Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 augustus 2005, 10:38   #1
karenm
karenm
 
Geregistreerd: 4 mei 2005
Berichten: 4
door diane en androcur hoge bloeddruk

hallo allemaal,

Fijn dat het forum bestaat, herken veel van de beschreven ellende. Ook ik heb AGA en word zwaar verdrietig van het overal vinden van haren en het met bosjes uitvallen ervan tijdens het kammen of wassen.
Heb net de stap gezet om van lang haar naar kort haar te gaan en dat helpt psychisch wel. Niet meer overal die lange haren vinden en het idee dat het minder erg is. Bovendien een goede coupe over de dunnere plekken bovenop mijn hoofd, voor zolang als het duurt........
Ben 4 maanden geleden gestart met diane en androcur, eerst werd het alleen maar veel erger, maar de laatste twee weken lijkt het beter te gaan, cross my fingers. Nu bleek alleen dat ik een veel te hoge bloeddruk krijg van deze middelen en zit ik in de bloedonderzoeken om te kijken wat er met mijn lijf gebeurt.
Zie erg op tegen het evt. moeten stoppen met Diane en androcur, omdat het net lijkt te werken en een verandering van hormonen wel weer ontzettende uitval zal veroorzaken. Maar vind een hoge bloeddruk ook eng.
Hebben jullie ervaring hiermee. Bijv. bloeddrukverlagers slikken en diane bljven slikken of iets anders?

ben benieuwd
groet
Karen
karenm is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2005, 16:28   #2
Girlygirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2005
Berichten: 58
Hoi Karen,


Ikzelf gebruik nu iets meer dan 1 jaar Diane + androcur (50mg, eerste 10 pildagen 1 tablet)

Ik moet zeggen dat ik ook het idee heb dat sinds ik ben gestart, last heb van "rare" bij-verschijnselen. Gelukkig heb ik geen hogere bloeddruk.

Bij mij zijn het met name stemmingswisselingen, depressief gevoel, sneller ziek, veel moe, eerste paar maanden veel misselijk, gewichtstoename (was in mij geval niet zo heel erg, maar hopelijk stopt het nu wel). Tja dus als ik jouw verhaal hoor over verhoogde bloeddruk lijkt me dat niet raar, maar let's be real...het is en blijft allemaal ROTZOOI wat wij slikken!

Tja, ik kan je natuurlijk geen medisch-advies geven, maar het lijkt me niet gezond OOK nog eens bloeddrukverlagers naast deze rotzooi te gebruiken. Wat is het je waard moet je je afvragen. Moeilijk he! Bah...

Hopelijk kun je dmv een arts een juist besluit nemen.

Veel sterkte,
Liefs Girlygirl.
Girlygirl is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2005, 20:58   #3
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
karen

Hoi Karen,

Inmiddels wel een beetje late reactie maar toch...
Heb jij de comb. Minox 5% en Spiroloctone (weet niet zeker of ik het goed schrijf, is topische androgeenremmer) al geprobeerd in het verleden?

succes met je besluitvorming, mocht je die nog niet genomen hebben.
Kitty
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
gevolgen slikken en stoppen van Androcur? sigur Haarproblemen bij vrouwen 25 5 november 2006 11:12
Snel effect androcur? Andastra Haarproblemen bij vrouwen 3 12 augustus 2005 11:42
Shedding door Androcur? Andastra Haarproblemen bij vrouwen 12 22 februari 2005 20:06
minoxidil vs. cyproterone acetate (Diane35, Androcur) Cloud Haarproblemen bij vrouwen 4 10 november 2004 14:20
Hoge verbranding SjonKanon Medicijnen/haargroeimiddelen 9 22 augustus 2004 10:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.