Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 september 2010, 12:18   #1
jojobendehaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2010
Berichten: 9
Steeds Minder haar op inhammen, Weinig haar bovenop, 22 jaar, Wat te Doen?

Na weken dit forum te hebben gevolgd is het jammer genoeg nu ook tijd voor mij geworden om advies aan jullie te vragen. Ik heb foto's toegevoegd zodat het wat makkelijker is.

Even kort het tijdsverloop:

- Tot Juni 2010 , Heel veel haar gehad, tot schouders. Nooit last gehad van enig haaruitval. Meestal liet ik me haar groeien tot het voor me ogen kwam, daarna liet ik het kort knippen. Maar altijd Dik donker krullend haar gehad.

- Vanaf Juli, steeds meer haaruitval merkbaar. Inhammen werden zichtbaar, haarlijn voor begon steeds dunner te worden, als haar nat was werd hoofdhuid zichtbaar. Steeds meer haren na het douchen zichtbaar, veel lange maar ook veel kleine dunne haartjes. Overal waar ik was geweest bleef wel 1-2 lange haren achter.

-Eind Augustus naar kapper geweest om haar flink wat bij te knippen, valt nu stuk minder dan met lang haar op, maar na dit forum doorgelezen te hebben is mij een ding op het hart gedrukt, Begin op tijd !

Ik moet zeggen het is heel hard gegaan in deze 2-3 maanden, van de een op de andere maand zag ik verschil in haardichthuid bovenop. Ik kreeg opmerkingen van me familie en daardoor ben ik er zeker van dat ik me het niet verbeeld.

Oorzaken (?) :
- Pa is helemaal kaal bovenop.
-Tweelingbroer heeft al paar jaar hele diepe inhammen en heeft last van teruglopende haarlijn, al kan je gerust zeggen haarplukje, want veel zit er niet meer. Geen problemen bij zijn kruin
- Familie is gemend, Sommige Ooms hebben goed bos haar op 50 jaar, andere Ooms zijn helemaal kaal.

- Begin Juli heb ik wat fitness supplementen genomen, waaronder Tribulus (testosteron). Na dit genomen te hebben is het voor mijn gevoel heel snel gegaan. Ik ben er ook met gestopt na 2 weken.

Ik heb veel redenen bedacht voor mijn haaruitval, Stress, Testosteron, Te lang haar, etc..

Maar ik kan er niet onder uit kijkend naar me pa en tweelingbroer, het zit in de familie. Het zin gewoon in mijn genen, wat natuurlijk moeilijk te accepteren is als je altijd werd gecomplimenteerd op je volle krullende haarbos.

Ik heb veel gelezen op dit forum over verschillende middelen, maar ziet door de bomen het bos niet meer. Wat kan ik gebruiken om dit haar te behouden wat ik heb en eventueel hergroei te krijgen zonder dat dit mijn lichaam aantast, ben nog maar 22 jaar.

Voor zo ver ik weet heb ik niet extreem haar verlies op mijn kruin, het is gewoon even dun als de rest bovenop mijn hoofdhuid.

Alvast bedankt voor de adviesen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg DSC01590.jpg‎ (130,8 KB, 550x gelezen)
Bestandstype: jpg DSC01591.jpg‎ (143,2 KB, 571x gelezen)
Bestandstype: jpg DSC01592.jpg‎ (139,0 KB, 635x gelezen)
jojobendehaas is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2010, 12:44   #2
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Minox in combinatie met finasteride. Ga naar je huisarts en als deze je niet wil helpen vraag dan een verwijzing naar een dermatoloog.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2010, 13:40   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Minox in combinatie met finasteride. Ga naar je huisarts en als deze je niet wil helpen vraag dan een verwijzing naar een dermatoloog.
Ja, helaas is dit tot nu toe de enige combinatie die bij veel mensen succes heeft. Lees je goed in voor je de stap naar deze middelen (en naar huisarts of dermatoloog) zet.
Minoxidil is als middel dat je op de huid aanbrengt redelijk onschuldig. Je kunt de 2% versie dan ook zonder recept gewoon kopen. Bijwerkingen bij overdosering zijn een verlaging van de bloeddruk, duizeligheid of hoofdpijn. Het effect op de inhammen is bij de meesten beperkt, maar jij bent er wel heel vroeg bij.

