Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 maart 2021, 21:24   #1
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Medicatie beginnen voor of na haartransplantatie?

Hallo allemaal,

Laat ik voorop stellen dat ik twijfel of deze vraag tussen de chirurgische behandelingen hoort of tussen het medicijn/haargroeimiddelen forum.

Ik plaats hem toch hier omdat het onderwerp vooral mijn haartransplantatie is.

Op 30 april ga ik een haartransplantatie doen en ik twijfel enorm of ik nu al kan gaan beginnen met de medicatie.

Ik wil graag Essengen 6 gaan gebruiken maar weet niet of het verstandig is om dat anderhalve maand te gebruiken en vervolgens weer een tijdje niet vanwege de haartransplantatie.

Ook vraag ik me af hoeveel tijd ik dit middel niet kan gebruiken na de haartransplantatie en of het misschien een slecht idee is om überhaupt een topisch middel te gaan gebruiken na een haartransplantatie. (Wellicht krijg je extra last van shredding of huidirritatie???)

Ik ben erg benieuwd of jullie mij kunnen helpen.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2021, 11:07   #2
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
ik zou essengen na de haartransplantatie gaan gebruiken ivm met de minoxidil die hier in zit. Minoxidl moet je toch ook op voorhand stoppen.

Succes!
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2021, 11:10   #3
badaap100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2020
Berichten: 26
Geslacht:
Als ik mij niet vergis duurt het ongeveer 3 maanden om te zien of essegen-6 plus effect heeft. In die drie maanden kan het zijn dat de haaruitval juist eerst erger lijkt te worden.

Verder communiceert vrijwel iedere kliniek iets anders. Ik heb klinieken gesproken die aangeven dat je het beste voor een haartransplantie eerst de haaruitval moet stabiliseren en dit een maand of 2 na de haartransplantie weer moet beginnen. Sommige klinieken denken hier weer anders over. En er zijn zelfs die zeggen dat het daarna niet meer nodig is door een bepaalde behandeling. (natuurlijk moet je dit soort dingen met een korreltje zout nemen).

Persoonlijk ben ik nu 2 maanden(ish) begonnen met essegen-6 plus en ik moet zeggen dat het tot zover in mijn ogen een wonder middeltje is. Lijkt wel of mijn inhammen langzaam wat klein worden, door de kleine haartjes die langzaam beginnen te komen. Als ik je een tip mag geven, koop ook meteen die derma roller en doe dit 1 keer per week. Zelf wil ik in de zomer mijn HT ondergaan.

Hopelijk heb je hier wat aan.
badaap100 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2021, 11:35   #4
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeJong Bekijk bericht
ik zou essengen na de haartransplantatie gaan gebruiken ivm met de minoxidil die hier in zit. Minoxidl moet je toch ook op voorhand stoppen.

Succes!
Bedankt voor je reactie. Ik denk ook dat het beter is om daarna te beginnen. Ook vanwege de kans op eventuele huidirritatie, flinke shredding en het feit dat ik na de HT zeker twee weken mijn haar niet mag wassen (dus ook geen topisch middel kan gaan gebruiken).
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2021, 11:45   #5
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door badaap100 Bekijk bericht
Als ik mij niet vergis duurt het ongeveer 3 maanden om te zien of essegen-6 plus effect heeft. In die drie maanden kan het zijn dat de haaruitval juist eerst erger lijkt te worden.

Verder communiceert vrijwel iedere kliniek iets anders. Ik heb klinieken gesproken die aangeven dat je het beste voor een haartransplantie eerst de haaruitval moet stabiliseren en dit een maand of 2 na de haartransplantie weer moet beginnen. Sommige klinieken denken hier weer anders over. En er zijn zelfs die zeggen dat het daarna niet meer nodig is door een bepaalde behandeling. (natuurlijk moet je dit soort dingen met een korreltje zout nemen).

