Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 maart 2014, 18:41   #1
youngster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2014
Berichten: 14
Geslacht:
adviezen voor een newby?

Hi allemaal,

Ik lees al een tijdje de fora op haarweb. Heb namelijk sinds kort steeds meer last van mijn haar. Vanaf mijn 17e heb ik last van inhammen. Ik ervaarde het niet als een dusdanige groot probleem. Echter is het sinds kort aan het versnellen en het word zeer dun allemaal. Ben nu bijna 21 en gebruik sinds kort een laserhelm, regenepure dr en foligain haar tabletten. Ben angstig voor de bekende medicijnen zoals finasteride, maar is dit uiteindelijk echt het enige dat helpt? En hoe erg is zo'n shedding, ben bang dat het daardoor echt duidelijk voor de buitenwereld word. Zou het versnelde proces ook kunnen komen Door mijn shampoo? En heb na een wasbeurt ook vaak last van een hele erge jeuk op M'n kruin, adviezen daartegen? probeer alles uit te stellen voor een ht. Vernomen dat je daar echt wel 25 voor moet zijn?

Laatst gewijzigd door youngster; 25 maart 2014 om 18:48
youngster is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2014, 19:31   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ja, alleen serieuze medicatie werkt echt. De meeste andere middel hebben in de regel slecht een zwakke werking. Er zijn ook een heleboel middelen die gewoon niks doen, behalve dan geld in het laatje brengen voor de verkoper

Een shedding is geen gegeven. En als ie optreedt dan verschilt het van persoon tot persoon. Geen peil op te trekken.

En tja, 21 en kalend ... eigenlijk gewoon 0 kans dat dat door je shampoo komt. Het is dé leeftijd waarop AGA zich doorgaans begint te manifesteren.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2014, 19:49   #3
youngster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2014
Berichten: 14
Geslacht:
Ik was meer benieuwd of een shampoo ook tijdelijk zo'n shedding kan geven? Maar zal morgen dan maar is bij het inloop spreek uurtje binnenlopen bij mijn huisarts om finasteride te verkrijgen. Zal verslag brengen als veranderingen zich voordoen.
youngster is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2014, 23:04   #4
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Waarom geen Minoxidil gebruikt? Het is minder leuk om 2x per dag even de tijd ervoor te nemen maar het doet wel wat. Ik weet dat het iets werkends KAN zijn omdat ik daar ooit als eerste mee begon en er toen na een jaar of twee mee gestopt was. Nou, mijn haar viel behoorlijk uit toen. En dan zeg ik het nog voorzichtig. Dus dat was voor mij het bewijs dat het werkt. Finasteride is ook nog een optie ja. Weet niet of je huisarts dat ineens gaat voorschrijven als je het op tafel legt. Vele huisartsen doen haarverlies af als iets waar je mee moet leven. Je hebt er verder lichamelijk geen last van als je kaal bent. Dus zo snel iets voorschrijven doen ze vaak niet. Bereid je daar ook maar een beetje op voor
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2014, 07:59   #5
youngster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2014
Berichten: 14
Geslacht:
Dank voor je reactie, waardeer het. Was mijn eerste bericht en ben blij dat mensen me helpen. Ben nog niet begonnen met minoxidil omdat ik al een erg droge hoofdhuid heb (ook last van schilfers op de dunner wordende plekken) en ik las dat het hiervan droger kan worden. Tweede is, zoals je ook heb ervaren, de afhankelijkheid ervan, maarja dat heb ik er wel voor over. Adviezen welk merk te gebruiken en of het verstandig is met me droge huid?
youngster is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2014, 10:16   #6
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
youngster het klinkt alsof je nog heel erg in de orienterende fase bent...Je lijkt te wisselen van product naar product en van advies naar advies..

Lijkt me verstandig als jij je eerst goed inleest over de verschillende mogelijkheden en aan de hand daarvan, in overleg met onze aardige leden, een goed plan maakt.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2014, 21:08   #7
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Je lijkt te wisselen van product naar product en van advies naar advies..

