Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 april 2017, 21:34   #1
rocky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2009
Berichten: 40
Heeft iemand ook ervaring met dokter Don uit Hengelo

Wil namelijk volgende week een afspraak maken
rocky is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2017, 17:44   #2
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.255
Geslacht:
Hallo Rocky,

Ik kom wel uit die regio, maar het zegt mij niets. Als je even googled kan je wel wat vinden. O.a. dit: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=255889

Donald Ottens, de eigenaar van de cosmetische kliniek Dr. Don in Hengelo, bestrijdt dat de veiligheid van patiënten in gevaar is geweest. "Er zijn veel nieuwe en strenge eisen waaraan we nu moeten voldoen. Ik heb dertig jaar zo gewerkt. Er is nooit iets misgegaan, niemand is ziek geworden en de mensen zijn tevreden."
Clinique Dr. Don mag aan de Demmersweg in Hengelo voorlopig geen operaties meer uitvoeren. De Inspectie voor de Gezondheidszorg constateerde bij de kliniek 29 tekortkomingen. De normen voor goede zorg zijn overschreden en de patiëntveiligheid is in gevaar, zo oordeelt de Inspectie in een rapport.
'Vies en stoffig'
Bij het inspectiebezoek op 14 oktober bleek dat instrumenten niet correct werden gereinigd. Apparatuur zou niet aantoonbaar onderhouden zijn en de anesthesieapparatuur was tijdens de controle vies en stoffig.
"De apparatuur die niet was onderhouden betrof apparatuur die een maand oud was. Die hadden nog geen onderhoud nodig gehad", zegt Ottens. "Er zat inderdaad geen sticker op. Nu wel."
'Een hoekje met stof'
Het anesthesieapparaat dat vies en stoffig zou zijn? "Dat was niet zo", reageert Ottens. "Er zaten stickerresten op. Toen ze met de vinger over de achterkant van het apparaat gingen vonden ze in een hoekje wat stof. Daardoor is de patiëntveiligheid echt niet in gevaar."
Ottens begon in september 2013 met zijn cosmetische kliniek in Hengelo. Mensen kunnen er terecht voor bijvoorbeeld liposuctie, een ooglidcorrectie of een botoxbehandeling. Inmiddels is er een tweede kliniek van Ottens in Amsterdam.
Ottens zegt dat er momenteel hard wordt gewerkt om verbeteringen door te voeren. "Over vier tot vijf weken is alles opgelost", beweert hij. "Veel is papierwerk. We moeten alle gegevens op goede plekken bewaren. Daarvoor krijgen we een nieuw computerprogramma. Ook zijn er nu veel nieuwe bouwkundige voorschriften. Kamers die altijd voldeden, voldoen nu niet meer. Er moet bijvoorbeeld mechanische ventilatie zijn."
Geen boek meer in behandelkamer
"De Inspectie viel ook over boeken in de behandelkamer. Dat mag niet meer. Ze zien dat als onnodig meubilair. Ik vind het wel handig om snel iets op te kunnen zoeken, maar in de behandelkamer mag dus geen boek meer te zien zijn. Hetzelfde geldt voor het echoapparaat. Dat mag niet in de behandelkamer staan. Dat apparaat moet ik dan elders ophalen en na gebruik weer wegzetten. Of dat handig is? Het zijn blijkbaar de nieuwe regels."
Ondertussen gaan de behandelingen van patiënten gewoon door. Het pand in Hengelo wordt nog gewoon gebruikt, alleen voor de operaties is elders ruimte gehuurd.
'Alles wordt opgelost'
Ottens blijft ondertussen strijdbaar. "Uiteraard zijn wij niet blij met dit rapport, maar over vier tot vijf weken is alles opgelost. Dan kunnen de controleurs weer langskomen en voldoen we helemaal aan de laatste eisen."


Bron: RTVOost
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2017, 21:06   #3
NoToBald
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2013
Berichten: 88
Lightbulb

Tja naam zegt natuurlijk helemaal niks, maar je zult je lot in handen leggen van ene Dr. Don. Dat tezamen met het artikel van hierboven van Henk.

Ik weet het niet...
NoToBald is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.