helemaal niet mijn bedoeling is (als in; ik heb geen bedoeling. Ik doe dit 'gewoon' maar weet niet goed waarom)

Ik weet niet waar dit gedrag nu vandaan komt en wat ik er dan mee moet.. Ik kwam deze site tegen bij het zoeken op internet naar meer informatie en hoop hier antwoorden op m'n vragen te vinden. Een officiële diagnose heb ik dus niet en ik weet ook helemaal niet of ik trichotillomanie heb, maar ik hoop dat dat niet uitmaakt om hier wat rond te neuzen.

Laatst gewijzigd door Illuminated; 23 november 2011 om 14:32
Illuminated is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2011, 19:30   #157
*Yvje*
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2011
Berichten: 2
Hoi !! Ik zal me ook even voorstellen ,

ik ben Yvonne, een 24 jarige meid uit Groningen.
Ik trek al haren, met name wimpers uit sinds ik me kan herinneren.
Het begon allemaal met wimpers en die kleine donshaartjes op je kaken,
ik heb ook periodes gehad dat ik wimpers, haargrens, gezicht, armen en
zelfs oksels en schaamhaar uittrok.
Gelukkig doe ik al deze dingen niet meer, alleen nog wimperhaar en
de haartjes op mijn vingers en handen.
Ik wist zoals zoveel ook niet dat hier een naam voor was,
dacht dat het gewoon een raar trekje van me was !
Omdat ik toch wel iets meer ervan wil weten en met name
ook hoe ik het feit dat ik totaal geen wimpers meer heb kan
verdoezelen, heb ik besloten me hier aan te melden ..

*Yvje* is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2011, 16:37   #158
ikke74
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2011
Berichten: 5
hoi

ik ben stephan, en ook last van uitrekken wimpers!!! al lange tijd , denk rond mn 12 jaar, ben nu 37 en hoop via deze forum wat meer te weten te komen, en er beter mee om te gaan, en eventueel de kracht te vinden om er eens vanaf te geraken,,, xx
ikke74 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2011, 16:14   #159
M&Mtje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 december 2011
Berichten: 1
Hallo,

Ik wist al eerder van het bestaan van deze site en van TTM, maar heb me er toen niet echt mee bezig gehouden. Ik heb het al sinds ik in groep 5 zat (toen was ik geschat zo'n 8 jaar), nu 21. Ben vanaf groep 7 tot de 3e van de middelbare trekvrij geweest, zonder ook maar enige drang, maar raakte toen depressief en voilla, terug kwam de TTM. Intussen al meerdere malen geprobeerd met stoppen (de ene keer succesvoller dan de andere keer).
Ben nu begonnen om WEER te stoppen met trekken, vanaf vandaag en wilde toch wel weer kijken of ik steun kan vinden in dit forum. Wil met de kerst toch enigzins weer nette wenkbrauwen en wimpers (gelukkig is er op het moment nog redelijk wat over, wat gaatjes in de wimpers en een deel van het midden van mijn wenkbrauwen is weg, maar niks wat niet te verbloemen valt).
Trouwens *Yvje*, ik heb jarenlang geen wimpers gehad, en ondanks dat het niet compleet te verbloemen valt, gebruikte ik eyeliner en soms nepwimpers (maar dan korte, niet van die grote lange, dat is niet echt realistisch). Natuurlijk kan je beter proberen ze weer te laten groeien, want van alle make up groeien wimpers en wenkbrauwen minder snel.
M&Mtje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2011, 19:32   #160
mandy545
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 december 2011
Berichten: 6
Nou ik ben 11 jaartjes nog niet zo oud en heb het sinds 1 dag ik heb deze site gevonden omdat ik mijn haar langer wou laten groeien
mandy545 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2012, 14:15   #161
Coldplayer~
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 44
Geslacht:
Even voorstellen

Hallo,

Ik ben een studente van 19 jaar en trek sinds 5 jaar wimpers en haren uit mijn hoofd. Ik ben lange tijd stille meelezer geweest, ik herken veel. Ik praat er niet openlijk over met mensen, alleen mijn ouders weten het. Dus misschien dat dit forum wel een positieve draai eraan kan geven

Toch laat ik mij niet afschrikken door TTM. Ik heb grootste plannen en een aantal daarvan heb ik al waar weten te maken. Ik ben speel in verschillende films, series en commercials. Ik interviewde Jurk! (Jeroen van Koningsbrugge & Dennis van de Ven). Zoals je ziet laat ik me niet vloeren, maar ik wil er wel heel graag vanaf!