En dat moet hij juist NIET doen, eenmaal een regime gestart betekend om resultaat te bereiken (en te behouden) doorgaan en niet stoppen.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2014, 21:33   #8
youngster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2014
Berichten: 14
Geslacht:
Dankje voor je reactie, ik snap dat het handig is om een bepaald regime Door te zetten. Mijn haar holt momenteel als de malle achteruit en daarom hopeloos op zoek naar remming. Mijn huidige producten zijn vrij mild en ben daarom nu ook grondig aan het oriënteren wat ik handig vind om te gebruiken. Kan het zijn dat de saw palmetto van mijn tabletten of de ketacenole in de shampoo zorgt voor een shedding? Want opeens begint me haar overal dun te worden
youngster is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2014, 03:13   #9
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door youngster Bekijk bericht
Mijn huidige producten zijn vrij mild en ben daarom nu ook grondig aan het oriënteren wat ik handig vind om te gebruiken. Kan het zijn dat de saw palmetto van mijn tabletten of de ketacenole in de shampoo zorgt voor een shedding? Want opeens begint me haar overal dun te worden

Wat je zelf al schrijft je producten zijn veels te mild dat ze de oorzaak zouden zijn van de shedding.
Denkt dat de oorzaak in je plotseling haarverlies gezocht moet worden in een sterk veranderende hormoonhuishouding in korte tijd met name het DHT gehalte laat nu (negatief) van zich horen bij jou.

Dan zou ik toch maar eens starten met Fina en kijken hoe zich dat na verloop van tijd ontwikkeld. Helaas je hebt maar weinig keus tussen er tegen vechten of accepteren. Aan jou de keus tussen die twee.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2014, 16:43   #10
youngster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2014
Berichten: 14
Geslacht:
Ben vandaag naar de huisarts geweest en die wist zeer veel van het probleem. Hij heeft mij finasteride voorgeschreven aangezien hij daar in de afgelopen 10 jaar goede ervaringen mee heeft. Een enkele patiënt had lichte borst vorming waarna diegene meteen is gestopt. Tevens had hij niet van patiënten gehoord over shedding, hij spreekt ze ook altijd 3 maanden erna. Wilde dit even melden voor.mensen die twijfelen.
youngster is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2014, 17:07   #11
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Klinkt als een goede huisarts.

Wat gaat je gerime nu dan zijn?
1mg finasteride
ketoconazole shampoo
laserhelm

Succes in ieder geval; en laat ons maar weten hoe het gaat over een paar maanden.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2014, 17:20   #12
youngster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2014
Berichten: 14
Geslacht:
Ja klopt. Gebruik dus 1.25, want deel de pil door vieren. Heb trouwens activis als merk, ben 30 euro voor 3 maanden kwijt. Daarbij om de dag de laserhelm en was met regenepure nt en dr. Zal updaten. Nu duimen voor een goed resultaat, jammer dat het zolang duurt. Ga uit van 9-12 maanden.
youngster is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2014, 18:50   #13
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Wat voor een laserhelm heb je trouwens?

En met zo'n regime heb je veel kans op resultaten..goed volhouden en als je wilt kun je uiteindelijk nog minoxidil toevoegen. Succes
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2014, 20:02   #14
youngster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2014
Berichten: 14
Geslacht:
Dankjewel, heb zo'n igrow laserhelm. Zet hem op de zwaarste stand aangezien het volgens mij niet zo'n sterke helm is. maarja werkt prima, gemakkelijk te gebruiken. Minoxidil ben ik minder geneigd om te gebruiken, heb al een droge hoofdhuid en vind dit wel even genoeg. Hou het zo nog wel makkelijk om alles vol te houden.
__________________
Regime:

1.25 mg finasteride sinds april 2014
Laserhelm igrow
Dr organic shampoo
Multi alles in 1 voor student (etos)
youngster is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2014, 21:40   #15
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ja zou je regime gewoon even zo houden als het is, ziet er al goed uit.
Nu goed volhouden en kijken hoe het gaat over 6 tot 12 maanden!
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.