Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 maart 2021, 02:42   #16
RogerStone
HaarWeb lid
 
RogerStone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 november 2020
Berichten: 61
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lennard Bekijk bericht
Nou ik bedoel dat je niet echt kan meten of je daadwerkelijk de 0.25 mg/ml gaat krijgen. Bij elke applicatie is het dus een gok.
De finasteride lost bijna helemaal op in de minoxidil oplossing. Alleen vulmiddel van de pil blijft over, maar dat is minimaal. Goed schuddelen en dan is de oplossing iedere keer gelijk normaal verdeeld (statistisch).

De hoeveelheid vloeistof dat achter in je haar blijft lig aan je aanbreng techniek. Ik behandel mijn hele hoofdhuid en ik wrijf het altijd goed in zodat het wordt opgenomen. Maar hoeveel dan nog steeds overblijft in het haar is dan de vraag.

Als je onafgebroken de topicals aanbrengt dan zorg je in principe voor een verlaging van de dht.

Plasma half life of finasteride is 6-8 hours and tissue binding is 4-5 days.[5] Doses of 0.2 mg are adequate to suppress both scalp skin and serum DHT levels.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3481923/

Deze studie laat zien dat tissue binding 4-5 dagen is.
__________________
Regime:
- Topische Finasteride (apotheek) + Minoxidil (Essengen) (07-2020)
- Shampoo: Regenepure DR, TopPik Hair Building Shampoo + Conditioner
- Supplementen: Natuurlijke multivitamine, omega 3, biotine

Haartransplantatie
1800 grafts (10-2020)

Roadmap haar terug in oude glorie
01-2020: realisatie van haarsituatie kwam nu echt binnen na een lange ontkenning en weinig last ervan hiervoor
01- t/m 04-2021: Research mogelijkheden
05-2021: HT consults
10-2021: haartransplantatie
02-2021: Voor het eerst in lange tijd tevreden over mijn haar
06-2021: 8 maanden na HT: verdikking haar visueel zichtbaar. Inhammen zijn hersteld voor nu.
12-2021: HT 2
08-2022: Hoorbos is redelijk goed versterkt. Alleen vooraanzicht is licht doorschijnend in volle zon. Nadenken of ik nog aan oral fina ga voor maximaal resultaat.

Laatst gewijzigd door RogerStone; 7 maart 2021 om 02:45
RogerStone is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2021, 10:39   #17
Bees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2021
Berichten: 8
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RogerStone Bekijk bericht

Aanpak
1. Koop een minoxidil-oplossing waar je vertrouwen in hebt. Ik heb gekozen voor de minoxidil low pg oplossing van MinoxidilMax omdat hier niets anders in zit.
2. Regel finasteride 5mg tablets via de apotheek of huisarts (5mg zijn de goedkoopste omdat je met 3 pillen een voorraad kan maken voor twee maanden)
3. Grind 3 x 5 mg fina tabs en gooi dit in een Minoxidil oplossing van bv 60ml. Dit komt uit op 0.25mg per ml.
4. Mix alles bij elkaar gedurende 10 minuten door goed te schudden
5. Klaar voor gebruik
Kijk, dit is precies wat ik zocht, thanks @RogerStone Ik heb via de huisarts alleen 1mg tabletten kunnen krijgen, heb hier voor nu maar ja op gezegd zodat ik iets in huis heb en ben ook aan het kijken of ik toch 5mg tabletten kan krijgen puur voor het oplossen in Minoxidil. De 1mg tabletten zou ik eventueel ook nog oraal bij kunnen nemen.

Een andere oplossing zou zijn 15 1mg tabletten oplossen in een 60ml flesje Minoxidil, al vraag ik me af hoe lekker dat oplost gezien de hoeveelheid. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Heb een pillengrinder, dus wellicht kan het.
Bees is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2021, 14:08   #18
RogerStone
HaarWeb lid
 
RogerStone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 november 2020
Berichten: 61
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bees Bekijk bericht
Kijk, dit is precies wat ik zocht, thanks @RogerStone Ik heb via de huisarts alleen 1mg tabletten kunnen krijgen, heb hier voor nu maar ja op gezegd zodat ik iets in huis heb en ben ook aan het kijken of ik toch 5mg tabletten kan krijgen puur voor het oplossen in Minoxidil. De 1mg tabletten zou ik eventueel ook nog oraal bij kunnen nemen.

Een andere oplossing zou zijn 15 1mg tabletten oplossen in een 60ml flesje Minoxidil, al vraag ik me af hoe lekker dat oplost gezien de hoeveelheid. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Heb een pillengrinder, dus wellicht kan het.
Probeer het uit en rapporteer het hier 5mg tabs lijken mij wel beter omdat jet minder vulmiddel overblijft. Goodluck
__________________
Regime:
- Topische Finasteride (apotheek) + Minoxidil (Essengen) (07-2020)
- Shampoo: Regenepure DR, TopPik Hair Building Shampoo + Conditioner
- Supplementen: Natuurlijke multivitamine, omega 3, biotine

Haartransplantatie
1800 grafts (10-2020)

Roadmap haar terug in oude glorie
01-2020: realisatie van haarsituatie kwam nu echt binnen na een lange ontkenning en weinig last ervan hiervoor
01- t/m 04-2021: Research mogelijkheden
05-2021: HT consults
10-2021: haartransplantatie
02-2021: Voor het eerst in lange tijd tevreden over mijn haar
06-2021: 8 maanden na HT: verdikking haar visueel zichtbaar. Inhammen zijn hersteld voor nu.
12-2021: HT 2
08-2022: Hoorbos is redelijk goed versterkt. Alleen vooraanzicht is licht doorschijnend in volle zon. Nadenken of ik nog aan oral fina ga voor maximaal resultaat.
RogerStone is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2021, 15:27   #19
Donkeyshot
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2018
Berichten: 6
Geslacht:
Vandaag 4x Minoxidil & finasteride topical solution besteld van het merk Morr F5. API Form (Gel)...... Hopelijk geeft dit weinig tot geen bijwerkingen. Ik ga niet lekker op Minoxidill met propyleenglycol.
Donkeyshot is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2021, 22:04   #20
shotkeeper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 september 2020
Berichten: 17
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donkeyshot Bekijk bericht
Vandaag 4x Minoxidil & finasteride topical solution besteld van het merk Morr F5. API Form (Gel)...... Hopelijk geeft dit weinig tot geen bijwerkingen. Ik ga niet lekker op Minoxidill met propyleenglycol.
Hoe besteld als ik vragen mag en voor hoeveel?
shotkeeper is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
topical finasteride


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.