Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 augustus 2007, 20:36   #1
JoostB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2007
Berichten: 15
Veel haarverlies

Beste Mensen,
Mijn naam is Joost en ik ben 18 jaar oud ( bijna 19 ).
Ik heb last van heel veel haarverlies, elke keer als ik met mijn hand door Mn haar ga komen er altijd 2/3 haren die aan Mn handen blijven haken.
Ochtends als ik het was zit het handdoek ook onder de haren.
Ik heb dik en lang haar, en ik wil het niet kwijt.

Graag advies
Gr
Joost
JoostB is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2007, 21:21   #2
steenbokje
mooi hè? àlles!
 
steenbokje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2007
Locatie: rotterdam
Berichten: 240
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoostB Bekijk bericht
Beste Mensen,
Mijn naam is Joost en ik ben 18 jaar oud ( bijna 19 ).
Ik heb last van heel veel haarverlies, elke keer als ik met mijn hand door Mn haar ga komen er altijd 2/3 haren die aan Mn handen blijven haken.
Ochtends als ik het was zit het handdoek ook onder de haren.
Ik heb dik en lang haar, en ik wil het niet kwijt.

Graag advies
Gr
Joost
Hoi,heb een vraagje aan jou,hoe is je levensstijl,qwa voeding en zo..ben je ziek geweest of iets koorts operatie,stress ongeluk gehad. als dat niet het geval is ga even eerst naar de huisarts,en leg dit voor of hij bloed wil afnemen,dan wel ijzer en vit.b wil na kijken.
slik je evt. medicijnen?
laat het even weten groetjes
steenbokje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2007, 22:39   #3
JoostB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2007
Berichten: 15
Bedankt voor de reactie,

Kheb wel een lange relatie achter de rug, waardoor ik veel in de stress etc heb gezeten maar voor de rest niet veel gebeurd.
JoostB is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2007, 22:44   #4
steenbokje
mooi hè? àlles!
 
steenbokje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2007
Locatie: rotterdam
Berichten: 240
oei ja dat geeft stress,maar dan als ik jouw was zal ik eventjes een afspraakje maken bij de huisarts,kan nooit geen kwaad,tenslotte is je haar een juweel...doen hoor groetjes patries
steenbokje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2007, 22:46   #5
JoostB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2007
Berichten: 15
Bedankt voor de snelle reactie's

Kzal even kijken wanneer ik tijd heb.
JoostB is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2007, 22:50   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoi Joost,

Heb je geen last van jeuk en/of schilfers op je hoofd? (Nee, niet nu gaan kijken of er misschien toevallig schilfertjes zitten)

IJzertekort komt bij mannen zelden voor. Een vitaminen- en mineralentekort zou eventueel wel kunnen, maar zal dan toch eerst via bloedonderzoek vastgesteld moeten worden.

Ga -zoals Steenbokje ook al schreef- eerst naar je huisarts.

Sterkte!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2007, 00:54   #7
nordman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 47
maar eh....we verliezen allemaal toch elke dag haren?..een heleboel!
Als ik heb gedouched dan pff wat een haren in mn hand zeg, ook als ik gel in mn haar doen blijft er echt heel veel achter. Ik weet natuurlijk niet hoe erg het bij jou is en of je ook echt telkens als je zomaar door je haar gaat dan wat haren in je hand hebt <--- dan zou ik ook idd even naar de huisarts gaan. Maar ik kan alleen zeggen..probeer gezond te leven. Fruit, groente, water...tsja tis echt zo! Goed uitrusten en stress is niet echt goed nee. Suc6
nordman is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2007, 09:58   #8
steenbokje
mooi hè? àlles!
 
steenbokje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2007
Locatie: rotterdam
Berichten: 240
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nordman Bekijk bericht
maar eh....we verliezen allemaal toch elke dag haren?..een heleboel!
Als ik heb gedouched dan pff wat een haren in mn hand zeg, ook als ik gel in mn haar doen blijft er echt heel veel achter. Ik weet natuurlijk niet hoe erg het bij jou is en of je ook echt telkens als je zomaar door je haar gaat dan wat haren in je hand hebt <--- dan zou ik ook idd even naar de huisarts gaan. Maar ik kan alleen zeggen..probeer gezond te leven. Fruit, groente, water...tsja tis echt zo! Goed uitrusten en stress is niet echt goed nee. Suc6
hmmm ik heb haast geen haren als ik het wast of droog,of kamt...,aar ja ze zijn nu ook allemaal in de groeifase
mijn dermatologe had gelijk haar uitval door medicijnen.
Joost slik je medicijnen?
steenbokje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2007, 16:14   #9
JoostB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2007
Berichten: 15
Ik slik geen medicijnen.
Maar 9 van de 10x als ik met mn hand door mn haren ga blijven er 2/3 haren aan me handen zitten.

