Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 augustus 2006, 16:47   #16
dian
HaarWeb lid
 
dian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2002
Locatie: Gelderland
Berichten: 178
Ik heb ook al heel wat jaren therapie gehad van verschillende peuten en niemand heeft tegen mij gezegd dat het viel onder zelfverminking. Juist het tegendeel, dat het er niet onder viel. Ik heb kennelijk geluk gehad met verstandige peuten.
dian is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2006, 16:50   #17
Nickytje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 147
ik ben nu een weekje ofzo trekvrij, maar begin vaker en vaker aan wimpers te frullen, vreemd, want ofwel komen ze er zo af ofwel doen ze zo'n pijn dat ik eraf blijf.
aan mijn hoofdhaar had ik nooit pijn, wel een 'leuk' gevoel.

ps; heeft er iemand tips om van je wimpers af te blijven, ben namenlijk iets te trots op mijn wimpers om daar aan te beginnen
Nickytje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2006, 15:32   #18
Anouk8
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2006
Locatie: Arnhem
Berichten: 42
ben een beetje laat met mijn reactie maar goed hier is ie voor alsnog. Ik weet wel bijna zeker dat het geen vorm is van zelfverwonding. Ik heb vroeger mezelf namelijk gesneden, niet heel ernstig hoor, op de bovenkant van mijn handen. Zelfverwonding zorgde er bij mij voor dat ik door de fysieke pijn de geestelijke pijn tijdelijk weg kon laten gaan. TTM is puur drang en absoluut niet om geestelijk pijn weg te laten gaan, voor mij in ieder geval niet. Hoop dat ik nog wat heb mogen toevoegen aan dit onderwerp.

Liefs Anouk
Anouk8 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2006, 22:22   #19
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Hey Bolleke,
Ik kan er ook niet tegen als ttm met zelfverwonding word vergeleken...
Ik trek namelijk ook niet op plekken waar het pijn doet, toch kan ik mij herinneren dat ik als klein meisje tot bloedens toe heb getrokken aan mijn wenkbrauwen en dat moet wel pijn gedaan hebben. Maar ik kan me alleen die enkele keer herinneren.
Loïs
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2006, 20:58   #20
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hé, bedankt allemaal voor jullie reacties. Mijn eindwerk is ondertussen (eindelijk) af en opgestuurd. Moest er voor 31 augustus zijn, dus dat is weer op 't nippertje (ik heb zo het ongelooflijke vervelende trekje dat ik alleen maar kan werken onder druk).
Op 5 september is de verdediging van mijn eindwerk. Ik weet nog niet hoe ik mij daar moet bij voelen. De meeste mensen tegen wie ik sprak over ttm, waren geïnteresseerd. dat waren dan ook vrienden of ttm'ers zelf, of peuten of mensen die mijn boek hadden gelezen.
Deze mensen: eindwerbegeleidster, een vakdeskundige, eventueel iemand van de directie, andere afgestudeerden... weten waarschijnlijk niets af van ttm. Hoe moet ik in godsnaam op 10 min. een zinvolle uitleg doen??? En dan die 'vakdeskundige'... ben benieuwd waar ze die gaan uithalen.
Eigenlijk vind ik het wel een beetje grappig.

Het is hier de laatste tijd stilletjes op het forum. Is dat een goed of een slecht teken? Met mij gaat het in elk geval héél goed... ik hoop voor jullie hetzelfde en als dat niet zo is... sterkte!
Jullie mogen altijd schrijven hé, vergeet dat niet... ook privé (maar dan liefst op daniela.v.lancker@pandora.be)
Lieve groet x
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2006, 22:30   #21
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Thumbs up proficiat

Bolleke,
Proficiat, je hebt het gehaald.. en je hoeft je dus niet meer in te schrijven dit jaar ! Ik ben benieuwd naar hun mening en houding.

Ik ben ook blij te horen dat het je goed gaat, volhouden hé !
Met mijn ttm ook prima , één keer liep het bijna mis toen ik alweer problemen had met mijn werkgever, maar ik heb mij vlug kunnen herpakken.
Doe je best op 5 september, ik zal voor je duimen.

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2006, 22:59   #22
vleervlinder
HaarWeb lid
 
vleervlinder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juli 2003
Locatie: Menen
Berichten: 118
Bolleke, fijn dat het goed met je gaat!
Ik ben wel benieuwd naar dat eindwerk...

Hier gaat het niet zo goed... zit niet goed in m'n vel, ben een tijdje ziek geweest en heb nu zoveel te doen maar ik doe uiteindelijk niks (omdat ik al mijn tijd besteed aan nadenken over wat ik best eerst zou doen ).
Soit, ik mag me niet teveel zorgen maken, ik weet dat ik het kan; ik moet me alleen sterk bewust blijven van wat ik doe/niet doe, en dat indien nodig veranderen. M'n leven hangt weer helemaal uit balans, tijd om orde op zaken te brengen! Met de herfst in aantocht is het tijd voor bezinning...

Bieke
vleervlinder is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2006, 23:48   #23
ingevdb
ingeske
 
ingevdb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Locatie: Vlaams-Brabant, België
Berichten: 95
he bolleke, alle sterkte en succes 5 sept!!!

ik duim...

inge
ingevdb is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2006, 10:54   #24
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Suxes op 5-9. Ik ben erg benieuwd naar je eindwerk, ik hoop dat je het tzt hier op HW kunt zetten!
Misschien halen ze Loes er wel bij als deskundige op de verdediging...

