Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 oktober 2006, 13:30   #76
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cory
Bestaat er een topische toepassing van Cyproterone?
Zou het helpen? Is het zelf te maken?
't Schijnt me allemaal niet gegund te zijn
Cyproterone schijnt moeilijk in de huid te worden opgenomen; je hebt daar een transportmiddel van liposomen voor nodig en zover reikt mijn chemie-kennis niet.
Ik kan wel wat tabletten fijnmalen en dat door een handlotion mixen maar helaas dat schijnt niet het gewenste resultaat op te leveren.

Citaat:
Cyproterone acetate is an old anti-androgen that has historically been used more in Britain than the US. It has a long and colorful history of being used for numerous disorders, but more interestingly as part of programs for sex changes and chemical castration in rapists.

Hairsite is correct in referring to it by it's old nickname "Diane."

Bryan is correct is pointing out that the key for its consideration by readers here is it's potential benefit for MPB if applied in a liposomal mixture. It has been tried for MPB out of desperation by many others decades ago. While effective orally at reasonable doses in disorders such as prostate cancer, you need to take oral doses that APPROXIMATE CHEMICAL CASTRATION before you enjoy significant results with baldness (I strongly advise against anyone here swallowing cyproterone pills). On the other hand, staight-up topical applications have only provided the weakest of results (yet virtually no significant side-effects).

I have never experiented with Diane nor have any of my dermatology friends here in the US. My own opinion is that it is definitely worth trying and more likely to work than 80% of the remedies I see being recommended at this topical forum. It might especially work well with oral dutasteride. Again, one would need to keep in mind that the use of liposomes will give the cyproterone a greater likelyhood of systemic absorbtion and therefore side-effects (gynocomastia, lower libido, etc). Unfortunately, I suspect you will have a difficult time getting a compounding pharmacist to mix up such this liposomal treatment only because cyproterone has been considered a somewhat radical drug (in it's oral form, due to it's side-effects) in the treatment of MPB.
Bron: http://www.hairsite4.com/dc/dcboard....2936&mode=full

Rest me niks anders dan het spul te bestellen en voorzichtig oplopend vanaf 1 mg oraal in te nemen totdat het onaangename effecten gaat vertonen en dan beneden die dosis te blijven. In de hoop natuurlijk dat de drempelwaarde niet te hoog is zodat het niks doet beneden een bepaalde dosering want dat kan je óók nog hebben .
Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2006, 14:32   #77
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Hier word je ook niet optimistisch van:

Citaat:
Cyproteron versus Spironolacton

Klassisch wird der Haarausfall bei Frauen mit Antiandrogenen behandelt.
In Deutschland vorwiegend Cyproteron, im Ausland auch mit
Spironolacton. Dabei sind die Erfahrungen der Frauen gemischt -
durchaus mit Recht, wenn man sich die Ergebnisse einer neuen Studie
anschaut. Auch die Hoffnung, mit Spironolacton eine alternative
"Wunderwaffe" zu besitzen, kann so nicht bestätigt werden.
Hintergrund der Studie: Es ist noch nicht endgültig geklärt,
ob weiblicher Haarverlust durch Androgene verursacht wird, oder auf
eine orale antiandrogene Therapie reagiert.

Ziel der Studie war die Untersuchung der Wirksamkeit oraler
antiandrogener Therapie.

In dieser monozentrischen Studie wurden 80 Frauen zwischen 12 und 79
Jahre gealterte Frauen mit weiblichem Haarverlust-Typ und durch Biopsie
bestätigter Haarfollikelminiaturisierung eingeschlossen. Sie
wurden photographiert und nach frühestens 12 Monaten oraler
antiandrogener Therapie wieder aufgenommen.Vierzig Frauen erhielten
täglich 200 mg Spironolacton, und 40 Frauen erhielten
Cyproteronacetat, entweder 50 mg täglich oder bei bei
premenopausalen Frauen 100 mg für 10 Tage pro Monat .

Die Photographien wurden "blind" ausgewertet, d.h. die bewertenden
Ärzte kannten nicht die Therapie.

Ergebnisse: Es gab keinen signifikanten Unterschied zwischen den beiden
Therapien. Fünfunddreißig (44%) Frauen hatten Haarneuwuchs,
35 (44%) hatte keine klare Änderung in der Haardichte vor und nach
Behandlung, und 10 (12%) erfuhren kontinuierlichen Haarverlust
während der Behandlungszeit.

Damit wiesen 88 % der Frauen zumindest keine weitere Verschlechterung
des Haarausfalls aus. Inwieweit dies aber die "natürliche"
Entwicklung übertrifft, wird nur durch eine placebo-kontrollierte
Studie zu klären sein.

