Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 oktober 2014, 13:24   #1
Soum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2014
Berichten: 4
Geslacht:
Minoxidil 5%

Hallo,

Ik heb 2 maanden geleden de minoxidil 5% besteld via minoxidil-bestellen.com. Ik heb er 2 maanden over zitten nadenken en ik heb toch besloten er niet mee te starten i.v.m. de mogelijke bijwerkingen. Ik heb namelijk begrepen dat als ik er later mee zou stoppen dat ik dan weer terug ben bij af. Ik wil graag een lange termijn oplossing. Heeft iemand misschien een alternatieve oplossing?

Echter heb ik wel nog zes nieuwe flesjes en de houdbaarheid is tot 2016. Is er iemand die deze flesjes van mij zou willen overkopen?

Mvg,

Laatst gewijzigd door Soum; 19 oktober 2014 om 20:41
Soum is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2014, 16:13   #2
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
"Terug bij af zijn na stoppen" noem ik niet echt een bijwerking.
Maar het is wel een feit
Als ik een definitieve oplossing zou weten zou ik geen minox meer hoeven te gebruiken, en alle middelen hebben wel bijwerkingen, dus nee, ik kan je helaas niet helpen.
Of je zou een haartransplantatie moeten overwegen, misschien weegt dat zelfs wel tegen de kosten van levenslang minox gebruiken op
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2014, 18:22   #3
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Haar trans heeft ook bijwerkingen en is ook niet altijd een 100% oplossing op langtermijn. Het heeft ook zijn onderhoud nodig.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2014, 20:33   #4
Soum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2014
Berichten: 4
Geslacht:
Ja lokje64 dat is inderdaad geen bijwerking. Ik bedoelde met bijwerkingen eigenlijk dat er dus ook mogelijk extra haar zal groeien op mijn gezicht. Als ik dan weer stop dan gaat dat ook wel weer weg maar goed dan ook weer het haar op mijn hoofd:p

DUs dan wordt zoeken naar een andere oplossing. Maar bedankt voor jullie reacties!
Soum is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2014, 22:10   #5
kever691
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2008
Berichten: 33
Hallo,

minoxidil heeft wel degelijk bijwerkingen en wel dat dit in je bloedbaan dringt en je een te hoge bloeddruk kan krijgen (sluipmoordenaar) daarom heb ik het nooit geprobeerd want als je het ene probleem wilt oplossen en dan vervolgens een ander probleem veroorzaakt dan moet je daar toch even goed over nadenken.

Ik kamp zelf al jaren met haaruitval inmiddels 10 jaar heb altijd moed gehouden draag al jaren een haarprothese is niet altijd leuk maar een prima oplossing.
Ik ben al sinds het begin op zoek gegaan naar een oplossing, waar komt mijn haaruitval vandaan heb de diagnose in het ziekenhuis gekregen dat ik alopecia androgenetica heb ja en nu???? Toen ben ik op onderzoek uitgegaan ben naar een natuurgenezer geweest en die kwam tot de conclusie dat mijn hormoonhuishouding helemaal in orde was, dus ben ik begonnen met het laten staan van de foute E-nummers en ben veel meer op mijn voeding gaan letten en toen kwam het verlossende antwoord!!!!! ja toen hoorde ik een verhaal over een lekkende darm en dit wordt veroorzaakt door GLUTEN ben meteen gestopt met het eten van gluten en raad wat er gebeurt is, mijn haar komt weer terug ben nu inmiddels 16 maanden verder na 3 maanden zag ik de eerste nieuwe haartjes al groeien over 7 maanden ben ik 2 jaar verder en heb nu al bijna al mijn haar weer terug dus mensen zoek eerst het probleem eens in de voeding ik gebruik ook geen geraffineerde suikers meer.

