Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 september 2016, 13:06   #1
Baardman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2015
Berichten: 22
Geslacht:
Exclamation 3 maanden finasteride, desastreus.

Hallo lezer,

Exact vandaag gebruik ik 3 maanden finasteride. De eerste 2 maanden gingen vrij probleemloos voorbij maar de afgelopen maand ben ik echt ontzettend veel haar verloren. Ik gok zo'n 20% en daar kun je de 20% die ik al verloren was, voor de behandeling, bij optellen.
Af en toe ben ik ernstig in paniek als ik zie hoeveel haar er overal ligt; op m'n bureau, wastafel, douche en vooral in de borstel. Mijn haar is zichtbaar aan het uitdunnen.

Naast het verlies van heel veel haar heb ik ook ontzettend veel jeuk. Ik gebruik 1x in de 2 à 3 dagen een shampoo met ketoconazole maar dat mag niet baten, het komt altijd terug....
Jeuk zie ik toch als iets dat hand in hand gaat met haarverlies, dus ook dit baart mij zorgen.

Tevens gebruik ik al een aantal maanden Minoxidil. Minoxidil alleen zorgde voor een goede afname van haarverlies. De combinatie met finasteride is tot nu toe desastreus geweest.

Ik vraag me af of dit valt onder een normale shedding. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je 20-30% dichtheid verliest voor er verbetering optreedt.

Daarnaast die verschikkelijke jeuk. Finasteride zou de jeuk toch juist moeten onderdrukken omdat het de DHT-levels verlaagt...?

Ik zie het allemaal niet meer zo zitten, maar online lees ik dat je toch vooral door moet zetten. Graag hoor ik jullie mening/ervaring.
Baardman is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2016, 13:37   #2
Sanchez123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2016
Berichten: 218
Geslacht:
Hi Baardman,

Ik zit in dezelfde situatie. Ik gebruik nu 5 maanden minoxidil en dit heeft alleen maar voor een versnelling in haarverlies gezorgd. Daarnaast nu 2 maanden finasteride, gaat allemaal net zo snel door en mijn dichtheid is denk ik al met 40% verloren.

Ikzelf blijf finasteride sowieso gebruiken maar over minoxidil heb ik mijn twijfels. Ik denk er over na om te stoppen omdat ik veel lees dat dit bij mensen alleen maar voor verslechtering zorgt zonder hergroei.

Hoelang gebruik je minoxidil?
En voordat je aan de finasteride ging, zorgde minxodil voor vermindering van haarverlies ?
Sanchez123 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2016, 13:48   #3
Baardman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2015
Berichten: 22
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sanchez123 Bekijk bericht
Hi Baardman,

Ik zit in dezelfde situatie. Ik gebruik nu 5 maanden minoxidil en dit heeft alleen maar voor een versnelling in haarverlies gezorgd. Daarnaast nu 2 maanden finasteride, gaat allemaal net zo snel door en mijn dichtheid is denk ik al met 40% verloren.

Ikzelf blijf finasteride sowieso gebruiken maar over minoxidil heb ik mijn twijfels. Ik denk er over na om te stoppen omdat ik veel lees dat dit bij mensen alleen maar voor verslechtering zorgt zonder hergroei.

Hoelang gebruik je minoxidil?
En voordat je aan de finasteride ging, zorgde minxodil voor vermindering van haarverlies ?
Ik gebruik Minoxidil nu ongeveer 6 maanden. Het zorgde inderdaad voor een vermindering van haarverlies. Eerst gebruikte ik het 2x per dag, nu nog maar 1x, 's avonds.