Quelle: Sinclair R; Wewerinke M;
Jolley D: Treatment of female pattern hair loss with oral
antiandrogens. In: The British journal of dermatology; Vol. 152
(3); S. 466-73 (2005)
En dan gaat het hier nog om enorme hoeveelheden Spironolactone (200 mg) of Cyproterone (50 of 100 mg). Dat terwijl er in de Diane pil slechts 1/25 tot 1/50 van deze werkzame stof zit.
Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2006, 20:32   #78
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
Ik heb spironolacton geslikt en werd er flink beroerd van.

Misselijk, duizelig en ik was elke 2 weken flink ingesteld, een paar dagen niet en dan begon het weer. Op het moment dat ik er mee stopte waren de problemen ook weg.

Voor mij dus nooit meer dit medicijn.
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2006, 10:07   #79
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
't Schijnt dat je de inname van kaliumrijke voedingsmiddelen moet beperken als je Spiro slikt anders is het gevaarlijk. Aangezien dat dit juist de dingen zijn die ik lekker vind is Spiro uitgesloten voor mij. Ik geloof dat ik zelfs nieteens kaliumarme levensmiddelen in huis heb. Of het moet water zijn.
Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2006, 09:38   #80
Sipke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 38
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the stig
Bedankt voor de tips .Met flossen en tong poetsen was ik ook al begonnen .De eerste keer dat floste was ook een moment dat ik niet snel zal vergeten . Wat een zooi kwam daar tussen die tanden vandaan !!! En stinken . Ik heb echter ook sterk het gevoel dat er meer aan de hand is .Misschien een slecht werkende maagklep .Ook een slecht werkende lever kan slechte adem veroorzaken .Al die pillen zijn wel een aanslag op je lever .
tong borstelen met baking soda en daarna gorgelen met zout of met baking soda weer gorgelen.
Een appel eten helpt ook goed tussendoor.
Sipke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2006, 18:13   #81
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Topical van Cyproterone schijnt ook zonder liposomen gemaakt te kunnen worden en is dan effectief (tegen acne i.i.g.): http://dermatology.cdlib.org/123/let...one/iraji.html

Wel is het zo dat 10% van de werkzame stof kan worden opgenomen in je systeem (dat begrijp ik tenminste uit het onderzoek) dus de heren hebben niks aan dit middel.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2006, 02:45   #82
Zimza
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juli 2005
Berichten: 271
Ik heb in het verleden androcur gebruikt. Vies spul. Ik ga het nooit meer gebruiken. Ik werd er neerslachtig van. Elke keer als ik een pil innam, dacht ik dat ik mijn eigen graf aan het graven was. Bij mij werd androcur met zware doses heel makelijk voorgeschreven zonder enig begeleiding. Bizar.
Zimza is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2006, 12:00   #83
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cory
Topical van Cyproterone schijnt ook zonder liposomen gemaakt te kunnen worden en is dan effectief (tegen acne i.i.g.): http://dermatology.cdlib.org/123/let...one/iraji.html

Wel is het zo dat 10% van de werkzame stof kan worden opgenomen in je systeem (dat begrijp ik tenminste uit het onderzoek) dus de heren hebben niks aan dit middel.
Cory,
Ik heb nog nooit van een topical cyperoterone gehoord, ben wel geinteresseerd, Weet jij toevallig of dit ook in NL voorgeschreven/gemaakt wordt of moet ik dan naar ... bokkie wokkie landen?
Hoor graag ff van je
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2006, 12:01   #84
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zimza
Ik heb in het verleden androcur gebruikt. Vies spul. Ik ga het nooit meer gebruiken. Ik werd er neerslachtig van. Elke keer als ik een pil innam, dacht ik dat ik mijn eigen graf aan het graven was. Bij mij werd androcur met zware doses heel makelijk voorgeschreven zonder enig begeleiding. Bizar.
Zimza,
ik heb even 50mg gebruikt en (los van het feit dat ik daar vrijwel direkt meer haar door verloor) was ik ook mezelf niet. Met een verlaging naar 20mg moet ik zeggen dat het qua bijwerkingen ok is. Qua werking doet het overigens onvoldoende

Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2007, 14:38   #85
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Nieuwe studie die orale spiro vergelijkt met orale CA bij vrouwen:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q..._uids=15787815

Beide even effectief, ongeveer 88% had succes (stabilisatie of hergroei).
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2007, 21:33   #86
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Cory,
Ik heb nog nooit van een topical cyperoterone gehoord, ben wel geinteresseerd, Weet jij toevallig of dit ook in NL voorgeschreven/gemaakt wordt of moet ik dan naar ... bokkie wokkie landen?
Hoor graag ff van je
Kitty
Sorry, ik had je post niet gezien.
Ik heb het gewoon zelf gemaakt. Het laat zich heel makkelijk tot poeder wrijven. Daarna opgelost in wat alcohol. Een verpulverd tablet van 50 mg gemengd met 2 pipetten (à 1 ml) alhocol. Dus dan meng je 1/2 pipet van dat mengsel door 1 pipet minoxidil om een 0,125% oplossing te maken als ik goed reken. Als je geen minox gebruikt zou ik het mengen door wat bodymilk maar dat lijkt me minder makkelijk aan te brengen (niet waterig genoeg).