Finasteride is een pil die in je lichaam de omzetting van testosteron in DHT remt. Het kan vervelende bijwerkingen hebben en je zult er veel paniekverhalen over lezen op internet, maar het overgrote deel van de mensen gebruikt het zonder problemen. Je leeftijd is daarbij geen probleem. Je bent 22 en je wordt kaal, dus zal je hormoonhuishouding wel volwassen zijn

Samen werken ze nog het best. Minoxidil om voor wat hergroei te zorgen, finasteride voor ook wat hergroei en vooral behoud van wat je dan hebt.

Verder zijn er nog heel veel middelen die misschien de kwaliteit van je haar verbeteren of een ietsiepietsie bijdragen aan behoud. Ze kunnen visueel best verschil maken (verdikkende shampoo's, supplementen, ...). Je moet dat zien als middelen voor 'erbij'. Je kunt daar een jaar mee experimenteren, maar uiteindelijk kom je altijd bij de meer serieuze middelen uit en dan ben je haren kwijt die je mogelijk had kunnen behouden.

Maar denk er goed over na, accepteren is op de lange termijn het beste.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2010, 14:04   #4
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Testosteron, anabolen, e.d. die kunnen het proces vervroegd in gang zetten en erg versnellen.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2010, 16:13   #5
Michael H.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2010
Berichten: 33
kan er iemand fina naar mij opsturen? aangezien ik denk dat ik aan DPA lijd, bovenop wordt het goed zichtbaar en mijn hoofdhuid schijnt er op sommige plaatsen al door :s, het probleem is dat ik geen paypal of dergelijke heb... als iemand me dit zou kunnen opsturen, zou ik kunnen overschrijven.
Michael H. is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2010, 16:27   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael H. Bekijk bericht
kan er iemand fina naar mij opsturen? aangezien ik denk dat ik aan DPA lijd, bovenop wordt het goed zichtbaar en mijn hoofdhuid schijnt er op sommige plaatsen al door :s, het probleem is dat ik geen paypal of dergelijke heb... als iemand me dit zou kunnen opsturen, zou ik kunnen overschrijven.
Je schreef eerder al dat je het niet via de apotheek ging halen omdat je ouders het onzin vonden, maar betekent dat ook dat je er niet mee langs de huisarts bent geweest? Finasteride is een middel waar je niet lichtzinnig aan moet beginnen.

Je huisarts en je apotheek zullen overigens niks aan je ouders vertellen hoor. En als ze dat wel doen, dan kun je een groot genoege schadevergoeding vragen om jarenlang fina te kunnen kopen
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2010, 01:03   #7
jojobendehaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2010
Berichten: 9
Dank jullie wel voor de reacties. Ik heb nog een paar vragen die jullie misschien kunnen beantwoorden.

- Dunne, blonde (doorzichtige) haren zijn dat tekens van mannelijke kaalheid (erfelijk) ? heb er namelijk veel van bij me haarlijn en inhammen
-Moet ik met beide middelen tegelijk beginnen , minoxidil en finastride, of omstebeurt om te kijken of ik bijwerkingen krijg?

Het is hoopgevend om te horen dat ik er vroeg bij ben. Voor mij zelf is dit moeilijk te zeggen. Als ik mijn haar fohn en er niet heel fel licht is lijkt het net alsof het net is begonnen. Maar andere keren zie ik heel duidelijk me hoofdhuid boven op en bij de haarlijn en inhammen en lijkt het alsof ik al te laat ben.

Het meest kl*te aan alles is, is dat het zo snel gaat, als ik me foto's bekijk van 3 maanden terug en die dikke bos krullend haar zie dan is het moeilijke te accepteren dat er nu nog maar misschiend de helft over is van dat.

Jammer dat ik niet eerder actie heb ondernomen, ik kon me niet voorstellen dat ik kaal zou worden. Ook al zijn me pa en me broer kaal, ik lijk totaal niet op hen, mij zou het niet gebeuren. En toch opeens die enorme haaruitval. Nou hopen dat ik het nog kan stabiliseren

Ohja, raak nooit tribulus (testosteron), hierdoor is alles bij mij begonnen...
jojobendehaas is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2010, 09:31   #8
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jojobendehaas Bekijk bericht
- Dunne, blonde (doorzichtige) haren zijn dat tekens van mannelijke kaalheid (erfelijk) ? heb er namelijk veel van bij me haarlijn en inhammen
-Moet ik met beide middelen tegelijk beginnen , minoxidil en finastride, of omstebeurt om te kijken of ik bijwerkingen krijg?
Dat eerste weet ik niet zeker maar ik waag het te betwijfelen.

