Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 mei 2008, 15:18   #1
fina4now
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2008
Berichten: 88
stagnatie en vormen van kaalheid

Waar ik nooit zoveel over kan vinden is over bepaalde kaalheden die stagneren. Ik heb het idee dat er een vorm is die begint en op een gegeven moment en vervolgens redelijk stagneert tot je de dood bereikt.

Ik heb weleens iemand gesproken die vertelde dat het in zijn begin twintiger jaren begon na een paar jaar stagneerde. Deze persoon is nu 65.

ik hoop zelf ook zo'n vorm te hebben. Bij mij begon het op 20 jarige leeftijd maar heeft nooit echt doorgezet. ik ben nu inmiddels 32 en heb het idee dat er na m'n 25 weinig verandert is.

gr.
fina4now is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2008, 10:43   #2
frank@
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2004
Berichten: 32
Dat idee heb ik wel.......je ziet echt lego mannen die gewoon naar een tijdje blijven hangen bij bijvoorbeeld een NW2. Als ik naar mezelf kijk dan begon het een beetje rond men 25ste.........wordt volgende week 31 en er is niet echt heel veel verandert ik denk dat over die 6 jaar men haargrens op de inhammen maar een paar milimeter is opgeschoven. Verder is men kriun nog precies als 6 jaar geleden.
Volgens mij heeft het ook een beetje met de leeftijd te maken als je eenmaal de 30 in gaat dan wordt het allemaal wat rustiger....ik zie geen mannen van 40 die bijvoorbeeld in een jaar 3-4 kaal worden....gaat dan vaak heel rustig.
frank@ is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2008, 22:29   #3
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank@ Bekijk bericht
Volgens mij heeft het ook een beetje met de leeftijd te maken als je eenmaal de 30 in gaat dan wordt het allemaal wat rustiger....ik zie geen mannen van 40 die bijvoorbeeld in een jaar 3-4 kaal worden....gaat dan vaak heel rustig.
Bij mij begon het rond men 23 ...en is altijd redelijk stabiel geweest . Op men 40 is het pas beginnen sneller uitdunnen .Heb een oudere broer 50 j ...heeft altijd mooie bos haar gehad ..en nu op amper 3 jaar tijd ..word ie echt kaal ..je ziet zen volledige schedel er al door in het buitenlicht of onder het licht....idem met een nog oudere broer (55j) ..die nu ook kaal begint te worden op die leeftijd en altijd stabiel geweest is ....dus het is nooit te laat voor Aga
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2008, 11:59   #4
Pelle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2008
Berichten: 199
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Bij mij begon het rond men 23 ...en is altijd redelijk stabiel geweest . Op men 40 is het pas beginnen sneller uitdunnen .Heb een oudere broer 50 j ...heeft altijd mooie bos haar gehad ..en nu op amper 3 jaar tijd ..word ie echt kaal ..je ziet zen volledige schedel er al door in het buitenlicht of onder het licht....idem met een nog oudere broer (55j) ..die nu ook kaal begint te worden op die leeftijd en altijd stabiel geweest is ....dus het is nooit te laat voor Aga

Hmmm wat een leeftijden, niets lulligs bedoelt hoor, maar ik denk dat als ik 40 of 50 ben en ik krijg een klein kruintje dat ik heel tevreden ben!!
Is het niet zo dat bij meer dan 50% van de mannen in die leeftijd een lichte of erge vorm van AGA aanwezig is!?
Ik zou er (zo denk ik er nu over) wel mee kunnen leven als dat op die leeftijd gebeurd. Ik denk dat je echt de klos bent als je op je 25ste al flink kalend bent en je bent in je bloei van je leven...wat betreft uitgaan en omgang met meiden (leren kennen, daten, enz..) dit doe je natuurlijk het liefst met een volle bos haar.
Als ik straks 40 ben en hopelijk 2 of 3 kinderen en getrouwd ben met een vrouw dan mag het wel lichtelijk haha

Niet lullig bedoelt ofzo, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Al denk ik wel dat als ik 40 ben en het gebeurd dan dat het waarschijnlijk ook minder tof zou vinden. Maar dat weet ik nu niet...
Pelle is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2008, 12:32   #5
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelle Bekijk bericht
Hmmm wat een leeftijden, niets lulligs bedoelt hoor, maar ik denk dat als ik 40 of 50 ben en ik krijg een klein kruintje dat ik heel tevreden ben!!
Is het niet zo dat bij meer dan 50% van de mannen in die leeftijd een lichte of erge vorm van AGA aanwezig is!?
Ik zou er (zo denk ik er nu over) wel mee kunnen leven als dat op die leeftijd gebeurd. Ik denk dat je echt de klos bent als je op je 25ste al flink kalend bent en je bent in je bloei van je leven...wat betreft uitgaan en omgang met meiden (leren kennen, daten, enz..) dit doe je natuurlijk het liefst met een volle bos haar.
Als ik straks 40 ben en hopelijk 2 of 3 kinderen en getrouwd ben met een vrouw dan mag het wel lichtelijk haha