Persoonlijk ben ik nu 2 maanden(ish) begonnen met essegen-6 plus en ik moet zeggen dat het tot zover in mijn ogen een wonder middeltje is. Lijkt wel of mijn inhammen langzaam wat klein worden, door de kleine haartjes die langzaam beginnen te komen. Als ik je een tip mag geven, koop ook meteen die derma roller en doe dit 1 keer per week. Zelf wil ik in de zomer mijn HT ondergaan.

Hopelijk heb je hier wat aan.
Bedankt voor je reactie! Het gebruik van de dermaroller doe jij dan vlak voor je de Essengen 6 toepast of maakt dit niet veel uit?

Ik heb mijn contactpersoon bij de kliniek hierover gemaild. Ik denk dat het verstandig is om te gaan beginnen na de haartransplantatie.

Wellicht krijg ik te maken met een enorme shredding of krijg ik last van huidirritaties. Daarnaast kan ik na de haartransplantatie ook een tijd niet mijn haar wassen en dus ook geen topische finasteride gebruiken.
Wellicht onverstandig om nu anderhalve maand te beginnen om vervolgens weer ruim 2 weken te moeten stoppen.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2021, 12:36   #6
badaap100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2020
Berichten: 26
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie! Het gebruik van de dermaroller doe jij dan vlak voor je de Essengen 6 toepast of maakt dit niet veel uit?

Ik heb mijn contactpersoon bij de kliniek hierover gemaild. Ik denk dat het verstandig is om te gaan beginnen na de haartransplantatie.

Wellicht krijg ik te maken met een enorme shredding of krijg ik last van huidirritaties. Daarnaast kan ik na de haartransplantatie ook een tijd niet mijn haar wassen en dus ook geen topische finasteride gebruiken.
Wellicht onverstandig om nu anderhalve maand te beginnen om vervolgens weer ruim 2 weken te moeten stoppen.
Ik doe dit meerstal woensdag ochtend, en dan pas donderdag ochtend weer essengen.

Zelf ben ik nog opzoek naar het concrete antwoord hoelang topische fina effect heeft als je er mee stopt. Mijn huid hersteld gelukkig heel snel, maar kan me best voorstellen dat niet iedereen dat heeft en soms even een break van de topische fina moet nemen na het dermarollen. Ik denk dat je eventueel ook 2 a 3 dagen later op kan doen.
badaap100 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2021, 13:20   #7
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door badaap100 Bekijk bericht
Ik doe dit meerstal woensdag ochtend, en dan pas donderdag ochtend weer essengen.

Zelf ben ik nog opzoek naar het concrete antwoord hoelang topische fina effect heeft als je er mee stopt. Mijn huid hersteld gelukkig heel snel, maar kan me best voorstellen dat niet iedereen dat heeft en soms even een break van de topische fina moet nemen na het dermarollen. Ik denk dat je eventueel ook 2 a 3 dagen later op kan doen.
Daar ben ik ook erg benieuwd naar!

Maar als ik het goed begrijp gebruik jij 6x per week Essengen en 1x per week doe je Dermarollen?

Ik wil het elke avond gaan doen. Pas jij 1mg toe?
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2021, 13:46   #8
badaap100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2020
Berichten: 26
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Daar ben ik ook erg benieuwd naar!

Maar als ik het goed begrijp gebruik jij 6x per week Essengen en 1x per week doe je Dermarollen?

Ik wil het elke avond gaan doen. Pas jij 1mg toe?
12x per week essengen, zowel ochtend als avond 1 mg (flesjes zijn gemaakt voor 1 maand voorraad. minoxidilmax raad ook aan om het 2 keer per dag te doen.)

1x woensdag ochtend derma roller.
badaap100 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2021, 14:23   #9
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door badaap100 Bekijk bericht
12x per week essengen, zowel ochtend als avond 1 mg (flesjes zijn gemaakt voor 1 maand voorraad. minoxidilmax raad ook aan om het 2 keer per dag te doen.)

1x woensdag ochtend derma roller.
Thanks voor je reactie. Heb van veel mensen gelezen dat ze het 1x per dag doen en daarmee ook goede resultaten behalen. Ik denk wel dat ik daarmee ga beginnen.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.