Propylene glycol met wat water in dezelfde verhouding als in de minoxidil (als je geen minoxidil wilt) zou het beste zijn maar hoe kom je eraan?
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2007, 21:52   #87
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cory
Propylene glycol met wat water in dezelfde verhouding als in de minoxidil (als je geen minoxidil wilt) zou het beste zijn maar hoe kom je eraan?
Ik denk dat je het wel kan verkrijgen in de apotheek. Vraag het eens.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2007, 21:33   #88
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cory
Dus dan meng je 1/2 pipet van dat mengsel door 1 pipet minoxidil om een 0,125% oplossing te maken als ik goed reken.
Nee dat is niet goed berekend. De komma zit een positie verkeerd: 1,25% dus.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2007, 13:21   #89
tiest68
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2007
Berichten: 2
androcur 50 en de diane pil

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pindakaas Bekijk bericht
Wie gebruikt dit? En wat zijn je bevindingen?
Het schijnt héél goed bij de inhammen te werken.
Wie weet hier meer over!?


De combi werkt goed. Ik heb het een jaar of vier geleden 10 maanden gebruikt. Dit in combinatie met minoxidil 5 %. Na een paar maanden was er verschil te zien. Mijn haar werd dikker.
Een paar jaar later weer een paar maanden beide middelen gebruikt.
Voor mij was er snel resultaat. De pil ben ik steeds blijven gebruiken. Dit geeft een redelijk blijvend resltaat.

Nadeel is wel dat je op je eten moet letten en dat je minder zin in sex hebt. Tevens kunnen je borsten extra gevoelig worden.

Ik ben nu sinds een half jaar gestopt met de pil. Helaas komt de oude situatie dan ook terug. Ik denk er nu over om weer met beide medicijen te beginnen. Ondanks de bijwerkingen.
Heb laats wel een haarstukje aangeschaft. Echter dit was voor mij teveel van het goede. Misschien over een paar jaar dat ik dan wel een haarstukje ga dragen.
tiest68 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2007, 13:38   #90
tiest68
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2007
Berichten: 2
androcur

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the stig Bekijk bericht
Raar ,maar waar: ik heb op dit forum nog nooit iemand gehoord over androcur . Dit middel is al erg lang op de markt. Het is een anti-androgeen ofwel antihormoon . Het wordt gebruikt bij de behandeling van prostaatkanker die al uitgezaaid is . Het werkt door de receptorcellen waaraan het androgeen zich wil vasthechten te blokkeren . Androgene stoffen krijgen daardoor geen kans op hun typische werking (invloed op beharing , zaadballen ,prostaat ,geslachtsdrift ) uit te voeren.
Ik weet dat dit middel oa. wordt voorgeschreven aan transseksuelen en mensen met overbeharing .Ben bij mijn huisarts langsgeweest maar die wil het me helaas niet voorschrijven . Is er iemand die ervaring met dit middel heeft?


Ik heb androcur icm de pil diane 35 gebruikt.

Dit gedurende 10 maanden. Het helpt, mijn haren werden weer dikker.
De pil ben ik door blijven slikken voor een redelijk blijvend resultaat.

Ook heb ik minoxidil gebruikt. Heb hier te weinig geduld voor.

Voor mij als vrouw gold wel dat mijn borsten gevoeliger werden.
Verder had ik minder zin in sex en ik moest op mijn eten letten.
Ik had ook last van depressieve dagen. Je moet er wat voor over hebben.

Ik ben sinds een haf jaar gstopt met de pil. Oude situatie komt terug. Denk erover om weer met beide middelen te beginnen.
tiest68 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
gevolgen slikken en stoppen van Androcur? sigur Haarproblemen bij vrouwen 25 5 november 2006 11:12
door diane en androcur hoge bloeddruk karenm Haarproblemen bij vrouwen 2 7 september 2005 20:58
Snel effect androcur? Andastra Haarproblemen bij vrouwen 3 12 augustus 2005 11:42
Shedding door Androcur? Andastra Haarproblemen bij vrouwen 12 22 februari 2005 20:06
minoxidil vs. cyproterone acetate (Diane35, Androcur) Cloud Haarproblemen bij vrouwen 4 10 november 2004 14:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.