Momenteel ben ik bezig met mijn tweede therapie. Ik heb deze week de knop omgezet om er écht voor te gaan. Ik wil namelijk geen pruik. Alle hulpmiddelen trek ik uit de kast en voorlopig gaat dat goed.

Ik hou vol!

Groetjes Coldplayer~

Laatst gewijzigd door Stefke; 12 januari 2012 om 21:49 Reden: Bericht verplaatst naar voorstel-topic
Coldplayer~ is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2012, 22:28   #162
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Hoi Coldplayer,

Wat goed van je dat je je niets ontzegt door je TTM!
Ik hoop dat je hier de nodige steun vindt om er voor lange tijd van af te geraken!

Goed bezig, en veel succes!

Fleurrr
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2012, 22:24   #163
piekes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 59
Keigoed van je coldplayer!!!
Groetjes Piekes xxx
piekes is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2012, 15:40   #164
Coldplayer~
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 44
Geslacht:
Dankjewel!

Net even een soort van terugval gehad. Maar ik blijf positief
Coldplayer~ is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2012, 16:28   #165
Yeel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 mei 2011
Berichten: 2
Hallo allemaal!

Ik ben Yeel en ik ben 22 jaar. Sinds vandaag (jaja lekker laat) ben ik er dus achtergekomen dat mijn tik/aandoening een naam heeft. Ik heb al die jaren gedacht dat ik de enige was die haren uit d'r hoofd trok, maar dat is dus niet zo. Ergens is dat een opluchting omdat ik me toch echt een freak begon te voelen door mijn dwangmatige haren trekken.

Ik trek al haren uit me hoofd sinds ik een jaar of 11 was, toen begon ik met draaien van plukjes haar net boven mijn oor, inmiddels trek ik dus echt de haren uit me hoofd boven op, ik heb daardoor een korte pony gekregen en deze is ook erg dun, het is nu wel op het ergste punt en moet gaan uitkijken anders heb ik straks niet eens een pony over. Ik en mijn vriend zien het omdat we weten dat ik eraan zit te plukken, voor een vreemde zal het denk ik niet heel erg zichtbaar zijn omdat het gewoon kort is. Ik heb geen kale plekken verder gelukkig. Ik heb het dus alleen bovenop me hoofd, verder niet bij me wenkbrauwen of wimpers.

Ik heb echt totaal geen idee waar het vandaan komt, en waarom ik er niet vanaf kan blijven. Ik probeer het keer op keer weer, maar toch ga ik er (onbewust) aan zitten. Zeker als ik nerveus ben of gestrest ga ik er veel aan zitten, maar ook op momenten dat ik ontspannen ben en een film oid zit te kijken (misschien ben ik dan toch onbewust niet zo ontspannen) Ik weet op dat moment dat ik het niet moet doen, maar ik kan het niet laten. Ik heb er zelfs aan zitten denken om mijn haar af te scheren en een haarwerk te kopen zodat er niks meer uit te trekken valt, maar toch durf ik het niet. Ik weet echt niet wat ik er aan kan doen.

Dit is de eerste keer dat ik echt op het forum zit, dus wie weet kom ik nog goede bruikbare tips tegen.

Groetjes
Yeel is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ziekte en Gezondheid Grover Inspiratie 2 22 februari 2006 11:24
Van jeZelf houden - door Louise Hay. Grover Inspiratie 2 15 mei 2005 14:42
Status update HaarWeb (v3.0.0): NIEUW HaarWeb Forum is in de lucht! Webmaster Mededelingen 7 19 april 2004 21:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.