Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 mei 2007, 19:24   #31
Miffy
HaarWeb lid
 
Miffy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2007
Berichten: 12
Geslacht:
Ja dat klopt van die $11,90 verzendkosten. Volgens mij is dit een fabrikant in China die via eBay direct aan particulieren levert. Hij biedt al zijn haarwerken aan als veiling, bijna altijd $0,99 als startprijs en dan ook nog meerdere van elk model en in verschillende valuta.

Ik had vantevoren een beetje zitten speuren en zag dat er van dit model meerdere veilingen gewoon waren afgelopen zonder dat er op geboden was. Ik heb toen vlak voor het einde van een veiling $0,99 geboden en omdat er niemand anders heeft geboden is dat dus de uiteindelijke verkoopprijs, plus die $11,90 verzendkosten maakt $12,89. Als je de afgelopen veilingen bekijkt van die verkoper gaat het bij bijna alle modellen zo dat er 1x geboden wordt en dat je het artikel dus 'wint' voor de startprijs. Er zijn nog een stuk of 6 verkopers die in hetzelfde segment zitten dus ik denk dat het aanbod gewoon groter is dan de vraag.

Waarschijnlijk heeft het verzenden minder gekost want zo'n envelop weegt natuurlijk niets, maar dat kon ik niet zien want het stond er in het Chinees op . Op die manier verdienen ze er denk op, verkopers hoeven aan eBay alleen commissie te betalen over de uiteindelijke verkoopprijs en niet over verzendkosten. Ze verkopen dus liever iets voor 0,99 met 12,00 verzendkosten dan dat ze iets verkopen voor 7,00 en 6,00 verzendosten rekenen. Het maakt mij verder niet uit, ik kijk gewoon naar het totaal dat ik moet betalen en beslis of ik dat redelijk vind of niet. Je weet dat je in ieder geval die $11,90 verzendkosten moet betalen, wat je vervolgens maximaal voor een artikel biedt heb je zelf in de hand.

Ik was ook aangenaam verrast over de cap, bij de veiling stond een beetje rare foto van een cap waar een soort dikke schuimrubber of foam repen over leken te zitten. Ik was bang dat de cap veel te dik zou zijn maar dat valt dus reuze mee.

De skin top glimt niet extreem ik vind het er vrij echt uitzien, de haren komen er in bosjes van 3 à 4 doorheen. Dit model heeft geen echte scheiding dus van de skin top is alleen een klein stukje op de kruin te zien. Ik denk dat het de meeste mensen niet zal opvallen, ja Haarwebbers misschien maar die zijn meestal meer dan normaal gefixeerd op haar (spreek uit ervaring ).
Miffy is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2007, 21:20   #32
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Bedankt voor al deze info!
Ja, ik denk ook dat die eBay-verkoper leeft van de verzendkosten, maar dat is helemaal prima zo, want nu heb je ook geen rooie cent invoerrechten hoeven te betalen. Een goedkope synthetische pruik kun je inderdaad ook rustig in een envelop stoppen en hoeft niet in een chique doos; nu paste de envelop waarschijnlijk ook gewoon door de brievenbus?

Dat de haren in bosjes van 3-4 uit de "skin" groeien, lijkt mij niet zo mooi als je een scheiding wilt, maar waarschijnlijk kun je er met een pincet wel wat uittrekken?

Wat betreft de uitvoering van de cap, bedoelde ik het aantal verticale banden en horizontale wefts; die lijken op de website minder dan in werkelijkheid, dus geen grote "gaten", okay dus.
De glans van de skin kan b.v. met een schuurpapiertje -denk ik- wel verminderd worden.

Voor zó weinig geld ga ik er ook eentje bestellen.
Hoe lang duurde de verzending?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2007, 23:55   #33
Miffy
HaarWeb lid
 
Miffy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2007
Berichten: 12
Geslacht:
Ik ben ook helemaal enthousiast! Bedenk wel dat ik een nieuwkomer ben. Ik had nog nooit een pruik gezien, laat staan een van echt haar, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Ik heb nu een pruik waar ik met een gerust hart mee over straat durf, maar mischien heb jij hogere eisen.

Het enige jammere vind ik dat de pony een beetje rommelig is. Als je de top-haren opzij duwt zitten er bij de aanhechting van de wefts op het lace behoorlijk wat korte gekrulde haartjes. Terwijl wefts aan de zijkant/achterkant wel van begin tot haarpunt mooi glad zijn (maar die zitten ook niet op lace). Ik heb de verkoper gisteren een mail gestuurd om te vragen of dat normaal is, ben benieuwd of er een reactie komt. Ik heb absoluut geen fohn o.i.d. gebruikt dus het was al zo toen ik hem kreeg. Ik heb met een pincet en nagelschaartje wat korte gekrulde haartjes van het lace verwijderd zodat de pony platter is.