Fijn dat het goed gaat Bolleke...
Met mij gaat het weer eens slecht. Eind juli was geweldig, dan heb ik een paar rotweken gehad, daar ben ik uitgekrabbeld en het ging 10 dagen relatief goed, om eergisteren weer in een diep dal te zinken. Ik kan maar geen evenwicht vinden...

Eens afspreken?
groetjes
j
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2006, 15:50   #25
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Jente, volgende week heb ik tijd voor jou... Bekijk eens jouw agenda en mail een paar 'lege plekjes' door. Dan kunnen we iets afspreken, oké?
Hou de moed erin meid, je verdient het beste!
Groetjes,
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2006, 15:55   #26
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hoi Miejefke!
Alles oké? Spreken we nog eens af in het najaar?

Inge, thanks.. hoe gaat het nu met je, als je nog vragen hebt ivm het boek, vraag maar raak hoor! Sterkte x

Vleervinder, een beetje dipje? Wie spreekt hier over de herfst in aantocht??? we moeten potverdorie nog zomer krijgen!! Ik wed dat september mooi wordt, en anders màken we d'er wel iets moois van...
Groetjes,
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2006, 17:51   #27
eus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2002
Locatie: south-east of holland
Berichten: 219
September wordt heerlijk warm en blauw!! Laten we het hopen, want dit is dus echt herfst.......
groet!
eus is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2006, 14:32   #28
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bolleke
Jente, volgende week heb ik tijd voor jou... Bekijk eens jouw agenda en mail een paar 'lege plekjes' door. Dan kunnen we iets afspreken, oké?
Hou de moed erin meid, je verdient het beste!
Groetjes,
Dag Bolleke
You've got mail.

Laatst gewijzigd door Jente; 31 augustus 2006 om 14:38
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2006, 01:20   #29
Bianca25
Bianca25
 
Geregistreerd: 27 augustus 2006
Berichten: 12
hoi Bolleke,

ik trek de "foute" haartjes van mijn wenkbrauwen uit en ga hierin vaak erg ver en
verwond mijzelf dan. De reden dat ik dit doe is zeker niet omdat ik mezelf wil verwonden, ik wil alleen het "foute" haartje zo dolgraag hebben. Over de verwonding denk ik niet na, dit doe ik pas nadat het is gebeurd. Ik heb nu hulp gevonden bij een huidtherapeut, zij verwijdert de "foute" haartjes middels elektrische epilatie. In het begin (toen ik nog veel haartjes trok en mezelf dus ook vaak verwond) deed de epilatie geen pijn, gek genoeg voelde ik er bijna niks van omdat mijn huid eraan gewend was. Nu trek ik bina niet meer en mijn huid heeft eindelijk rust. De epilatie doet nu wel gigantisch veel pijn. Ik ben het dus met jou eens dat het niet om zelfverwonding gaat, het is helaas soms een gevolg.

groetjes Bianca
Bianca25 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2006, 23:55   #30
vleervlinder
HaarWeb lid
 
vleervlinder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juli 2003
Locatie: Menen
Berichten: 118
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bolleke
Vleervinder, een beetje dipje? Wie spreekt hier over de herfst in aantocht??? we moeten potverdorie nog zomer krijgen!! Ik wed dat september mooi wordt, en anders màken we d'er wel iets moois van...
Groetjes,
Sjans da 'k ni gewed heb, you're right.
Idd beetje een dipje, heb ik wel meer, en 't is dan een kwestie van zo rap mogelijk terug uit die put te kruipen in plaats van mij daar beneden op mijn gat te zetten om niet meer recht te staan.
(Waarom hebben sommige mensen da ni en ikke kei veel?! )
De zon heeft wel geholpen, en een huiselijke reorganisatie die voorlopig alleen nog maar in mijn kop zit ook. En 'k heb wat vooruitzichten: ga weer djembéles volgen (twee vliegen in één klap: mij op een positieve manier afreageren en wat mensen leren kennen), heb een naaimachien gekocht dus ga vollen bak kleren kunnen maken (aiaiai) en qua kleurentherapie gaat ons nieuwe behang ook wel kunnen tellen.
Allemaal kleine dingen, maar soms is er ook al eens een extra druppel nodig om de positieve emmer te doen overlopen. En al die dingen hebben dan weer effect op mijn ttm, waarmee het weer een week ofzo goed gaat.
(Vorig jaar twee weken trekvrij, begin dit jaar twee maanden... de volgende keer gaan het dus twee jaar zijn?! )

Slaap zacht!

Vleervlinder
vleervlinder is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
penetrant vraagje over bijwerkingen medicatie Marte Hirsutisme - Behandelingen 2 10 juni 2005 20:17
vraagje Nerakje TTM - Algemeen 3 11 januari 2005 19:02
vraagje!! cees Medicijnen/haargroeimiddelen 2 29 augustus 2003 16:55
nog een vraagje lusie Hirsutisme - Algemeen 1 20 januari 2003 22:18
hallo iedereen anneke TTM - Algemeen 2 29 augustus 2002 22:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.