Iets om over na te denken!!!!!!
kever691 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2014, 23:34   #6
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Tja haaruitval heeft meerdere oorzaken. Het zou mooi zijn als bekend was wát haaruitval nou individueel precies triggert. Als jij het hebt gevonden voor jezelf is het natuurlijk heel mooi maar de oorzaak hoeft voor een ander natuurlijk niet op te gaan. Minoxidil is overigens een bloeddruk verlagend middel.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2014, 12:52   #7
kever691
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2008
Berichten: 33
Cool minoxidil

oke, weer wat geleerd mijn dermatoloog vertelde dat het de bloeddruk verhoogde dan mag hij wel es aan de studie.

Gluten veroorzaken heel veel problemen het feit wil dat mensen met alopecia zeer gevoelig zijn voor gluten, het fenomeen lekkende darm kan een rol spelen.....zeg zou zelf gluten voor een tijdje laten staan is niet verkeerd als je na 3 maanden ook weer haar terug ziet , het is een goedkope oplossing geen pillen en andere dure preparaten en apparatuur.

Het is bij mij niet getest maar ik had waarschijnlijk ook een lekkende darm na het weglaten van gluten herstelt deze zich weer, zou zeggen neem een kijkje op youtube Ralph Moorman en Jesse van der Velde onderwerp GLUTEN daar wordt specifiek vertelt dat mensen met alopecia extra gevoelig zijn!!!!!
kever691 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2014, 15:14   #8
henkdehaarman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 63
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kever691 Bekijk bericht
oke, weer wat geleerd mijn dermatoloog vertelde dat het de bloeddruk verhoogde dan mag hij wel es aan de studie.

Gluten veroorzaken heel veel problemen het feit wil dat mensen met alopecia zeer gevoelig zijn voor gluten, het fenomeen lekkende darm kan een rol spelen.....zeg zou zelf gluten voor een tijdje laten staan is niet verkeerd als je na 3 maanden ook weer haar terug ziet , het is een goedkope oplossing geen pillen en andere dure preparaten en apparatuur.

Het is bij mij niet getest maar ik had waarschijnlijk ook een lekkende darm na het weglaten van gluten herstelt deze zich weer, zou zeggen neem een kijkje op youtube Ralph Moorman en Jesse van der Velde onderwerp GLUTEN daar wordt specifiek vertelt dat mensen met alopecia extra gevoelig zijn!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=1eJC6IKjkVo - meer vet, minder suiker en inderdaad geen gluten. Logisch denkstapje is het minimaal aanwezig zijn van kaalheid in Azië, Afrika en volgens mij ook Z-A.
henkdehaarman is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2014, 15:36   #9
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Gluten is een hype anno 2014... en er gaat een hele hoop foute informatie over rond op het internet. Maar een heel klein percentage van de bevolking heeft daadwerkelijk een glutenallergie. Het overgrote merendeel heeft baat bij gluten en kan beter gewoon gluten blijven eten.

Het idee 'het kan geen kwaad om te stoppen' is ook niet waar, omdat uit onderzoek blijkt dat veel glutenvrije producten juist ongezonder zijn dan de variant met gluten, omdat voor smaak en structuur allerlei kunstmatige ingredienten worden toegevoegd ( niet in alle gevallen, maar wel vaak).

Woorden als 'lekkende darm' worden gebruikt zonder dat men weet wat het is. De goede effecten waar je over leest zijn veelal placebo effecten, net zoals men zich altijd beter voelt bij het eten van superfoods en andere niet bewezen middelen.

Het lijkt mij regelrechte onzin dat dit veel invloed zou hebben op je haar. Wanneer je echt een glutenallergie hebt krijg je een hoop andere symptomen die helemaal niks met je haar te maken hebben. Glutenallergie wordt niet vastgesteld doordat men haaruitval heeft.
----
Let op, ik ben absoluut een voorstander van gezond en gevarieerd eten. Een gezonde voeding is de basis van een gezond lichaam. Maar ik vind het jammer dat hypes een steeds grotere rol beginnen te spelen op ons leven. Gebruik je gezond verstand om te bepalen wat goed en slecht is. Als jij je nooit slecht voelt van gluten is er ook geen reden om ermee te stoppen.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2014, 16:41   #10
kever691
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2008
Berichten: 33
minoxidil

je schrijft in je artikel dat je het regelrechte onzin vind dat gluten invloed zouden hebben op mijn haar zou je mij toch es moeten vertellen hoe het kan dat zodra ik ben gestopt met het eten van producten waar geen gluten inzit mijn haar aan het terug keren is???????
Baat bij gluten........gluten is een eiwit dat houdt het brood bijeen.......gluten maakt meer kapot dan je lief is, de vezels kun je wel uit groenten en fruit halen daar heb je geen brood of pasta voor nodig.