De cap heeft 9 verticale banden en de wefts zitten horizontaal ongeveer een 1 cm van elkaar vandaan. Je zou wel haren kunnen uittrekken bij de skin top maar ik vraag me af of het dan niet teveel uitgedund wordt. Ik heb de pruik besteld op 7 mei en op 18 mei lag hij in de brievenbus. Hij zat in een haarnetje in een plastic zakje en dan in een neutrale bruine envelop.
Miffy is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2007, 00:15   #34
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Moeilijk te beoordelen wat jij nou precies bedoelt, want ten eerste heb jij geen lace, maar skin. Lace is een soort ragdun netje van textiel waar je doorheen kunt kijken en jij hebt een soort plastic of rubber. Zitten er trouwens ventilatiegaatjes in die skin?

Komen de haartjes uit de skin tevoorschijn zonder dat je knoopjes of lusjes ziet? Dan zijn de haren geïnjecteerd of geknoopt aan de onderkant van het materiaal.
Als jij gewoon de krulletjes eruit kunt knippen zonder dat er dan andere haren loskomen, ach, dan is er toch niks aan de hand? Als je bang bent dat je daardoor teveel kwijt raakt, kun je ook proberen de pony platter te krijgen door hem eerst nat te spuiten en dan droog te föhnen(niet te heet!) terwijl je met één hand de pony ietsje platter drukt.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2007, 00:16   #35
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miffy Bekijk bericht
De cap heeft 9 verticale banden en de wefts zitten horizontaal ongeveer een 1 cm van elkaar vandaan. Je zou wel haren kunnen uittrekken bij de skin top maar ik vraag me af of het dan niet teveel uitgedund wordt. Ik heb de pruik besteld op 7 mei en op 18 mei lag hij in de brievenbus. Hij zat in een haarnetje in een plastic zakje en dan in een neutrale bruine envelop.
Helemaal geweldig!!!

Een "weft" is trouwens zo'n hele sliert; op deze afbeelding zie je een blonde en een donkere weft:
wefts.jpg

Laatst gewijzigd door Hanna; 21 mei 2007 om 00:22
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2007, 10:12   #36
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miffy Bekijk bericht
Bijgaand 4 foto's, 1 van mij zonder, 1 met haarwerk (zonder flits) en 1 met haarwerk (met flits) en een van de cap. Vanwege de size limits kan ik geen grote foto's plaatsen, als iemand hi-res foto's wil dan kan ik deze mailen. Op de foto met flits glanst het haarwerk heel erg maar dat heeft echt met de flits te maken.

Leuk, Miffy! Ziet er heel natuurlijk uit. En prettig dat het qua kleur en model aansluit op je eigen haar.

Succes bij Dr. v.d. Rhee.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2008, 12:45   #37
Tilly
of Eggy's Dreamfire
 
Tilly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 maart 2006
Locatie: Belgium (Bilthoven Nederland)
Berichten: 125
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miffy Bekijk bericht
Ik zou jullie nog op de hoogte houden van mijn 'haarwerk gekocht via eBay'. Nou het was een positieve ervaring, ik heb deze gekocht:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...m=290119142965
Inclusief verzendkosten heeft het $12,89 gekost, dus nog geen 10 euro.

Groetjes,
Simone
ziet er heel erg goed uit hoor
leuk

groetjes
Tilly
__________________
[SIGPIC][/SIGPIC]
vroeger:
Diprosone lotion
Medrol
Neoxidil
Minoxidil (bereiding apotheek: minoxidil 3,75g; propyleen glycol 10ml en alcohol 70° 100ml)
Prozac
Ijzer, B-complex, visolie, haarverzorgingsformule Hema, Cystine B6 Bailleul, visolie omega 369 Hema
Minoxidil (bereiding apo zonder propyleen glycol, pipet)
Toppik

nu definitief gestopt door endocrinoloog (sinds 15/01/2006):
Androcur 50mg
Diane 35 (Elisa)
NEEM IK OOK NOOIT MEER!!!!!

momenteel:
Rooscure
Sinds september 2006 Yasmin
Fullmore sinds maart 2007 (non-actief)
Minoxidil (bereiding apo 3% zonder propy glycol, pipet) herstart 12/11/2007
Minoxidil (bereiding apo 5%) sinds 12/02/2008
nieuw kapsel 08/11/2007 (schuine pony)
nieuw kapsel 23/01/2008 (rechte pony)
haarwerk 29/02/2008

back to normal since 03/07/2008

haarwerk again 24/03/2012
Tilly is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Littekens op hoofd dre_ Overige (haar)discussies - Algemeen 8 24 april 2007 01:24
Positieve verhalen over AA? Daantje2 AA - Algemeen 23 3 juni 2006 23:24
Even voorstellen en een vraag over een pruik of niet! Dreadgek TTM - Algemeen 25 27 maart 2006 10:14
Internet pruik jeffrey099 Haarwerken 4 21 november 2004 17:01
pruik, Joney Haarwerken 6 27 september 2004 16:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.