Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 november 2007, 14:24   #31
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik begrijp niet zo best wat je bedoelt. Via bieden op een veiling kun je vaak veel goedkoper iets bemachtigen, maar let wel even op de verzendkosten; betalen doe je dan met PayPal. Je kunt ook vaak kiezen voor Buy It Now en dan ben je duurder uit, omdat de aankoopprijs immers hoger ligt, maar de verzendkosten zijn hetzelfde en betalen doe je dan ook via PayPal.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2007, 19:43   #32
Esther86
Esther
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Locatie: Kopenhagen
Berichten: 55
De verkoper (genaamd Beautycode) bood aan om mij een invoice via Paypal te geven zodat ik 18 Euro zou betalen voor pruik en verzendkosten. Zonder er ooit op eBay op geboden te hebben.
Wat mij aan het twjfelen bracht is dat ze bij eBay daar strikt op tegen zijn.
Dus ik weet niet of deze manier wel veilig is of dat ik er beter op kan bieden.

Ik heb inmiddels wel een Paypal met een Deense creditcard aangemaakt, dus sta op het punt om hem te kopen.
Esther86 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2007, 21:39   #33
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Bestel maar gewoon inderdaad via de ebay-site en kies uit Buy It Now of doe mee aan een veiling, want wat die verkoper bedoelt, snap ik ook niet.

Succes!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2007, 19:17   #34
Esther86
Esther
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Locatie: Kopenhagen
Berichten: 55
Cool pruik is onderweg (voor 18 euro)

Oke, de pruik is onderweg! Heb er op geboden AUS $ 0.99 en gewonnen, in totaal slechts 18 Euro
Wel vreemd dat het zo goedkoop is, ik hoop dat het er wel mooi uit ziet met een synthetische, deze was "hand made with high quality Japanese Monofilament top and Kanekalon Fiberand which grew the synthetic fiber in human hair way, made the hair very like human hair."

Dus gewoon vastzetten met speltjes?

nou ja, eerst moet ie maar eens aankomen vanuit China
Esther86 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2007, 22:14   #35
Miffy
HaarWeb lid
 
Miffy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2007
Berichten: 12
Geslacht:
Verkopers moeten over elk verkocht item een percentage aan eBay afstaan, daarom probeerde deze verkoper je de pruik waarschijnlijk buiten eBay te verkopen. Natuurlijk raadt eBay dit af omdat ze zo inkomsten mislopen .

Je moet zelf een beetje afwegen of je zoiets wel of niet doet. Kijk met "oplichtingsgevoelige" zaken als mobiele telefoons, iPods e.d. kun je wachten tot het mis gaat, maar ik denk dat het met pruiken van een paar tientjes niet zo'n vaart loopt. Veel van die pruikenverkopers op eBay bieden hun items ook aan op een eigen website en daar is het soms ook goedkoper.

Ik heb onlangs bij verschillende eBay verkopers pruiken gekocht om me een beetje te oriënteren. De kosten vallen echt heel erg mee en voor het geld vind ik dat er best mooie en natuurlijke bij zitten (terwijl het toch allemaal synthetisch haar is).

Op dit moment is mijn haaruitval gelukkig gestabiliseerd, waarschijnlijk omdat ik weer met de Diane 35 ben begonnen. Ik ben toch blij dat ik wat pruiken heb liggen want haaruitval bij vrouwen zit in de familie dus ik denk dat ik er vroeg of laat toch aan zal moeten geloven.

Ik had eerst een soort angst voor pruiken, maar het geeft me nu juist een fijn gevoel dat ik ze in huis heb "voor het geval dat". Ik dacht altijd dat ze als een soort badmuts op je hoofd zaten en dat is absoluut niet zo met de luchtige caps. Ik wist ook niet dat het in bijv. Antiliaanse kringen heel normaal is om een leuke pruik op te zetten naar een feestje o.i.d. Met kerst zet ik denk ook even een pruik om er net wat anders uit te zien .
__________________
Diane35
Minoxidil 5%
Miffy is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2007, 01:56   #36
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Esther,
Lees even wat ik ook al aan Sammy geschreven heb:
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...642#post140642

Vertel je straks even hoe groot het stuk monofilament is? want bij sommige pruiken is het maar een minimaal stukje.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2007, 13:36   #37
Esther86
Esther
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Locatie: Kopenhagen
Berichten: 55
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miffy Bekijk bericht
Verkopers moeten over elk verkocht item een percentage aan eBay afstaan, daarom probeerde deze verkoper je de pruik waarschijnlijk buiten eBay te verkopen. Natuurlijk raadt eBay dit af omdat ze zo inkomsten mislopen .

