Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 maart 2008, 14:56   #1
tinkelteefje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2008
Berichten: 1
tintelingen en een branderig gevoel.

Hallo,

Toen ik 22 was heb ik voor het eerst AA gekregen, uiteindelijk groeide mijn haar weer aan en heb ik vele jaren geen last gehad.
Nu ben ik inmiddels 50 en is het alweer een aardig poosje aanwezig. Eerst door enorme haaruitval van mn hele hoofd, maar wel zo dat ik er niet kaal van werd, alleen dunner van haar.
Nu heb ik sinds kort weer een kale plek.
Ik kan me van toen weinig herinneren.

Ik heb nu enorm last van jeuk en een branderig gevoel over mijn hele hoofdhuid. Ook aan mijn wenkbrauwen. Herkent iemand dit?

Ook verfde ik mijn grijze haren, maar durf dit nu niet meer te doen.

Het vervelende is dat ik receptioniste ben en er representatief uit moet zien. Ik voel me zeer ongemakkelijk met mn uitgegroeide haren en probeer het met sjaaltjes te camoufleren.
Ik twijfel nu of ik het op mijn werk ga vertellen.

Graag reacties van jullie, ik voel me er ellendig door.
tinkelteefje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2008, 16:26   #2
GTwin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 15
Hallo,

Jeuk en een branderig gevoelt hoort helaas bij alopecia. Af en toe werd ik er helemaal gek van ! Van m'n huisarts had ik iets gekregen tegen de jeuk, dat hielp: een lotion, genaamd Betamethason.

Voor wat betreft op het werk vertellen ja of nee, heb ik ook over lopen dubben. Heb besloten om te vertellen, als ik er echt niet meer omheen kan. Kijk, je schaamt je er natuurlijk wel voor, maar aan de andere kant is het gewoon een normale aandoening.

Succes !
GTwin is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2008, 20:03   #3
rie
HaarWeb lid
 
rie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 66
Hoi,

Het branderige gevoel herken ik niet, maar de jeuk wel.

Mijn collega's weten allemaal wat er aan de hand is.
Ik schaam me er niet voor,ik vind het veel fijner als ik er gewoon over kan praten.Dat is ook veel handiger.Ik werk in een winkel en moet er ook representatief uit zien.Als ik een paar meter van de auto naar mijn werk moest lopen en het waaide dan waren mijn kale plekken echt goed zichtbaar.Mijn collega's letten daar dan op en helpen me mijn haren weer goed te doen.Sinds vorige week hangt er dan ook op de wc een extra spiegel zodat ik mijn haren van achteren kan zien.
Dus ik ben heel blij dat ik er open over ben!!!

Wat bedoel je precies met uit gegroeide haren?
Bedoel je de uitgroei van de kleur in je haar,of heb je een kale plek in je nek?
rie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2008, 21:43   #4
DCarmen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2006
Berichten: 33
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GTwin Bekijk bericht
Hallo,

Jeuk en een branderig gevoelt hoort helaas bij alopecia. Af en toe werd ik er helemaal gek van ! Van m'n huisarts had ik iets gekregen tegen de jeuk, dat hielp: een lotion, genaamd Betamethason.

Voor wat betreft op het werk vertellen ja of nee, heb ik ook over lopen dubben. Heb besloten om te vertellen, als ik er echt niet meer omheen kan. Kijk, je schaamt je er natuurlijk wel voor, maar aan de andere kant is het gewoon een normale aandoening.

Succes !

Hey!

Dat spul heb ik ook gekregen van de huisarts!! (stinkt behoorlijk trouwens)
Eneh,, ik heb ook welles kleine korstjes op mijn hoofd, vanwegen het krabben snachts.. (tot bloedens toe!)

werkt dat spul nou echt?
DCarmen is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2008, 20:49   #5
GTwin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 15
jeuk/branderig gevoel

Bij mij hielp het wel, de lotion verzachtte wel het branderige gevoel...
GTwin is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gevonden op de site van Goed Gevoel Jente TTM - Algemeen 3 29 januari 2014 19:43
brandend gevoel op het hoofd anidre Overige (haar)discussies - Algemeen 3 11 december 2006 12:20
Gevoel inham AGA - Algemeen 2 6 juni 2006 22:01
brandend gevoel, haaruitval sparki3 AGA - Algemeen 26 9 september 2004 23:28
jeukerig gevoel op hoofdhuid (en uitval) Niels AGA - Algemeen 5 31 augustus 2004 20:59


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.