Je hebt verschillende stadia je hebt coeliakie (dan ben je intolerant voor gluten dan mag je het niet eens aanraken), glutenallergie dan kun je nog wel af en toe gluten eten zonder daar elke keer klachten van te krijgen en dan heb je nog de lekkende darm dat voel je niet maar dat kan op den duur wel dergelijke klachten veroorzaken.

Het is ook geen placebo effect zoals jij het noemt de haargroei zet nog steeds door sinds 17 maanden geleden was ik bovenop mijn hoofd bijna zo goed als kaal en nu heb ik bijna mijn hele haardos terug.

Heel veel mensen zoeken hun heil in de pillen en poeders e.d. de farmaceutische industrie die vult zijn beurs en die van jou slinkt alleen maar omdat er word beweerd dat je haar binnen zo'n korte tijd weer terug groeit.........vergeten word dat voeding ook heel veel met het menselijke lichaam doet dit verhaal heb ik hier verteld omdat heel veel mensen kampen met haarverlies ik ben zelf al jaren aan het zoeken naar de oorzaak omdat de dokters dit niet belangrijk genoeg vinden (het is cosmetisch) dus brengt het geen schade nou ik zal je vertellen dat het wel degelijk schade brengt het is verschrikkelijk om je haar te verliezen ik ben een vrouw maar voor een man is het net zo erg.

De glutenvrije producten die ik gebruik bevatten geen kunstmatige toevoegingen puur natuur, het kan absoluut geen kwaad om het in de voeding te gaan zoeken ieder weet dat er enorm met voeding geknoeid word als je geen glutenallergie hebt dan mag je gerust producten nuttigen die gluten bevatten dat doe ik enkel ook wel maar met mate ik eet weinig brood, pasta e.d.

En GLUTEN is niet een hype anno 2014 dat is al jaren een toppik omdat de tarwe van tegenwoordig gemanipuleerd word, vroeger was brood echt brood het is nu rotzooi zeg nou zelf brood schimmelt toch ook niet meer snel, vroeger had je brood dat was na 2 dagen verschimmelde.
kever691 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2014, 18:58   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door henkdehaarman Bekijk bericht
http://www.youtube.com/watch?v=1eJC6IKjkVo - meer vet, minder suiker en inderdaad geen gluten. Logisch denkstapje is het minimaal aanwezig zijn van kaalheid in Azië, Afrika en volgens mij ook Z-A.
In Azie en Afrika is de bevolking gemiddeld een jaar of 25 oud. In Nederland is de gemiddelde leeftijd van de bevolking bijna 40 jaar. Allicht dat je hier meer kaling zult zien. Zet maar eens een groep gasten van 25 naast een groep mannen van 40. Die laatste groep heeft vast minder haar.

Zet een groep Aziaten van 70, een groep Afrikanen van 70 en een groep Europeanen van 70 naast elkar en je zult teleurgesteld raken over de hoeveelheid kaling bij allemaal
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2014, 21:41   #12
kever691
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2008
Berichten: 33
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
In Azie en Afrika is de bevolking gemiddeld een jaar of 25 oud. In Nederland is de gemiddelde leeftijd van de bevolking bijna 40 jaar. Allicht dat je hier meer kaling zult zien. Zet maar eens een groep gasten van 25 naast een groep mannen van 40. Die laatste groep heeft vast minder haar.