Ik zou direct starten met de finasteride; dat zet het meeste zoden aan de dijk!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2010, 16:47   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jojobendehaas Bekijk bericht
-Moet ik met beide middelen tegelijk beginnen , minoxidil en finastride, of omstebeurt om te kijken of ik bijwerkingen krijg?...
Nooit met meerdere medicijnen tegelijk starten, want dan weet je niet welke werking en welke bijwerking bij welk produkt hoort.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2010, 02:48   #10
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Steroiden, kunnen zelfs bij iemand die niet kaal lijkt te worden, het proces kickstarten en vreselijk versnellen. Heb wel eens mannen van in de 50 gezien met een volle bos die door corticosteoiden ineens aga kregen.

Steroidengebruik is een absolute no no als het niet medicinaal noodzakelijk is.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2010, 15:21   #11
jojobendehaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2010
Berichten: 9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Nooit met meerdere medicijnen tegelijk starten, want dan weet je niet welke werking en welke bijwerking bij welk produkt hoort.

Dus starten met finastride ? Hoelang te gebruiken voordat ik moet beginnen met minoxidil?
jojobendehaas is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2010, 15:31   #12
jojobendehaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2010
Berichten: 9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous Bekijk bericht
Steroiden, kunnen zelfs bij iemand die niet kaal lijkt te worden, het proces kickstarten en vreselijk versnellen. Heb wel eens mannen van in de 50 gezien met een volle bos die door corticosteoiden ineens aga kregen.

Steroidengebruik is een absolute no no als het niet medicinaal noodzakelijk is.

Zelfs 2 weken gebruik van tribulus ?
jojobendehaas is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2010, 16:42   #13
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jojobendehaas Bekijk bericht
Zelfs 2 weken gebruik van tribulus ?
Tribulus Terrestris is een kruid dat in tropische gebieden over de gehele wereld voorkomt. Het wordt al jaren in Azië en Bulgarije ingezet in de medische wereld om potentie en vruchtbaarheidsproblemen op te lossen. Klinisch onderzoek heeft namelijk aangetoond dat de productie van testosteron met 30% tot 50% stijgt bij een juist gebruik van Tribulus Terrestris.
(overgekopieerd)
Lijkt me stug in zo n korte tijdsbestek,zou me er niet te druk over maken
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2010, 16:53   #14
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jojobendehaas Bekijk bericht
Dus starten met finastride ? Hoelang te gebruiken voordat ik moet beginnen met minoxidil?
Gewoon een paar maanden afwachten of fina klachten oplevert. Daarna minox erbij.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2010, 14:42   #15
moksel
HaarWeb lid
 
moksel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2009
Berichten: 255
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Nooit met meerdere medicijnen tegelijk starten, want dan weet je niet welke werking en welke bijwerking bij welk produkt hoort.
Hanna, dit lees ik wel vaker van je. Maar ik zou daar graag een kleine toevoeging aan willen doen.

Ik denk namelijk dat het verstandiger is om AGA meteen aan te pakken en met de "grote drie" te beginnen. Hoe eerder je AGA een halt toeroept hoe groter het resultaat. Psychisch denk ik dat dit ook de beste keuze is, zo zit je je niet af te vragen met de ene uitvallende haar na de andere of je wel voor "het beste" middel hebt gekozen. Je doet er immers alles aan wat je kunt, dan kun je het proces wat gelatener ondergaan en wordt die psycholische component "de stress" ook wat lager. Werkt je behandeling dan kun je er altijd nog voor kiezen om met 1 middel af te bouwen en zo te bekijken waar je je gains nou precies vandaan hebt.

Zo ben ik begonnen met fina, spectral dnc en nizoral met zelf toegevoegd caffeine. Dat gaf goede resultaten, nu laat ik de fina voor wat het is en behoudt ik m'n resultaten en wordt het nog steeds beter enheb ik me niet af hoeven vragen in die maanden waarin m'n regime nog moest aanslaan of ik wel de juiste keuze heb gemaakt.
moksel is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haarwerken Stappenplan Webmaster Haarwerken 0 11 oktober 2009 16:41
Haarwerken FAQ - concept versie [1.0] Webmaster Haarwerken 3 24 april 2009 14:44
Help! Moii. Hirsutisme - Behandelingen 91 30 maart 2009 16:45
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 19:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.