Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 oktober 2011, 22:53   #1
Lizzy1993
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Berichten: 6
vragen

Hallo allemaal,
Mijn naam is Lizzy en ik ben 18 jaar. Ik ben er deze week achter gekomen dat trichotilomanie bestaat. Teminste dat er een naam voor is en dat er meer mensen zijn zoals ik. Wat een opluchting zeg. Ik trek zelf al ongeveer 11 jaar aan mijn hoofdhaar en trek de mascara altijd van mijn wimpers af.
Maar ik had eigenlijk een paar vragen voor mensen die al langer weten dat ze tricholtilomanie hebben. Hoe hebben jullie het aan je ouders/partner/vrienden verteld? En hoe waren de reacties?
Dat zijn voor mij op dit moment de belanrijkste dingen die ik me af vraag. Ik weet zelf ook eigenlijk niet beter dan dat ik haren trek en ik accepteer mezelf ook hoe ben. Hoe graag ik ook wil stoppen en het geprobeerd heb. Maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en alle tips en antwoorden zijn welkom.

Alvast heel erg bedankt
Liefs Lizzy
Lizzy1993 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2011, 12:20   #2
Stefke
TTM'er

 
Stefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 304
Geslacht:
Ik trek heel mijn leven al mijn hoofdhaar, dus mijn ouders en broer weten het. Eigenlijk weet heel de familie het ...

Mijn partner heb ik het verteld; die maakt zich er niet druk om, maar probeert me wel te ondersteunen om er van af te blijven enzo. Soms met succes, soms is de drang gewoon te groot.

Alleen de vrienden die ik erg dierbaar ben weten het en die reageerden best relaxt. Omdat ik tegenwoordig geen kale plekken meer heb vind ik het niet de moeite waard om anderen het te vertellen bijvoorbeeld op mijn werk enzo.
__________________
Zeilen op een zee van haren
Stefke is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2011, 16:25   #3
RoJazz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2011
Berichten: 2
Hallo Lizzy,

ik had al eerder gehoord dat er een naam bestond voor deze zeer vervelende gewoonte (ik geloof dat ik nog niet zo ver ben dat ik de term aandoening gebruiken wil voor mezelf), en ik heb het al zo lang dat ik het me niet herrinneren kan wanneer het begon.De laatste maand is het weer in alle hevigheid terug, wimpers/wenkbrauwen en plukken in mijn haar, ik heb mezelf er zelfs op betrapt dat ik in mijn slaap ook nog eens met mijn handen door mijn haar ga... Dat het ook met stress te maken heeft geloof ik meteen maar ik ben mezelf nog aan het verdiepen in deze materie... dus nog even wat lezen erover....
Tot lees....
RoJazz is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.