Niet lullig bedoelt ofzo, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Al denk ik wel dat als ik 40 ben en het gebeurd dan dat het waarschijnlijk ook minder tof zou vinden. Maar dat weet ik nu niet...
Mijn broers zijn ouder en trekken zich daar niks van aan (zeggen ze toch) .Als je 40 bent is kaal worden voor mij nog altijd even onaanvaardbaar als op mijn 25 . Het is ook niet omdat je 40 bent ,dat je er ook 40 uitziet in werkelijkheid...en dat je oud bent en je leven voorbij is. Op 40 ga je nog altijd evengoed daten dan op je 25 geloof me. Bovendien hangt veel af van het uiterlijk ..sta je ermee of niet ?..en je zelfvertrouwen en uitstraling. Een normale volmaakte man ..is toch nog altijd een man met een bos haar ..vind ik ...kaal worden is een (kleine handicap) ...
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2008, 19:14   #6
frank@
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2004
Berichten: 32
kom op zeg een broer van 50 en 55 ............... kijk eens om heen naar mensen van die leeftijd
frank@ is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2008, 23:07   #7
Pelle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2008
Berichten: 199
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Mijn broers zijn ouder en trekken zich daar niks van aan (zeggen ze toch) .Als je 40 bent is kaal worden voor mij nog altijd even onaanvaardbaar als op mijn 25 . Het is ook niet omdat je 40 bent ,dat je er ook 40 uitziet in werkelijkheid...en dat je oud bent en je leven voorbij is. Op 40 ga je nog altijd evengoed daten dan op je 25 geloof me. Bovendien hangt veel af van het uiterlijk ..sta je ermee of niet ?..en je zelfvertrouwen en uitstraling. Een normale volmaakte man ..is toch nog altijd een man met een bos haar ..vind ik ...kaal worden is een (kleine handicap) ...

Mja ik begrijp je verhaal wel Dundee! Echter zou ik er meer vrede mee hebben denk ik als het op latere leeftijd zou gebeuren zeg maar. Niet dat ik nu kaal ofzo ben, helemaal niet.

Echter weet ik niet hoe ik zou reageren als ik 40 ben, misschien heb je helemaal gelijk Dundee!! Aan de andere kant is het waarschijnlijk logisch dat het op jonge leeftijd vervelender is dan op latere (omdat het op latere leeftijd wat normaler is voor de man).

Geen kritiek ofzo, totaal niet lullig bedoelt maar ik kan me een jongen van 22 indenken dat hij het vervelender vind dan een man van 50 (om maar even 2 voorbeeldleeftijden te geven).
Pelle is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2008, 06:59   #8
Steven76
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 69
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelle Bekijk bericht
Mja ik begrijp je verhaal wel Dundee! Echter zou ik er meer vrede mee hebben denk ik als het op latere leeftijd zou gebeuren zeg maar. Niet dat ik nu kaal ofzo ben, helemaal niet.

Echter weet ik niet hoe ik zou reageren als ik 40 ben, misschien heb je helemaal gelijk Dundee!! Aan de andere kant is het waarschijnlijk logisch dat het op jonge leeftijd vervelender is dan op latere (omdat het op latere leeftijd wat normaler is voor de man).

Geen kritiek ofzo, totaal niet lullig bedoelt maar ik kan me een jongen van 22 indenken dat hij het vervelender vind dan een man van 50 (om maar even 2 voorbeeldleeftijden te geven).
Als een man of vrouw ijdel is dan maakt het niet uit hoe oud je bent.
Het blijft even erg .
Steven76 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2008, 14:18   #9
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelle Bekijk bericht
Mja ik begrijp je verhaal wel Dundee! Echter zou ik er meer vrede mee hebben denk ik als het op latere leeftijd zou gebeuren zeg maar. Niet dat ik nu kaal ofzo ben, helemaal niet.

Echter weet ik niet hoe ik zou reageren als ik 40 ben, misschien heb je helemaal gelijk Dundee!! Aan de andere kant is het waarschijnlijk logisch dat het op jonge leeftijd vervelender is dan op latere (omdat het op latere leeftijd wat normaler is voor de man).

Geen kritiek ofzo, totaal niet lullig bedoelt maar ik kan me een jongen van 22 indenken dat hij het vervelender vind dan een man van 50 (om maar even 2 voorbeeldleeftijden te geven).
Je hebt de keus niet, het overkomt je gewoon. Dus een discussie over voor wie het nou vervelender is, is niet erg zinvol. Ik denk ook hoe mensen ermee om gaan meer afhangt van het soort persoon dat ze zijn dan van hun leeftijd.