Finasteride lijkt bij mij voor een shedding te zorgen, waar jij het idee hebt dat het door minoxidil komt. Nu schijn je door beide producten eerst meer haar te kunnen verliezen en door ze te combineren misschien nog wel meer.
Baardman is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2016, 16:07   #4
Sanchez123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2016
Berichten: 218
Geslacht:
Als ik jou verhaal lees is er niks aan de hand. Minoxidil lijkt zijn werk bij jou te doen, daarnaast zorgt finasteride meestal voor haarverlies. Ook dit moet je minimaal 6-8 maanden gebruiken. Tot die tijd kun je niks anders doen....
Sanchez123 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2016, 19:01   #5
Baardman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2015
Berichten: 22
Geslacht:
Wellicht dat Minoxidil nog steeds zn werk doet maar door de Finasteride shedding merk ik daar niets van. Het is inderdaad afwachten de komende maanden. Ik kijk er ontzettend tegenop maar goed wie weet komt er spoedig een omslagpunt.
Baardman is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2016, 01:07   #6
Kevin_Fox
HaarWeb lid
 
Kevin_Fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2016
Berichten: 56
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baardman Bekijk bericht
Hallo lezer,

Exact vandaag gebruik ik 3 maanden finasteride. De eerste 2 maanden gingen vrij probleemloos voorbij maar de afgelopen maand ben ik echt ontzettend veel haar verloren. Ik gok zo'n 20% en daar kun je de 20% die ik al verloren was, voor de behandeling, bij optellen.
Af en toe ben ik ernstig in paniek als ik zie hoeveel haar er overal ligt; op m'n bureau, wastafel, douche en vooral in de borstel. Mijn haar is zichtbaar aan het uitdunnen.

Naast het verlies van heel veel haar heb ik ook ontzettend veel jeuk. Ik gebruik 1x in de 2 à 3 dagen een shampoo met ketoconazole maar dat mag niet baten, het komt altijd terug....
Jeuk zie ik toch als iets dat hand in hand gaat met haarverlies, dus ook dit baart mij zorgen.

Tevens gebruik ik al een aantal maanden Minoxidil. Minoxidil alleen zorgde voor een goede afname van haarverlies. De combinatie met finasteride is tot nu toe desastreus geweest.

Ik vraag me af of dit valt onder een normale shedding. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je 20-30% dichtheid verliest voor er verbetering optreedt.

Daarnaast die verschikkelijke jeuk. Finasteride zou de jeuk toch juist moeten onderdrukken omdat het de DHT-levels verlaagt...?

Ik zie het allemaal niet meer zo zitten, maar online lees ik dat je toch vooral door moet zetten. Graag hoor ik jullie mening/ervaring.
Finasteride moet men minstens zes maand nemen vooraleer men de eerste effecten vaststelt.
Mannekes, lees toch eerst eens voor ge een product begint in te nemen...
Kevin_Fox is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2016, 12:04   #7
Baardman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2015
Berichten: 22
Geslacht:
Natuurlijk weet ik dit, vaak is het zelfs nog langer. Maar als ik eerst 35% van mijn haar verlies en daarna 20% winst behaal, dan is het nog altijd -15%
Baardman is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2016, 21:12   #8
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baardman Bekijk bericht
Natuurlijk weet ik dit, vaak is het zelfs nog langer. Maar als ik eerst 35% van mijn haar verlies en daarna 20% winst behaal, dan is het nog altijd -15%
Haren die je verliest door shedding, krijg je altijd terug NA de rustfase.

Deze kan alleen wat langer duren (tot 8 maanden)
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2016, 22:29   #9
Baardman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2015
Berichten: 22
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HairCoach Bekijk bericht
Haren die je verliest door shedding, krijg je altijd terug NA de rustfase.

Deze kan alleen wat langer duren (tot 8 maanden)
Is het ook normaal dat er zo'n erge jeuk bij komt kijken?
Baardman is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2016, 22:42   #10
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
nee.
Dat zal eerder aan externe producten liggen zoals minox.