Je moet zelf een beetje afwegen of je zoiets wel of niet doet. Kijk met "oplichtingsgevoelige" zaken als mobiele telefoons, iPods e.d. kun je wachten tot het mis gaat, maar ik denk dat het met pruiken van een paar tientjes niet zo'n vaart loopt. Veel van die pruikenverkopers op eBay bieden hun items ook aan op een eigen website en daar is het soms ook goedkoper.

Ik heb onlangs bij verschillende eBay verkopers pruiken gekocht om me een beetje te oriënteren. De kosten vallen echt heel erg mee en voor het geld vind ik dat er best mooie en natuurlijke bij zitten (terwijl het toch allemaal synthetisch haar is).

Op dit moment is mijn haaruitval gelukkig gestabiliseerd, waarschijnlijk omdat ik weer met de Diane 35 ben begonnen. Ik ben toch blij dat ik wat pruiken heb liggen want haaruitval bij vrouwen zit in de familie dus ik denk dat ik er vroeg of laat toch aan zal moeten geloven.

Ik had eerst een soort angst voor pruiken, maar het geeft me nu juist een fijn gevoel dat ik ze in huis heb "voor het geval dat". Ik dacht altijd dat ze als een soort badmuts op je hoofd zaten en dat is absoluut niet zo met de luchtige caps. Ik wist ook niet dat het in bijv. Antiliaanse kringen heel normaal is om een leuke pruik op te zetten naar een feestje o.i.d. Met kerst zet ik denk ook even een pruik om er net wat anders uit te zien .
Heey Miffy,

Deze verkoper leek me ook wel betrouwbaar maar ik had nog nooit iets op internet gekocht dus better safe than sorry. Maar bedankt dan weet ik het voor de volgende keer.

Wat fijn dat je haaruitval gestabiliseerd is, denk dat dat ook komt door de minoxidil of vooral door de Diane 35?

Ik ben nogal bang voor de bijwerkingen van de Diane 35 omdat ie zo zwaar is, zoals stemmingswisselingen en veel gewicht aankomen. Had jij daar last van?

De huisarts hier in Kopenhagen zei dat mijn vrouwelijke hormonen laag waren maar dat dat door mijn huidige pil kwam en niet raar was (en hij vond het wel leuk om alles in het Deens te vertellen om mijn kennis van het Deens op de proef te stellen, achja het is wel een grappige vent die me gelukkig echt serieus neemt) Maar is dit normaal?

Ik ben in februari gewisseld van pil, van de Lovette naar de microgynon 20. Weet jij of iemand anders hier of dat dat ook effect op je haar kan hebben?

ciao, Esther

Laatst gewijzigd door Esther86; 25 november 2007 om 13:44
Esther86 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2007, 13:43   #38
Esther86
Esther
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Locatie: Kopenhagen
Berichten: 55
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Esther,
Lees even wat ik ook al aan Sammy geschreven heb:
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...642#post140642

Vertel je straks even hoe groot het stuk monofilament is? want bij sommige pruiken is het maar een minimaal stukje.
Heey Hanna,

Ik heb je reactie aan Sammy gelezen en blijft het met 6 van die klemmetjes zitten als je zelf nog wat haar hebt wat niet super glad is?

Natuurlijk wil ik je dat vertellen al weet ik niet zo goed wat het stuk monofilament is.

Is het dit lichte stuk aan de voorkant?



