Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 februari 2022, 09:09   #1
Lukasjakobs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2022
Berichten: 1
Geslacht:
Haartransplantatie met auto-immuun ziekte

Goedemorgen HaarWeb leden,

Inmiddels ben ik 30 jaar oud en zo'n 9 jaar geleden werd bij mij ziekte van Crohn geconstateerd. Gelukkig is dit met de juiste medicatie goed onder controle en ondervind ik er weinig hinder van.

Zo'n 7 jaar geleden constateerde ik voor het eerst dat ik wat haren verloor en inmiddels is het een redelijk dunne bos. Met fibers is het nog wel te doen, maar ik ben best ijdel dus altijd als ik in de spiegel kijk zie ik een matige haardos. Je hoort en je leest dan wel over HT's in NL of in Turkije, daar zie je prima resultaten voorbij komen. Ik ben gaan informeren naar de mogelijkheden bij Esteworld vanwege de positieve verhalen die ik op dit forum heb gelezen. Zij hebben aangegeven mij niet te willen behandelen vanwege mijn medische aandoening. De getransplanteerde haren zouden afgestoten kunnen worden door mijn lichaam en daardoor zou ik een zeer onnatuurlijk en slecht resultaat kunnen krijgen. Mijn donorgebied was verder prima toereikend. Dat advies waardeer ik natuurlijk enorm, dat laat zien dat ze niet maar even snel willen scoren. Want zeg nou zelf, als je ergens onzeker over bent en men garandeert dat je hiermee geholpen zou kunnen worden, dan doe je dat toch? Ik moet zeggen dat dit mijn vertrouwen in deze voor mij onbekende business goed heeft gedaan.

Toch wil ik vragen of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben. En dan bedoel ik niet puur een HT zelf, maar misschien is er iemand die bijvoorbeeld met bepaalde medicatie, in combinatie met deze ziekte, toch resultaten boekt.

Mijn behandelend arts heb ik hier nog niet naar gevraagd. Die zie en spreek ik (gelukkig) heel weinig. Dit zou ik natuurlijk altijd doen mocht ik een dergelijke ingreep uit laten voeren.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groet,
Lukas
Lukasjakobs is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2022, 10:59   #2
Eastfield
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2014
Berichten: 133
Geslacht:
Hi Lukas

Ik vermoed dat er wel meerdere mensen op dit forum onder behandeling zijn en/of medicatie slikken. Persoonlijk neem ik elke dag prednison (5mg) en zal dit ook voor langere tijd moeten nemen. Ik heb dit met zowel Esteworld als Ali Bolluk (mijn huidige 'haar' arts) hierover gesproken en zij zagen hier geen problemen in. Na de haartransplantatie krijg je zelfs een korte prednisonkuur.

Denk dat het voornamelijk belangrijk is dat je ziekte stabiel is en onder controle is. Dat was in ieder geval in mijn geval. Voor de rest kan ik er weinig over zeggen omdat ik geen arts ben.
__________________
Haartransplantatie Esteworld 31/01/2018
Haartransplantatie Ali Bolluk 01/02/2022
Biotine Natrol 10.000 mcg sinds feb 2018
Eastfield is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.