Zet een groep Aziaten van 70, een groep Afrikanen van 70 en een groep Europeanen van 70 naast elkar en je zult teleurgesteld raken over de hoeveelheid kaling bij allemaal
Ik weet niet of degene die hierop reageren zelf dunner wordend haar hebben of kaal zijn (voor mensen die wel in de helende werking van voeding geloven) proberen kan geen kwaad alles wat je probeert op een gegeven moment zal je ergens baat bij hebben en vergelijkingen doen dat heeft geen zin degene die met dit probleem kampen hebben daar geen bal aan SORRY wie dit interessant vinden gewoon doen!!!!!! VOEDING KIJK NAAR JE VOEDING.

Wij wonen hier in Nederland en hier word enorm met de voeding gekloot.
kever691 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2014, 20:37   #13
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kever691 Bekijk bericht
Ik weet niet of degene die hierop reageren zelf dunner wordend haar hebben of kaal zijn (voor mensen die wel in de helende werking van voeding geloven) proberen kan geen kwaad alles wat je probeert op een gegeven moment zal je ergens baat bij hebben en vergelijkingen doen dat heeft geen zin degene die met dit probleem kampen hebben daar geen bal aan SORRY wie dit interessant vinden gewoon doen!!!!!! VOEDING KIJK NAAR JE VOEDING.

Wij wonen hier in Nederland en hier word enorm met de voeding gekloot.
Waar. We wonen in Nederland en er wordt enorm met voeding gekloot.

Maar dat betekent niet dat het iets met kaler worden van doen heeft. De levensverwachting in Nederland is sinds dat enorme gekloot met voeding ook enorm toegenomen

Maar goed, gezond eten is altijd aan te raden.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2014, 21:31   #14
kever691
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2008
Berichten: 33
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Waar. We wonen in Nederland en er wordt enorm met voeding gekloot.

Maar dat betekent niet dat het iets met kaler worden van doen heeft. De levensverwachting in Nederland is sinds dat enorme gekloot met voeding ook enorm toegenomen

Maar goed, gezond eten is altijd aan te raden.
Zal het nog even wat duidelijker uitleggen:
Wanneer de darmflora niet optimaal werkt kunnen er verschillende klachten ontstaan dit word mede veroorzaakt door Gluten dat is algemeen bekend het tast de wanden van de darmen aan wanneer de darmen niet goed functioneren kunnen er verschillende klachten ontstaan waaronder haarverlies.

Ik ben zelf het bewijs dat dit het geval is dan kun jij wel oordelen dat dit niet het geval is foto's die ik gemaakt heb van 17 maanden terug en van nu die spreken boekdelen zoals ik al eerder in deze rubriek heb geschreven toen ik ben gestopt met het eten van glutenbevattende producten voornamelijk de tarwe variant is mijn haar weer terug gekomen na vele malen het in voeding te hebben gezocht. Niemand kan hier dan zeggen oh god je moet gewoon gluten eten want dat heeft geen invloed op je haargroei lulkoek dat is wel degelijk zo.

Als je zo op onderzoek bent geweest als ik dan zou je dat ook zeker snappen ieder weet dat men met voeding een heleboel kwalen kan behandelen vooral in het geval van SUIKER dat is ook een verschrikkelijk product maar de wereld draait om geld dus wat is belangrijker dan voeding medicijnen een dokter gooit er liever een pil in......daarmee onderdruk je alleen het probleem maar los je het niet op.

Mensen zijn gewoon makkelijk die nemen liever een pil dan dat ze op zoek gaan naar de oorzaak en er wat aan gaan doen.
Ja de levensverwachting is langer maar er komen ook meer ziektes voor die levensbedreigend zijn.
Obesitas, kanker en hart en vaatziekten, coeliakie, ADHD zo kan ik nog wel even doorgaan alleen omdat mensen te ongezond leven en te makkelijk.

Groet.
kever691 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2014, 23:26   #15
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Wil je de foto's ook delen? Natuurlijk zijn winsten te boeken op gebied van voeding (laten staan), maar 1 beeld zegt misschien meer als 1000 woorden.
Reet is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
minoxidil

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.