Je moet je er ook van bewust zijn dat de wat 'oudere' mannen, waar ik me misschien ook zo langzaamaan toe moet gaan rekenen, wel eens kriebelig willen reageren als iemand die 15 jaar jonger is net doet alsof het leven voorbij is na je 40e
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 29 mei 2008 om 14:21
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2008, 15:04   #10
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank@ Bekijk bericht
kom op zeg een broer van 50 en 55 ............... kijk eens om heen naar mensen van die leeftijd

Wat bedoel jij hiermee ??? , snap je niet man
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2008, 16:06   #11
frank@
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2004
Berichten: 32
Dat mannen boven de 50 bijna allemaal wel een vorm van kaalheid hebben. IK snap best wel dat het dan ook niet tof is..........maar kom op man...er zijn hier jochies van begin 20 met een NW3 of meer en dan vind ik wel een beetje ongepast om te gaan roepen ik ben 55 (of je broer) en ik wordt kaal
frank@ is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2008, 16:24   #12
Pelle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2008
Berichten: 199
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Je hebt de keus niet, het overkomt je gewoon. Dus een discussie over voor wie het nou vervelender is, is niet erg zinvol. Ik denk ook hoe mensen ermee om gaan meer afhangt van het soort persoon dat ze zijn dan van hun leeftijd.

Je moet je er ook van bewust zijn dat de wat 'oudere' mannen, waar ik me misschien ook zo langzaamaan toe moet gaan rekenen, wel eens kriebelig willen reageren als iemand die 15 jaar jonger is net doet alsof het leven voorbij is na je 40e
Anthonie, klopt je hebt gelijk! Dit bedoelde ik zeker niet, maar ik begrijp dat het zo overkomt! Mijn excuses hiervoor en een discussie heeft verder inderdaad niet zoveel zin.

Het was totaal niet de bedoeling lullig ofzo over te komen! Van mijn part is deze discussie nu gesloten (omtrent het leeftijdsverschil).

Ik ben nog steeds wel benieuwd naar ervaringen van de meeste mensen met AGA (ook van de 40 en 50ers onder ons!). Hoe verliep het? En ging het in periodes sneller en dan periodes trager? Of is het 1 geleidelijk proces geweest?

Ik ben benieuwd! Met andere woorden: van mijn part, back to the topic.

Groetjes Pelle

Laatst gewijzigd door Pelle; 29 mei 2008 om 16:28
Pelle is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2008, 16:35   #13
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank@ Bekijk bericht
Dat mannen boven de 50 bijna allemaal wel een vorm van kaalheid hebben. IK snap best wel dat het dan ook niet tof is..........maar kom op man...er zijn hier jochies van begin 20 met een NW3 of meer en dan vind ik wel een beetje ongepast om te gaan roepen ik ben 55 (of je broer) en ik wordt kaal
Ik ben 43 en geen 55 .., das mijn oudste broer ...die nu ook begint te kalen ...en net als mijn andere broer van 50.. er zich beiden geen bal van aantrekken ..wat ik ook schreef !....lees eens goed. . Bij mij is het ook langzaam begonnen op men 23. Als je op je 20 st al een NW3 hebt ..dan ben je gewoon te dode opgeschreven..en haal je de 35 niet ,of je bent kaal !...hoeveel fina je ook slikt dan ...dat stopt niet ,maar word enkel wat vertraagt (als het aanslaat dan). Enige uitweg zal zijn dan ..kaalscheren..of een HT ..bij genoeg donor. Niet iedereen van 50 is kalend ..mijn ex schoonvader ..is zelfs 72 ..heeft nog niet eens een NW 2 ...mijn buur 55 NW1 .... je hebt Aga of niet !
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts

Laatst gewijzigd door Dundee; 29 mei 2008 om 16:59
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2008, 11:07   #14
frank@
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2004
Berichten: 32
een NW2 is toch ook al een lichte vorm van AGA!!!!
frank@ is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2008, 11:36   #15
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank@ Bekijk bericht
een NW2 is toch ook al een lichte vorm van AGA!!!!
Daar is al regelmatig over gediscussieerd. Persoonlijk zie ik NW2 als dé normale haarlijn voor een volwassen man. Normaler dan een NW1.

Je kunt het zien als het eerste stapje richting kaal worden, maar zolang het niet verder gaat zou je het gewoon zo moeten laten en tevreden zijn. Ik ben zelf mijn strijd tegen het kaler worden ook pas begonnen toen mijn situatie begon op te schuiven richting NW3.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
kleurloos haar maar mss geen beginnende kaalheid? duke of nothing AGA - Algemeen 8 19 oktober 2007 18:22
Rhodanide Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 25 4 december 2006 17:43
Kaalheid wordt toch uiteindelijk verleden tijd DHTkiller Overige behandelingen 19 12 oktober 2005 18:48
Wat te doen als TTM met andere vormen van kaalheid karin_inline TTM - Algemeen 8 9 oktober 2005 14:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.