Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 augustus 2013, 17:50   #1
tom66
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2013
Berichten: 4
Fue haartransplantatie Istanbul +-3000grafts

Beste lezers,

Twee weken geleden heb ik een haartransplantatie in Istanboel bij Estepera begaan. Ik heb hiervoor redelijk wat informatie gezocht over deze kliniek en is vooral bekend in Arabische landen. Zelf ben ik 23 jaar en had redelijke inhammen.

Ben opgehaald van het vliegtuig, waarna er bloed werd afgenomen. Hierna een ontbijt gehad.

Ongeveer rond 09:00 uur gesprek gehad met de behandelend arts. Ik kreeg hier gelijk een goed gevoel over. Na wat vragen van mij zijde en van haar zijde werd mijn haar geschoren en ging ze een haarlijn tekenen. Deze was voor mijn gevoel in één keer goed.

Toen de behandelkamer ingegaan wat voor turkse begrippen voldoende oogde. Hier waren nog 2 assistenten. Na de injecties ging de arts de haartjes '' uitboren'' waarna de assistent deze eruit haalde. Dit ging voor mijn gevoel best rap.

Hierna vroegen ze of ik een lunch wilde, maar omdat het nog redelijk vroeg was en ik liever gelijk door ging hebben ze even pauze gehad en daarna waren ze begonnen met het terugplaatsen.

Het terugplaatsen heeft ongeveer 4 uur geduurd. De injecties voelde niet erg prettig, maar daarna voelde ik niks meer dan een beetje gepriechel aan je hoofd. Ik had wel door dat ze met zijn tweeën bezig waren met het terugplaatsen van de grafts.

Na de behandeling lieten ze het resultaat zien en vroegen of ik er tevreden me was. Hierna teruggebracht naar mijn hotel.

Het voor de eerste keer wassen in de kliniek vond ik erg raar. Dit kwam denk doordat ik een raar verdoofd gevoel in mijn voorhoofd had, wat nu gelukkig langzamerhand weggetrokken is.

Hierna ben ik naar het vliegveld gebracht en nog een vakantie van 2 weken in turkije doorgebracht. Dit is best lekker, alleen het in de schaduw zitten en niet mogen zwemmen is soms wel vervelend.

De eerste dagen had ik wel redelijk last van jeuk op het inplantatiegebied. Het inplantatiegebied zie je nu bijna niks meer en hoop natuurlijk dat de haren blijven staan. s'ochtends zie ik een paar haartjes op 1 hand te tellen op mijn kussen liggen, dus ben bang dat het langzamerhand gaat beginnen. Het donorgebied is nog licht roze en is wat dunner dan de rest. Ik hoop dat dit snel bijtrekt.

IK heb nog wel een paar vragen.

In de kliniek werd mij verteld dat ik 4 weken niet aan sport mag doen, maar lees hier op het forum dat er een aantal al na 2 weken starten met sport. Ik speel zelf basketbal wat is jullie advies ? Misschien eerst gewoon wat krachttraining gaan doen?

Ook werd mij verteld dat ik na 2 weken weer normaal de douchestraal erop mag zetten, alleen moet uitkijken met heet water. Nu heb ik daar zelf nog niet een goed gevoel bij, maar wat is jullie ervaring daarmee?

Gegroet, Foto's lukt me nog niet om te uploaden.
tom66 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2013, 15:47   #2
Mascherano
HaarWeb lid
 
Mascherano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2013
Berichten: 20
Geslacht:
Even voor de duidelijkheid; dus je hebt 3000 grafts alleen voor je inhammen laten zetten op je 23ste? Dit zonder gebruik van medicatie (fina) of andere hulpmiddelen (minox, keto)? Ben benieuwd hoe het er over een aantal jaar uitziet dan. Vergeet niet dat je donorgebied maar een x aantal haren beschikbaar heeft en je het dus niet oneindig kan oogsten.

Wat betreft je vragen. Heb zelf geen ht ondergaan, maar genoeg bekenden van mij wel. De meeste gingen na 2 weken weer trainen/sporten. Uiteraard geen contactsport, dat meestal pas na een week of 4 tot 6. En douchen kan gewoon na die periode. Als je er zelf geen goed gevoel bij hebt, draai je de knop toch kouder en demp je de hardheid van de straal (via de douchekop zelf en anders gewoon met je hand ervoor).
Mascherano is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.