De pruik zou er uiterlijk voor 21 december moeten zijn, dus ik laat het dan wel weten. Ik vind het best spannend om een pruik te proberen, vooral ook wat sommige anderen ervan vinden..

ciao

Laatst gewijzigd door Esther86; 25 november 2007 om 13:48
Esther86 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2007, 13:58   #39
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Die afbeelding is van een Yaffa. Dat hele bovenstuk van flinterdun enigszins transparant textiel (nylon waarschijnlijk) is monofilament, waarbij het aan de bovenkant lijkt alsof de haren uit de schedel groeien, wat een heel natuurlijk effect geeft.
Dat glimmende stuk is om eventuele tape of lijm op aan te brengen; ik ben wel bang dat 't aan de buitenkant ook zal glinsteren.
De uiterste voorste rand is "undervented"....prima! (de haren zijn langs de onderkant geknoopt, waardoor de rand goed gecamoufleerd wordt als het haar achterover wordt gedragen of omhoog waait).
Hier is een soortgelijke pruik van echt mensenhaar, scroll naar beneden voor foto's:
http://cgi.ebay.ca/100-HUMAN-HAIR-MO...QQcmdZViewItem

Hoeveel klemmetjes en/of kammen je nodig hebt, is van persoon tot persoon verschillend; kwestie van uitproberen. Meestal is 1 klemmetje bij ieder oor en 1 kammetje of 2 klemmetjes in het nekgedeelte voldoende.

Microgynon bevat levonorgestrel, wat een licht androgene werking heeft en een C-19 progestageen is; C-21 progestagenen(zoals cyproteronacetaat) zijn beter, ook voor je cholesterol.

Laatst gewijzigd door Hanna; 26 november 2007 om 02:12
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2007, 12:16   #40
Miffy
HaarWeb lid
 
Miffy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2007
Berichten: 12
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esther86 Bekijk bericht
Heey Miffy,
Wat fijn dat je haaruitval gestabiliseerd is, denk dat dat ook komt door de minoxidil of vooral door de Diane 35?

Ik ben nogal bang voor de bijwerkingen van de Diane 35 omdat ie zo zwaar is, zoals stemmingswisselingen en veel gewicht aankomen. Had jij daar last van?
Hoi Esther,

Ik heb sinds mijn 17e bijna continue de Diane 35 geslikt (ben nu 32) en er nooit problemen meer gehad, geen stemmingswisselingen of gewichstoenanme. Een paar keer overgestapt op een andere pil, maar dan kreeg ik weer puistjes, een vette huid en vet haar.

Vorig jaar zomer heb ik pigmentvlekken op mijn wangen gekregen. Na wat gespeur op internet las ik dat meerdere vrouwen dit probleem hadden icm de Diane en daarom ben ik in september 2006 overgestapt op de Marvelon. In januari 2007 kreeg ik haaruitval en in maart 2007 merkte ik dat mijn staartje echt dun werd.

Mijn huisarts heeft me doorverwezen naar een dermatoloog en die heeft in juni 2007 de Diane en in juli Minoxidil voorgeschreven, omdat ik met beide bijna gelijktijdig ben begonnen is het moeilijk te zeggen wat nu het beste helpt. Ik heb zelf het idee dat ik door de Diane minder haar verlies en dat er door de Minox wat nieuwe haartjes zijn gaan groeien (bij mijn pony en mijn kruin zie ik wat nieuwe haartjes van +/- 3 cm op dit moment).

De dermatoloog zegt dat het niet 100% zeker is dat de pigmentvlekken door de Diane komen. Kan ook best met leeftijd te maken hebben en ik heb altijd behoorlijk in de zon liggen bakken. Afgelopen winter zijn de vlekken bijna weggetrokken en in de zomer van 2007 heb ik de schade kunnen beperken door niet overmatig te zonnen en sunblock te gebruiken. Ik heb in ieder geval geen enkel probleem meer met de Diane, mijn huid is veel rustiger en, nog belangrijker, ik raak echt minder haar kwijt.
__________________
Diane35
Minoxidil 5%
Miffy is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2007, 12:20   #41
Eefste
Help, mijn haar!!
 