Ik zou stoppen met minox en verdergaan met fina.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2016, 08:39   #11
TraderOne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2013
Locatie: Niet op de parking
Berichten: 185
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baardman Bekijk bericht
Natuurlijk weet ik dit, vaak is het zelfs nog langer. Maar als ik eerst 35% van mijn haar verlies en daarna 20% winst behaal, dan is het nog altijd -15%
Zoals jij het uitdrukt is het wiskundig eigenlijk -22% :-)
TraderOne is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2016, 11:53   #12
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Ik gebruik geen minox of finasteride, maar ik heb een aandoening op de hoofdhuid, en als het erg jeukt betekent dit in mijn geval meer schilfers en hierdoor meer haaruitval.
Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar als bij jou de haaruitval gelinkt is aan de jeuk, en je hoofdhuid ziet er geïrriteerd en of schilferig uit, dan zou het heel goed kunnen dat de haaruitval te maken heeft met de conditie van je hoofdhuid. Zou het kunnen dat je een allergische reactie op de Minox hebt? Of heb je misschien seborroisch eczeem gekregen door de hormonen wissel? Jeuk is echt heel vervelend, hopelijk kom je achter de oorzaak.
Effie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2016, 21:40   #13
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baardman Bekijk bericht
Is het ook normaal dat er zo'n erge jeuk bij komt kijken?
Jeuk is nooit het gevolg van haaruitval, noch de oorzaak.
De oorzaak ligt hoogstwaarschijnlijk bij de bestandsdelen van de minoxidil die je gebruikt. En dan met name de 'gewone' alcohol en de propyleenglycol. Beiden zijn alcoholen en hebben dus een uitdrogend effect op de huid.
Een droge hoofdhuid resulteert in schilfers en jeuk.

Kan je daar iets aan doen? Ja en nee. Als je stopt met minoxidil zal de huidbalans terug herstelt worden. Anderzijds kan het ook een tijdelijke huidreactie zijn en wordt je huid de regelmatig 'toegediende' alcohol 'gewoon'.

Ketoconazol is in eerste instantie een middel om vnl. seborroïsch eczeem mee te bestrijden (de symptomen alleszins).
Het heeft zowat een haat-liefde verhouding met een droge hoofdhuid. Enerzijds vermindert het zoals elke andere dandruff shampoo de last van huidschilfers, anderzijds droogt het je hoofdhuid (en je haar) nog harder uit waardoor je eens zo meer jeuk en schilfers krijgt.

Probeer eens een weekje of 2 zonder die ketoconazol shampoo en bekijk hoe het dan is.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2016, 13:01   #14
Baardman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2015
Berichten: 22
Geslacht:
Toevallig heb ik 1.5 week geen sterke shampoos meer gebruikt maar ik merkte weinig verschil. Intussen heb ik wel goed nieuws. Ik heb nu al bijna een week geen heftige jeuk meer gehad, heel toevallig dus vlak na het plaatsen van dit topic. Daarnaast zie ik op mijn haarlijn ontzettend veel korte lichte haartjes met een aantal langere ertussen. Ze zijn nog te licht om de haarlijn in te vullen maar dit is wellicht het begin van de hergroei!

Toch merk ik dat ik nog meer haar verlies dan normaal maar die haren zullen dan waarschijnlijk ook wel vervangen worden door nieuw, sterker haar. Fingers crossed!
Baardman is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2016, 01:33   #15
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baardman Bekijk bericht
Toevallig heb ik 1.5 week geen sterke shampoos meer gebruikt maar ik merkte weinig verschil. Intussen heb ik wel goed nieuws. Ik heb nu al bijna een week geen heftige jeuk meer gehad, heel toevallig dus vlak na het plaatsen van dit topic. Daarnaast zie ik op mijn haarlijn ontzettend veel korte lichte haartjes met een aantal langere ertussen. Ze zijn nog te licht om de haarlijn in te vullen maar dit is wellicht het begin van de hergroei!

Toch merk ik dat ik nog meer haar verlies dan normaal maar die haren zullen dan waarschijnlijk ook wel vervangen worden door nieuw, sterker haar. Fingers crossed!
Niet te overmoedig worden. Die kleine vellushaartjes ontstaan typisch na langdurig minoxidil-gebruik. Of ze uitgroeien tot terminale haren is maar een minderheid gegeven.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.