Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 augustus 2011, 14:33   #1
EvW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 68
Question Wanneer startte het uitvallen en de hergroei van de getransplanteerde haren?

Beste forumgenoten,

Ik ben zeer benieuwd naar de periode waarin de getransplanteerde grafts bij jullie begonnen uit te vallen en terug te groeien.

Ik begin deze discussie, omdat ik heel veel verschillende verhalen hoor en deze verhalen niet goed geordend zijn. Veel klinieken spreken over een gemiddelde van zo'n 3 tot 4 maanden wanneer de haren weer beginnen te groeien en dat dit na 6 maanden zo'n 80% is, maar mijn ervaring spreekt dit tegen.
Duidelijkheid omtrent het teruggroeien is daarbij zéér belangrijk voor mensen die overwegen om een haartransplantatie te ondergaan. Bij mijn eerste FUE-HT zijn er erg weinig haren doorgekomen. Iedere dag keek ik in de spiegel, maar er kwam niets op.. Ik heb na 10 maanden nog de hoop gehad dat er haren zouden opkomen, maar tevergeefs.

Ik heb nu opnieuw een FUE-HT ondergaan van 2700 grafts.

Bij mij ging het als volgt:

- Na ongeveer 11 dagen was ik alle korstjes kwijt. Na 2 weken begonnen de eerste getransplanteerde grafts uit te vallen. Na bijna 4 weken was ik ongeveer 95% van de getransplanteerde grafts kwijt.

- Bij mij startte de hergroei na ongeveer 2 maanden. De eerste haren kwamen langzaamaan door. Na 3 maanden was zo'n 40 procent doorgekomen en het werden al behoorlijk dikke en donkere haren. Ik ben nu bijna 4 maanden verder en ik denk dat er zo'n 50 procent terug is gegroeid. Nu hopen dat de rest ook snel doorkomt. Ik houd jullie op de hoogte!!

Laatst gewijzigd door EvW; 31 augustus 2011 om 14:35
EvW is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2011, 15:03   #2
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Volgens mij is hier gewoon niet echt duidelijk in te geven, Edwin.

Enige waar je redelijk zeker over kan zijn is dat je na 2-3 weken wel zo'n beetje 90%-95% van je haren kwijt bent (met uitzondering van HASCI soms) en dat in maand 2 en 3 de haren beginnen te groeien.

Hoe snel en goed het vervolgens gaat lopen is bij iedereen anders.

Je bent zelf naar twee verschillende klinieken geweest, en die eerste keer was een fiasco. Het is dus heel logisch dat je 2 verschillende ervaringen hebt. Ik ben zelf 3x naar dezelfde kliniek geweest en heb zelfs daarmee 3 verschillende ervaringen.

Erg fijn voor je, dat alles nu op rolletjes loopt. Succes.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2011, 15:51   #3
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Welke methode was de eerste en welke de tweede keer? Ik heb soms de indruk dat het niet 'aanslaan' van getransplanteerde haren vroeger vaker voorkwam, maar de laatste jaren hoor je dat niet zo vaak meer. Hoe komt dat zo? Nieuwere technieken (FUE i.p.v. FUT)?
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2011, 19:10   #4
EvW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 68
Ik heb zelf 2 FUE HT's ondergaan.

@ Lucky: Ik ben erg benieuwd naar je 3 verschillende ervaringen. Wat verschilde er elke keer dan en wat kwam er overeen?
EvW is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.