Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 juli 2011, 14:07   #1
Viool
HaarWeb lid
 
Viool's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 april 2007
Locatie: netherlands and germany
Berichten: 8
kwaliteitskeurmerken haarbedrijven THGN-NVHO / SEMH

Hallo mensen

Graag wil ik van jullie horen wat jullie ervaringen zijn tav. brancheverenigingen THGN en NVHO. Men geeft kwaliteitskeurmerken uit en bemiddelen bij klachten. Het haarwerkbedrijf met een kwaliteitskeurmerk zou dus eigenlijk betrouwbaarder moeten zijn en goed werk moeten afleveren. Dan hebben we ook nog de SEMH. Haarwerkbedrijven die zich hierbij aansluiten kunnen ook direct declarereren bij de zorgverzekeraar.

Ikzelf heb ervaren dat er niet altijd transparant met het label wordt omgegaan. Bovendien heb ik mijn vraagtekens bij de secretaris Mw. Lennips van NVHO (ex directrice van het beruchte K33 Hairhotel uit Utrecht)

Graag hoor ik van jullie
__________________
Greeetz Viool
"als je haar maar goed zit"

www.candldigitaalmagazine.nl
__________________
Greeetz Viool
"als je haar maar goed zit"

www.candldigitaalmagazine.nl
Viool is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2011, 14:12   #2
Giselle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 september 2008
Berichten: 138
Het maakt niets uit of een haarwerker lid is van THGN, in de kwaliteit die ze leveren. Ik heb twee maal slechte kwaliteit gekregen. Zodra je het mee naar huis neemt, is het argument van de verkoper "je hebt het gewassen, dus ik neem het niet terug" of "je hebt het slecht behandeld, dus het is je eigen schuld". Ik heb er geen geschil van gemaakt destijds, omdat je inderdaad niet aan kunt tonen dat een haarwerk van meet af aan al niet deugde, als het om slechte kwaliteit haar gaat. Ik weet dus niet hoe THGN geschillen behandelt. Ik vermoed dat die veel tijd in beslag nemen, en dat je er niet op korte termijn bij gebaat bent als je een vervangend haarwerk nodig hebt.

Mijn advies bij het vinden van een goede haarwerker: ga niet af op reviews, want daar ben ik ook al mee de fout in gegaan. Sommige haarwerkers worden de hemel in geprezen, en kritiek wordt in de kiem gesmoord. Ga zelf kijken, vraag om zoveel mogelijk haar te zien. Voel aan wat je van de verkoper vindt. Het is lastig om het hoofd koel te houden als je net midden in een dip over je haarverlies zit. Dat was een onderdeel van mijn falen bij mijn eerste haarwerk. Of van het misbruik van de verkoper, het is maar hoe je het wilt zien.

Ga desnoods een aantal malen terug, als zij niet veel voorbeelden van haarwerken hebben. Het is vaak zo, dat ze alleen maatwerk kunnen laten zien voor andere klanten, en er gaat wat tijd overheen voordat ze je een paar haarstukken kunnen laten zien.
Giselle is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.