Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 augustus 2006, 11:23   #16
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Ja, Ingevdb en anderen, die reacties van andere mensen zijn vervelend en pijnlijk...
Toen ik een halfjaar geleden naar de kapper was geweest, zei de secretaresse op het werk hier: "Hm, het is vanboven wel wat korter hè?"
Dan mompel ik maar iets: "ja, ik heb nogal moeilijk haar, ik kan er niet zoveel mee doen" of "ik heb wat problemen met mijn haar". Mijn therapeute zei: je zou dan moeten durven zeggen dat dat in de mode is tegenwoordig
Of de bibliothecaresse. "Je zou je haar niet altijd onder een sjaaltje moeten verstoppen!"
Langer geleden had ik echt lang haar en ben ik ineens naar heel kort overgeschakeld. Toen heeft mijn tante letterlijk aan mijn moeder gevraagd: "Waarom heeft ze haar haar laten knippen?" Mijn moeder wist toen ook niet wat ze moest zeggen. Ik vond dat ook een lullige vraag. Dat is alsof mijn moeder aan die tante zou vragen: "Waarom laat je je haar zo grijs worden, waarom verf je het niet een keer?"
Tantes vragen ook vaak "laat je je haar weer groeien? of ga je het nog eens laten knippen?"
Haar en kapsels zijn zo'n 'gewoon' gespreksonderwerp, vooral bij vrouwen. Zeker met al die reclames en makeover-programma's tegenwoordig; iedereen moet perfect zijn, en dat houdt in: een perfect kapsel. Vrouwen (maar ook mannen) hebben gewoon heel veel aandacht voor haar. Wij interpreteren dat vaak verkeerd. Ik schiet al gauw in de verdediging, of ik denk: oei, ze zien iets aan me. Maar vaak hebben ze niets in de gaten of bedoelen ze er helemaal niks mee. Mensen vragen zo vaak aan elkaar "heb je iets met je haar gedaan". Bij ons doet dat pijn, maar dat beseffen ze niet tenzij ze weten wat er met ons aan de hand is (en dan soms nog niet).

Dit was weer een onsamenhangend postje, maar goed. Ik ken het probleem, that's all...
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2006, 12:19   #17
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Ik zou in zo'n situatie reageren door te zeggen "ik heb een probleem en wil daar liever nu niet over praten" en onderwerp afgehandeld en direct over iets anders beginnen.


Gr
Kristel is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ongewenste reacties marly TTM - Algemeen 18 27 december 2004 15:35
Reacties op ht's hans Chirurgische behandelingen 5 15 december 2004 14:36
reacties verzamelen! Diana Hirsutisme - Algemeen 3 19 oktober 2002 21:48
Reacties op mijn verhaal in de krant. monique3 Boeken en artikelen 0 1 oktober 2002 22:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.