Ook begint het andere mensen op te vallen, omdat als ik een zwarte blouse of zwart shirt iedereen al die haren erop ziet.
Krijg ik van die kutopmerkingen zoals ' Beetje last van haaruitval jongen? '.
Khoop echt niet dat ik kaal word
JoostB is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2007, 00:14   #10
nordman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 47
tsja ik weet niet hoor maar mn broertje heeft ook wel aardig lang haar en die heeft ook elke dag haren op zn tshirt, bij meiden zie ik he took wel vaker....maarja, natuurlijk is zo'n opmerking ook niet leuk en zeker als je niet weet waardoor je bijv te veel haar verliest. Maar ben je al bij de huisarts geweest dan? Misschien kan hij je meer vetellen/door verwijzen waardoor jij meer zekerheid krijgt.
nordman is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2007, 07:19   #11
steenbokje
mooi hè? àlles!
 
steenbokje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2007
Locatie: rotterdam
Berichten: 240
Inderdaad,ik zie bij mijn vriendin ook altijd haren op schouders liggen en dan haar kam!!! lijkt wel een wollen deketje wat er in zit,maar kaal? nee! en nee ook niet dunner wordend haar het is een normaal verschijnsel dat er elke dag haren uit vallen,alleen ja de een m erkt het wel ,en de ander niet,sterker ik heb geen haar gezien en mijn haar was na 3 maanden in eens zo dun dat je me huid zag,en nog geen haar gevonden, begrijp je dat? ik niet.
Maar wordt je haar echt dunner???Joost?
steenbokje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2007, 16:58   #12
JoostB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2007
Berichten: 15
Ik heb heel dik haar dus dunner word het niet echt
Alhoewel ik wel wat kleine inhammen krijg maar dat is normaal op je bijna 19e toch.
Ik heb het laatste half jaar ook heel veel baard/borst-haar erbij gekregen.
Maar ik had een vraag
Ik en me vriendin hebben elke dag sex, en ik lees wel eens dat het daar door kan komen , de een vind het een fabeltje de ander zegt dat het waar is etc.
Maar ik wil me vriendin ook niet telleurstellen haha.
JoostB is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2007, 17:26   #13
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Stel je deze vraag omdat je serieus de seks er anders voor wilt opofferen? Anders is het antwoord niet eens belangrijk!

Stel je voor dat autorijden haaruitval veroorzaakt, zou je dan nooit meer de auto pakken?

Kom op, doe gewoon lekker waar je zin in hebt! Ow en om antwoord op je vraag te geven, soms wordt het verband gelegd ja, maar als ik de meeste mag geloven is dat onterecht...
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2007, 01:26   #14
Bewust
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2007
Berichten: 25
Heb vanaf 18 jaar al inhammen, nooit echt druk om gemaakt, maar laatste tijd veel last van haaruitval, op me kussen, laptop, bureau grrr, wordt langzaam irritant. Heb 5 maanden terug even een stressperiode gehad, maar het lijkt me sterk dat dat me haar nu nog altijd beïnvloed, toch?

Vandaag bij dermataloog geweest, volgens hem was het maar voor tijdelijke duur, hij vergeleek mijn proces net als een stinkdier die soms tijdelijk zijn haar verliest, maar dat weer terugkomt weer un nieuwtje?
Hij zei me ook dat de mijn haarcellen niet waren afgestorven, dat ik er gewoon nieuwe haargroei kan verwachten, kan je dat van de buitenkant zien?

Naja hij heeft me bloed laten prikken, krijg over 2 weken mijn uitslag. Over de termen finasteride ofzo hebben wij het niet gehad, dus ben bang dat het me ook niet wordt voorgeschreven als het erfelijke kaalheid is.

Alvast bedankt voor de reacties

Groetjes
Bewust is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2007, 02:08   #15
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
@Bewust,

Er zijn hier op het forum best veel mensen die alleen maar last van ernstige haaruitval hebben in één bepaald seizoen; dus alleen in de lente of alleen in de zomer, enz. Zodra 't seizoen weer voorbij is, is de haaruitval ook weer afgelopen. Oorzaak: onbekend.

Jouw bloed wordt waarschijnlijk even gecontroleerd op eventuele tekorten aan mineralen en/of vitaminen. Een routine-contrôle.

Hopelijk is 't bij jou ook niets bijzonders.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
20 en haarverlies (ijzer/pil???) MelissaM. Haarproblemen bij vrouwen 10 22 augustus 2007 10:19
23 en veel haaruitval pietje84 AGA - Algemeen 19 16 augustus 2007 23:41
Enorm haarverlies, radeloos........ malika_85 Haarproblemen bij vrouwen 11 8 augustus 2007 10:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.