Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 april 2008, 12:04   #1
Brammie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 maart 2008
Berichten: 6
Hoe eerder je begint met Fina en andere middelen des te beter?

Beste allen,

Ik wil graag weten hoe snel je moet beginnen met middelen als Fina en Rogaine enz?

3 maanden geleden ondekte ik dat ik MPB heb of AGA, in ieder geval mijn haren zijn dunner geworden op de kruin en ik krijg inhammen. Daarna ben ik me gaan verdiepen in haaruitval, waaronder op deze site (geweldig trouwens dat er zo een site is, als nieuweling op dit gebied vind je er veel info!).

Nu wil ik eerst via natuurlijke middelen mijn haaruitval tegengaan (ben aan de Saw Palemtto) en gebruik essentiele olien topic. Maar soms denk ik dat het verloren tijd is en ik beter aan de Fina en Rogaine kan gaan. Want hoe langer ik wacht, hoe erger het misschien wordt en dan is Fina en Rogiane misschien te laat?

Mijn vraag is:

Is het beter om snel aan de Fina te gaan of andere middelen om schade in de toekomst te voorkomen?

Groet,
Brammie
Brammie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2008, 14:26   #2
haargek
HaarWeb lid
 
haargek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 408
Je kan er het beste zo vlot mogelijk mee beginnen voordat je haarzakjes nog meer aangetast zijn/worden. Hoe jonger/vroeger je erbij bent des temeer kans op succes/hergroei/behoud.
__________________
Rogaine Foam 5% Minox (01-04-15)
haargek is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2008, 16:47   #3
Rob000
Registered User
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Berichten: 80
Ik lees veel op dit forum dat mensen beweren dat fina en minox na een jaar of twee hun werking gaan verliezen...
Rob000 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2008, 17:41   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob000 Bekijk bericht
Ik lees veel op dit forum dat mensen beweren dat fina en minox na een jaar of twee hun werking gaan verliezen...
Misschien lees je verkeerd. Het meeste resultaat haal je het eerste en tweede jaar. Daarna blijft de combinatie even effectief, alleen dan voor stabilisatie. Dus vergeleken met je identieke tweelingbroer die niks gebruikt ben je ook in de volgende jaren veel beter af ... bij hem holt de situatie achteruit, bij jou staat het stil.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2008, 09:53   #5
Rob000
Registered User
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Berichten: 80
Dan moet ik ook maar aan de minox hahaha
Rob000 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2008, 10:28   #6
haargek
HaarWeb lid
 
haargek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 408
Iedereen aan de Minox! Vanaf geboorte!
__________________
Rogaine Foam 5% Minox (01-04-15)
haargek is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2008, 00:27   #7
nordman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 47
Kwee nie maar...heeft iemand eens van "Optimax ( super hair nutrition)" gehoord of hier gebruik van gemaakt?

"Optimax Super Hair Nutrition helpt bij haaruitval en ondersteunt een gezonde groei van het haar. De natuurlijke tabletten bevatten vitamines, mineralen en kruiden die het haar van binnenuit ondersteunen. Factoren die invloed hebben op de conditie van ons haar zijn leeftijd, erfelijke factoren, overgang, seizoenswisselingen maar ook stress-situaties en eenzijdige voeding. De uitgebalanceerde formule van Optimax Super Hair Nutrition ondersteunt de groei en conditie van haarwortels. Dit heeft een gunstige invloed op de haargroei en helpt bij haaruitval. Met Super Hair Nutrition blijft het haar dik en gezond. Geschikt voor mannen en vrouwen."
http://www.nutrivital.nl/products.ph...Hair+Nutrition
nordman is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2008, 07:32   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nordman Bekijk bericht
Kwee nie maar...heeft iemand eens van "Optimax ( super hair nutrition)" gehoord of hier gebruik van gemaakt?

