Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 27 mei 2008, 16:13   #1
Dootjuh86
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2008
Berichten: 15
Ook ik heb AA

Hallo,

Ik heb mij sinds vandaag aangemeld voor dit forum, omdat ik sinds vorige week weet dat ik Alopecia Areata heb.
Aan de ene kant een hele opluchting, ik weet nu waarom ik van die kale plekken op mijn hoofd heb. Aan de andere kant nog een onzekere periode..
Want er zijn zoveel vragen over AA die helaas niet beantwoord kunnen worden..
Bij mij is het in december 2007 begonnen, met een klein plekje waarvan ik dacht dat het een dwarreltje in mijn haar was.
Ik schonk er niet teveel aandacht aan, totdat ik begin januari mijn haar nog amper los kon dragen, omdat het plekje dan opviel. Ben toen naar de huisarts gegaan, en die heeft me cremé en een shampoo meegegeven. Zij kon op dat moment ook niet precies vertellen wat ik had.
Wel zij ze dat het kon komen door een stressvolle periode, en dat was nou net datgene wat ik achter de rug had.
Ik ben gaan samenwonen, mijn moeder is ziek, mijn vriend was meteen van huis gaan werken (waardoor ik meteen veel alleen was in ons nieuwe huis) en daarnaast verloor ik in december ook nog eens mijn baan.
Mogelijk heeft dit een grote oorzaak gehad bij het onstaan van AA. Maar dat zullen we nooit zeker weten.
Eind april ben ik naar de dermatoloog geweest, hij vermoedde al AA. Toch moest ik bloedprikken voor mogelijk een afwijking aan mijn schildklier. Helaas was deze helemaal in orde.
Dus was de diagnose makkelijk gesteld: AA, en daarmee was de kous af.
Hij vertelde er ook nog bij, dat gezien de aantal hoeveelheid plekjes en de grootte daarvan, binnen een half jaar al mijn haar zou uitvallen..
Ik had wel kans op goede herstel dat mijn haar weer terug zou komen, omdat op het plekje waar het begonnen is alweer behoorlijk wat zit..
Maarja, hoeveel geduld moet je dan hebben?
Dat was dus een behoorlijke klap.
Gelukkig kan ik donderdag mijn haarstuk ophalen, zodat ik eindelijk mijn haar weer eens los kan gaan dragen..

Sorry voor mijn lange verhaal, maar ben blij dat ik het eens onder lotgenoten kan brengen. Misschien dat iemand nog tips of advies heeft, het is allemaal van harte welkom!

Groetjes,
Dootjuh86
__________________
Terug kijken naar het verleden, gaat van je toekomst af..
Dootjuh86 is offline   Met citaat reageren
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.