Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 april 2008, 10:32   #1
Noord Hollander
Noord Hollander
 
Geregistreerd: 27 augustus 2005
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 154
highlights.

Beste lotgenoten!

Ik ga aanstaande weekend voor het eerst mijn haarwerk verven en wil daarna eigenlijk ook een paar highlights aanbrengen. Dit voor het natuurlijke effect. Hebben jullie daar ervaringen mee?

Ik heb een set bij de Kruidvat gekocht (duoTone 5.0) Eerst je haar verven en daarna wat highlights aanbrengen dmv je handen, dus geen coupe soleil.)

Groeten, NH
Noord Hollander is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2008, 11:08   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Vertel eerst eens welke kleur het nu is en welke kleuren het moeten worden....
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2008, 11:28   #3
Noord Hollander
Noord Hollander
 
Geregistreerd: 27 augustus 2005
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 154
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Vertel eerst eens welke kleur het nu is en welke kleuren het moeten worden....
Zoewl mijn eigen haar en hw lichtbruin met ietwat grijs erdoor. Maar mijn hw is net ff wat lichter. Ik wil het iets donkerderuin verven met wat lichtere highlights.
Noord Hollander is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2008, 12:54   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dan zou je een aantal haren van het haawerk heel vettig kunnen maken zodat die haren geen donkere verf absorberen; die vette haren vervolgens inpakken in aluminiumfolie en dan de rest verven met een kwast; haarwerk vantevoren vastgeprikt op een piepschuimkop. Klaar, geen highlights meer nodig, door de zon verbleekt alles straks toch ook nog.

't Is wel een beetje riskante klus, want de kans is groot dat het haarwerk donkerder wordt dan je eigen haar en dan moet je je eigen haar met dezelfde verf gaan behandelen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2008, 13:24   #5
Noord Hollander
Noord Hollander
 
Geregistreerd: 27 augustus 2005
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 154
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Dan zou je een aantal haren van het haawerk heel vettig kunnen maken zodat die haren geen donkere verf absorberen; die vette haren vervolgens inpakken in aluminiumfolie en dan de rest verven met een kwast; haarwerk vantevoren vastgeprikt op een piepschuimkop. Klaar, geen highlights meer nodig, door de zon verbleekt alles straks toch ook nog.

't Is wel een beetje riskante klus, want de kans is groot dat het haarwerk donkerder wordt dan je eigen haar en dan moet je je eigen haar met dezelfde verf gaan behandelen.
Ik was sowieso van plan om ook mijn eigen haar te verven, dus dat is dus geen probleem.

Heeft iemand het ooit geprobeerd om je haarwerk en je eigen haar te verven zonder het hw te verwijderen?
Noord Hollander is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2008, 14:01   #6
echo
HaarWeb lid
 
echo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 163
Ja maar dan drupt er ook op de knoopjes en lace, en die probeer ik toch altijd wat te ontwijken, dus beter afzeten.

Zelf heb ik bruin haar met lichte lokken vooraan. Wat ik doe is gewoon de kleur bestellen van die lichte lokken, en dan het hw droog kleuren en enkele lokken 'vergeten'. Werkt veel beter dan achteraf enkele lokken te gaan bleken, want dat is slecht voor de haren van je hw.

Groetjes Echo
echo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2008, 17:43   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Inderdaad is het beter om het haarwerk af te zetten, op een piepschuimkop vast te prikken om zodoende zorgvuldig te werk te kunnen gaan. Zo'n piepschuimkop kost 5 euro in een kappers- of pruikenwinkel, dus daar val je geen buil aan.
Het is ook inderdaad slecht om eerst te verven en dan weer te bleken, dus, gewoon plukken overslaan en door ze vantevoren vettig te maken en in te pakken, weet je zeker dat die plukken geen verf zullen absorberen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.