"Optimax Super Hair Nutrition helpt bij haaruitval en ondersteunt een gezonde groei van het haar. De natuurlijke tabletten bevatten vitamines, mineralen en kruiden die het haar van binnenuit ondersteunen. Factoren die invloed hebben op de conditie van ons haar zijn leeftijd, erfelijke factoren, overgang, seizoenswisselingen maar ook stress-situaties en eenzijdige voeding. De uitgebalanceerde formule van Optimax Super Hair Nutrition ondersteunt de groei en conditie van haarwortels. Dit heeft een gunstige invloed op de haargroei en helpt bij haaruitval. Met Super Hair Nutrition blijft het haar dik en gezond. Geschikt voor mannen en vrouwen."
http://www.nutrivital.nl/products.ph...Hair+Nutrition
Klinkt goed en het kan in sommige gevallen vast iets goeds doen voor je haar, bijvoorbeeld in een stress-situatie en bij eenzijdige voeding. Maar tegen erfelijk bepaalde haaruitval doet een voedingssupplement niet veel.

Een haar die gaat uitvallen valt ook met dat middel wel uit. Maar misschien een tikkeltje later en mogelijk ziet die haar (en zijn niet uitvallende soortgenootjes) er in de tussentijd wel wat gezonder uit en dat is ook winst natuurlijk

Als je er een goed gevoel bij krijgt moet je het gewoon eens proberen!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2008, 11:51   #9
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brammie
Hallo Haargek en alle anderen die gereageerd hebben,

Dank voor de reacties!

Als het de eerste of tweede jaar is, dan heb ik nog wel tijd om te experimenteren met natuurlijke middelen of heb ik het bij het verkeerde eind? Nu heb ik Proscar ingeslagen, maar ik ben huiverig voor de bijwerkingen zeker als het gaat om mijn mannelijkheid, je zet toch aardig wat op het spel!

Over natuurlijke middelen, weet iemand of Saw Palmetto slecht is voor je prostaat? Kan het bijvoorbeeld kankerverwekkend zijn? Er is alleen info beschikbaar over mannen die prostaatkanker hebben en het gebruiken, maar hoe zit het met jongemannen die aan de SP gaan tegen haaruitval? Nog meer vragen dus!

Groet,
Brammie
Brammie, om berichten te beantwoorden kun je op de knop 'quote' of op het icoontje met het pennetje en het papiertje daar vlak naast drukken (snel reageren). Deze knopjes zitten rechtsonder ieder bericht.

De knop met het rode driehoekje en het uitroepteken linksonder is voor kwalijke berichten. Reclame bijvoorbeeld of als mensen onbehoorlijke dingen zeggen. Deze berichten gaan rechtstreeks naar de verantwoordelijke moderators. Ik heb je bericht maar even hier geplakt dus.

Om op je vragen terug te komen, je kunt rustig de tijd uittrekken om natuurlijke middelen te proberen. Maar als ze in aanslaan en je situatie gaat achteruit, dan ben je op het moment dat je je haarstatus niet meer acceptabel vindt met de meer serieuze middelen misschien ook al te laat om nog een acceptabele situatie te houden ... maar ik geef je groot gelijk als je je niet meteen in het diepe stort!

Ik verwacht niet dat saw palmetto slecht is voor je prostaat. Maar zeker weten doe ik dat niet. Je moet ook bedenken dat als saw palmetto echt doet wat ze zeggen (namelijk net als finasteride AR5 type 2 onderdrukken), dan zou het wel eens vergelijkbare bijwerkingen kunnen geven.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2008, 17:15   #10
bedroefd007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 227
Ey Brammie,

Ik heb een vraagje aan je. Waar heb jij je finasteride vandaan gehaald?
bedroefd007 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2008, 08:33   #11
Brammie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 maart 2008
Berichten: 6
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Brammie, om berichten te beantwoorden kun je op de knop 'quote' of op het icoontje met het pennetje en het papiertje daar vlak naast drukken (snel reageren). Deze knopjes zitten rechtsonder ieder bericht.