Geregistreerd: 24 augustus 2007
Locatie: Zuid holland
Berichten: 75
Ook ik slik de diane inmiddels al 7 jaar. Alleen de eerste 3 maanden last van stemmingswisselingen.. maar dat had ik ook bij de microginon!
Verder misschien 2 kilo aangekomen, maar dat komt omdat ik meer zin kreeg in zoetigheid.
Heb verder ook echt nergens last van. Wel van haaruitval helaas
Eefste is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2007, 00:08   #42
Lisa34
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2007
Berichten: 129
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eefste Bekijk bericht
Ook ik slik de diane inmiddels al 7 jaar. Alleen de eerste 3 maanden last van stemmingswisselingen.. maar dat had ik ook bij de microginon!
Verder misschien 2 kilo aangekomen, maar dat komt omdat ik meer zin kreeg in zoetigheid.
Heb verder ook echt nergens last van. Wel van haaruitval helaas
Hoi Eefste,

Je slikt de Diane-35 al 7 jaar en je hebt nog last van haaruitval? Dus bij jou helpt het niet? Ik dacht dat je door de Diane-35 te gebruiken, geen last zou hebben van haaruitval??
Lisa34 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2007, 00:25   #43
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eefste Bekijk bericht
Heb verder ook echt nergens last van. Wel van haaruitval helaas
Haaruitval is niet erg, zolang er maar nieuwe hergroei plaats vindt.
Zo niet, dan heb je er misschien Androcur bij nodig.
Druppel je geen minoxidil of spironolactone?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2007, 09:56   #44
Eefste
Help, mijn haar!!
 
Geregistreerd: 24 augustus 2007
Locatie: Zuid holland
Berichten: 75
Ik ben de pil niet om die rede gaan gebruiken. Gebruik m in verband met slechte huid. Dat mijn haaruitval daar niet door stopt, geeft me hoop dat t geen aga is, maar inderdaad tekorten in combi met stress.

Hanna, hoe zie je of je hergroei hebt?
Mijn haar valt nu al lang uit, maar ik heb geen kale plekken.. Ook geen hele brede scheiding. Misschien iets meer, maar niet opvallend. Wat het meest opvalt is gewoon dat het zo dun is. Mijn staartje is niets meer. Maar mijn hoofdhuid zie je gelukkig nog niet.
Wel heb ik plukjes haar van ongeveer 4 a 5 cm (en kortere en langere natuurlijk) Deze haren zijn wel redelijk dun

Ook heb ik geen jeuk ofzo.. Alleen erge haaruitval. Iedere keer als ik met mijn hand door mijn haar ga, heb ik gemiddeld 8a10 haren beet. En dat echt iedere keer.. (ik moet dus niet al te vaak erdoor heen gaan)

Ik hoop nog steeds dat mijn derma gelijk had. Dat het tekorten zijn geweest, die nu weer aangevuld zijn. Maar mijn haren die al beschadigd zijn (rustfase) moeten eerst nog uitvallen.. Ik hoop het zo.
Eefste is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2007, 09:58   #45
Eefste
Help, mijn haar!!
 
Geregistreerd: 24 augustus 2007
Locatie: Zuid holland
Berichten: 75
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Haaruitval is niet erg, zolang er maar nieuwe hergroei plaats vindt.
Zo niet, dan heb je er misschien Androcur bij nodig.
Druppel je geen minoxidil of spironolactone?
Nee, ik gebruik niets.. Alleen de shampoo van Activ W.. Maar denk niet dat dat helpt. Verder slik ik veel mineralen en vitamine.
Eefste is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Komt haar weer terug na een paar jaar bij Alopecia Areata Stress kip AA - Algemeen 20 14 oktober 2010 15:36
eerst wanhopig nu weer wat hoop Birgit Jansen Haarproblemen bij vrouwen 4 2 september 2006 11:09
terug van weggeweest N_tas TTM - Algemeen 4 12 augustus 2006 17:38
kwamen maar weer eens langs lies TTM - Algemeen 2 12 maart 2006 19:47
Weer terug bij af........ eus TTM - Algemeen 12 27 maart 2002 22:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.