Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 mei 2016, 14:06   #1
Tonimarie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2015
Berichten: 10
Geslacht:
Gestopt met minoxidill haarverlies sneller

Sinds enkele weken gestopt met het smeren van minoxidill .
Het bracht bij mij zeer weinig verbetering op , enkel zeer dunne en zeer kleine haartjes die je enkel zag wanneer het licht op mijn kale plekken stond en ik mijn oog er zeer kort moest bij doen.
Ik vond het de prijs en de moeite niet waard komt nog bij dat ik er blijkbaar wat uitslag van kreeg op de plekken die kaal zijn .
Ik weet nu niet op dit gewoon een gedacht is van mij , maar kan het dat het haarverlies ( wat bij mij wel beperkt is ), zich toch harder manifesteert na het stoppen van Minoxidill ?
Ik heb de indruk dat mijn haar op de slapen plots wat sneller en meer achteruit gegaan is .
Kan minoxidill ook bijdragen tot het stoppen van het haarverlies ( maar niet de groei ) ?

Misschien moet ik het dan toch maar overwegen om terug te starten om het haarverlies te beperken .
Tonimarie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2016, 18:41   #2
DHTs*x
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2016
Berichten: 39
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tonimarie Bekijk bericht
Sinds enkele weken gestopt met het smeren van minoxidill .
Het bracht bij mij zeer weinig verbetering op , enkel zeer dunne en zeer kleine haartjes die je enkel zag wanneer het licht op mijn kale plekken stond en ik mijn oog er zeer kort moest bij doen.
Ik vond het de prijs en de moeite niet waard komt nog bij dat ik er blijkbaar wat uitslag van kreeg op de plekken die kaal zijn .
Ik weet nu niet op dit gewoon een gedacht is van mij , maar kan het dat het haarverlies ( wat bij mij wel beperkt is ), zich toch harder manifesteert na het stoppen van Minoxidill ?
Ik heb de indruk dat mijn haar op de slapen plots wat sneller en meer achteruit gegaan is .
Kan minoxidill ook bijdragen tot het stoppen van het haarverlies ( maar niet de groei ) ?

Misschien moet ik het dan toch maar overwegen om terug te starten om het haarverlies te beperken .
Voor hoe lang heb jij minoxidil gebruikt?
Zo ver ik weet zorgt minoxidil juist voor de verbetering van de haargroei.
En met geluk worden de haren op de plekken weer zichtbaar waar deze niet zichtbaar waren.

Ik heb begrepen dat een mens nooit echt kaal wordt, alleen zijn de follicles zo zwak door de druk van het hormoon DHT dat de haartjes niet meer langer groeien en daardoor niet meer zichtbaar zijn op het hoofd.
Maar minoxidil zorgt voor versteviging en verbetering van de bloedsomloop van de follicles dat deze het hormoon tijdelijk overwinnen.

Ik vraag mij af hoe jij op minoxidil bent gekomen en welke jij gebruikt.
In de bijsluiter staat duidelijk dat het de haaruitval verminderd en na het stoppen de gewonnen (verstevigde haren) zal verzwakken wat kan lijden tot uitval.

Laatst gewijzigd door DHTs*x; 1 juni 2016 om 20:14
DHTs*x is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2016, 18:41   #3
River
HaarWeb lid
 
River's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2015
Berichten: 25
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTs*x Bekijk bericht
In de bijsluiter staat duidelijk dat het de haaruitval verminderd en na het stoppen de gewonnen (verstevigde haren) zal verzwakken wat kan lijden tot uitval.
Betekent dat dus eigenlijk als je stopt met minoxidil de situatie erger wordt als daarvoor (toen je begon)??
River is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2016, 23:29   #4
DHTs*x
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2016
Berichten: 39
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door River Bekijk bericht
Betekent dat dus eigenlijk als je stopt met minoxidil de situatie erger wordt als daarvoor (toen je begon)??
Nee: Als jij minoxidil niet had gebruikt waren deze haren zowiezo uitgevallen.
DHTs*x is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2016, 12:05   #5
Hairdattie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2016
Berichten: 6
Geslacht:
Hier wil ik toch even reageren want ik heb minoxidil 5% 8 maanden gebruikt na een HT en vanwege het mindere resultaat had ik besloten om er mee te stoppen. Dat de nieuwe gewonnen haren zouden uitvallen zou ik vrede mee hebben maar bij mij is het haarverlies heel erg geweest. Mijn originele haren zijn uitgevallen op de plekken waar ik Minoxidil gebruikt heb maar ook mijn getransplanteerde haren zijn uitgevallen. Nu zijn na dik 2 maanden mijn getransplanteerde haren korte dunne haartjes en ik hoop dat ze volledig terug groeien. De kliniek zegt van wel maar ik zie er weinig van tot dusver. Houdt hier rekening mee want dit wil je echt niet mee maken..
Hairdattie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2016, 18:54   #6
Kevin_Fox
HaarWeb lid
 
Kevin_Fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2016
Berichten: 56
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairdattie Bekijk bericht
Hier wil ik toch even reageren want ik heb minoxidil 5% 8 maanden gebruikt na een HT en vanwege het mindere resultaat had ik besloten om er mee te stoppen. Dat de nieuwe gewonnen haren zouden uitvallen zou ik vrede mee hebben maar bij mij is het haarverlies heel erg geweest. Mijn originele haren zijn uitgevallen op de plekken waar ik Minoxidil gebruikt heb maar ook mijn getransplanteerde haren zijn uitgevallen. Nu zijn na dik 2 maanden mijn getransplanteerde haren korte dunne haartjes en ik hoop dat ze volledig terug groeien. De kliniek zegt van wel maar ik zie er weinig van tot dusver. Houdt hier rekening mee want dit wil je echt niet mee maken..
Stop eens met mensen bang te maken en informeer jezelf a.u.b.
Getransplanteerde haren vallen vaak uit en beginnen na drie a vier maanden terug te groeien.
En Minoxidil zal voornamelijk het proces van uitval stilleggen.
Kevin_Fox is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.