De knop met het rode driehoekje en het uitroepteken linksonder is voor kwalijke berichten. Reclame bijvoorbeeld of als mensen onbehoorlijke dingen zeggen. Deze berichten gaan rechtstreeks naar de verantwoordelijke moderators. Ik heb je bericht maar even hier geplakt dus.

Om op je vragen terug te komen, je kunt rustig de tijd uittrekken om natuurlijke middelen te proberen. Maar als ze in aanslaan en je situatie gaat achteruit, dan ben je op het moment dat je je haarstatus niet meer acceptabel vindt met de meer serieuze middelen misschien ook al te laat om nog een acceptabele situatie te houden ... maar ik geef je groot gelijk als je je niet meteen in het diepe stort!

Ik verwacht niet dat saw palmetto slecht is voor je prostaat. Maar zeker weten doe ik dat niet. Je moet ook bedenken dat als saw palmetto echt doet wat ze zeggen (namelijk net als finasteride AR5 type 2 onderdrukken), dan zou het wel eens vergelijkbare bijwerkingen kunnen geven.
Beste AnthonieH,

Dank voor je uitleg, ben nog relatief nieuw met het discussieren op dit forum en de werking daarvan.

Tja de vraag is natuurlijk ook wat acceptabel is en voor wie: de buitenwereld of jezelf? Het is op dit moment nog niet erg, maar ik zie wel dat mijn kruin zichtbaarder wordt en de inhammen aan de zijkant. En iedere keer dat ik in de spiegel kijk heb ik het idee dat het er op achteruit aan het gaan is en snel eigenlijk. Dat baart me dan ook weer zorgen, vandaar mijn vraag.

Wat SP betreft dat heeft bij mij dus wel bijwerkingen, ik voel me darmen en ook wat ik denk is mijn prostaat dat prikkelbaar is en licht pijn doet. Daar ben ik toch enorm van geschrokken, want wil je dat op het spel zetten voor een kop met wat haar? Ben vanaf vandaag gestopt met SP en hoop dat hiermee ook de klachten verdwijnen, van anderen heb ik niet gelezen dat ze bijwerkingen hadden op dit forum van SP. Misschien mijn tere ziel :-), blijf dus even van de Fina af en wil ook een arts raadplegen voor ik dit gebruik. Voor alsnog aan de natuurlijke middelen en kijken wat het oplevert. Want volgens mij wat je ook doet of slikt, je haar gaat er uiteindelijk toch vandoor!

Groet,
Brammie
Brammie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2008, 08:35   #12
Brammie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 maart 2008
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedroefd007 Bekijk bericht
Ey Brammie,

Ik heb een vraagje aan je. Waar heb jij je finasteride vandaan gehaald?
Hallo bedroefd007,

Ik heb mijn finasteride ingeslagen tijdens een vakantie in het buitland waar het vrij verkrijgbaar is in de vorm van Proscar. Maar op haarweb en de verschillende forums vind je meerdere adressen waar je het kunt bestellen op internet.

Groet,
Brammie
Brammie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2008, 22:44   #13
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
De apotheek is ook niet meer zo duur hoor: voor 5 mg (ratiopharm of sandoz pharmaceuten), 90 pillen voor 67 euro. Delen door 4 voor de mannen...is (als ik nog kan rekenen) 5,5 euro per maand. dat is toch niet veel? Of zeg ik nu gekke dingen?
Ik als vrouw neem 2,5 mg, dus sla elke dag het mes erop;-).
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2008, 01:20   #14
Doopliss
Banned user
 
Geregistreerd: 1 april 2008
Berichten: 176
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haargek Bekijk bericht
Iedereen aan de Minox! Vanaf geboorte!
Doopliss is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Spijt als haren op je hoofd? rachid_3l Chirurgische behandelingen 35 20 februari 2007 20:24
Haargroeimiddelen voor dummies Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 0 8 februari 2007 00:51
Werkt fina echt veel beter dan SP jenssen Medicijnen/haargroeimiddelen 1 15 juli 2004 09:59
2maal daags fina beter Mika Medicijnen/haargroeimiddelen 1 1 mei 2003 17:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.