Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 oktober 2008, 09:56   #1
Depri
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2008
Locatie: overijssel
Berichten: 5
Help

Hoi allemaal,

wie o wie kan mij helpen, ben zo langzaam aan wel een beetje ten einde raad. Heb al jaren last van steeds dunner worden van mijn haar (vroeger hele dikke bos) heb dat een aantal jaren kunnen verbloemen met hairextensions, iets wat me wel supergoed beviel maar wat nu niet meer kan omdat ik daar gewoonweg te weinig haar voor heb.
draag nu een haarstukje dat mn hoofdhuid (daar is het het ergste) bedekt.

3 weken geleden bij de dermatoloog geweest en die heeft naar mijn idee me gewoon weggestuurd met een labbonnetje en een briefje met daarop een aantal websites. Ga eerst maar eens kijken op internet zei hij.

Nou heb ik het geluk dat ik zelf in het ziekenhuis werk en dat de arts waarvoor ik werk zich er wel hard voor maakt. Zij heeft aanvullend lab laten onderzoeken en zij is ervan overtuigd dat ik eerder alopecia diffusa heb dan androgenitac wat de dermatoloog zei.

Wie o wie heeft hier ervaringen mee? Is er nog wat aan te doen? Krijg veel negatieve reacties in mn omgeving zo van zet het naast je neer en koop een pruik dan ben je dr vanaf. Dat wil ik juist niet, dat past niet bij me. Als er ook maar iets is waardoor ik weer eigen haar zou krijgen dan is me dat het proberen waard. Maandag moet ik weer naar de dermatoloog (heb mn huiswerk gedaan, een volle map met van alles over alopecia.

Wat ik graag wil weten is of er ook vrouwen zijn die medicijnen gebruiken. Is bij jullie je haargroei weer teruggekomen? Zijn er ook bijwerkingen? Heeft het invloed op je zwangerschapswens? Ik ben een jonge vrouw van 31 en voor mijn gevoel veel te jong om met een pruik of iets dergelijks te gaan lopen. Ben benieuwd naar jullie verhalen. Wie kan mij helpen? Merk wel aan mezelf dat ik zolangzamerhand steeds depressiever begin te worden, wachten tot je weer naar de dermatoloog kan en zoeken op internet bevorderd dit niet echt.

Groetjes
Depri is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2008, 21:07   #2
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
Hoi

Wat is volgens jouw arts dan het verschil tussen alopecia diffusa en alopecia androgenica?
Androgenica is namelijk de diffuse uitval (areta is gehele uitval).

Groet,
Dee
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2008, 02:07   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Depri,

Ja, er zijn heel veel vrouwen die medicijnen gebruiken tegen haaruitval, zie ook het regime van Deetje in de vorige post.
Eerst even laten onderzoeken of je geen vitaminen- of mineralentekorten in je bloed hebt (vrij vaak ijzertekort bij vrouwen) en of de schildklier naar behoren functioneert.

Medicijnen:
-Diane35, werkt tegen haaruitval, acné, vette huid en is anti-conceptie.
-Minoxidil-lotion 5% zonder propyleenglycol (2% zonder ppg is niet meer op de markt verkrijgbaar en zou speciaal gemaakt moeten worden door een apotheker)
-Finasteride 1mg per dag, indien geen resultaat, dan 2,5mg per dag

Bij kinderwens moet met al deze middelen gestopt worden, waardoor de haaruitval weer kan starten, maar ook is het mogelijk dat er geen haaruitval zal zijn door de hormoonveranderingen tijdens de zwangerschap.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2008, 21:20   #4
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Hoi,

Laten we wel realistisch blijven: het komt maar heel, heel zelden voor dat een regime echt volledige hergroei te zien geeft. Meestal kun je het hele proces wel vertragen, maar vestig je hoop niet al te veel op herstel van je oude bos haar. De kans is dan groot dat je van een kouwe kermis thuiskomt. Ik weet dat dit geen populaire boodschap is en ik zeg ook zeker niet dat je niet alles moet proberen wat je kunt. Dan hoef je jezelf achteraf tenminste niks te verwijten! Het is echter tegelijkertijd zinvol om je te focussen op je mogelijkheden als je haar niet meer terugkomt. Mij heeft dit echt geholpen, ook al zal ik het, net zoals iedereen, moeilijk blijven vinden dat ik overdag nephaar draag en 's avonds met mijn eigen miezerige bosje in bed moet stappen.

Groet, Sammy
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2008, 21:25   #5
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Oh ja, mijn regime: Diane 35, een hele riedel aan vitaminen en mineralen, minoxidil 5%, spironolactone, gezond eten, Rooscure en nog allerlei middeltjes die me vooral geld hebben gekost, maar niks hebben gewerkt. De Diane 35 was het enige wat iets deed, maar daar ben ik mee gestopt, want ik werd er niet lekkerder van. Finasteride zou ik dan ook nooit slikken. Troep!!!!
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2008, 22:01   #6
Depri
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2008
Locatie: overijssel
Berichten: 5
Vandaag weer bij die dermatoloog geweest. Komt niets uit. Hij blijft bij Androgentica geeft geen goede verklaring hiervoor. Heb het gevoel dat ik bij hem niet verder kom (komt niet uit hem, geeft geen adviezen, geen commentaar helemaal niets, op alle vragen die ik stel geeft hij geen antwoord). Heb een verwijzing gekregen naar het UMC in Utrecht. Zal wel weer een paar weken duren voordat ik daar terecht kan.
Kortom was vandaag een zware teleurstelling, hij heeft zelfs niet naar de papieren gekeken die ik uitgedraaid had.
Depri is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2008, 22:02   #7
Depri
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2008
Locatie: overijssel
Berichten: 5
Nog niet alle uitslagen zijn binnen, maar de schildklierwaarden zijn in ieder geval normaal, net als de ijzerwaarden. Zink is iets tekort en de vitamine uitslagen zijn nog niet binnen
Depri is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2008, 22:11   #8
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
Gelukkig focus ik mij niet op mijn oude bos haar, het belangrijkste voor mij is met mijn eigen haar naar buiten te kunnen gaan. Iets wat ik nu nog steeds kan doen door het vast te dragen of met haarstukken (haaruitval is diffuus het ergst aan de achterzijde). Mijn haarwerken staan in de kast en de drempel privé is al weg maar nu nog naar de zaak, de haarstukken draag ik daar al maar nu nog mijn complete haarwerken.

Ik heb van de finasteride totaal geen last en gelukkig ben ik de fase van babies krijgen al voorbij anders was ik inderdaad nooit met de finasteride begonnen.
Het doet gevoelsmatig nog niet veel voor mijn haar al moet ik wel eerlijk zeggen dat mijn normale extreme uitval van juli tot met november loopt en nu eind september opgehouden is, misschien dat het wel iets doet, ik heb ook geconstateerd dat mijn nagels enorm aan het veranderen zijn, worden zowaar mooi en recht (niet meer krom en zacht). Nagels en haar zijn toch aan elkaar gerelateerd dus de finasteride is wel aan het werk in mijn lichaam. Al zou ik hierdoor maar stabiliseren dan al ben ik blij. Ik heb dus heel veel moeite gehad met het slikken van de Diane met androcur, voelde me beroerd en kreeg er knobbels van in mijn borsten. Voor mij dus nooit meer hormomen maar zo zie je maar dat ieder lijf anders reageert.

Groet,
D
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2008, 22:10   #9
Depri
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2008
Locatie: overijssel
Berichten: 5
Heb van de arts hydrocortison voorgeschreven gekregen voor mijn hoofdhuidontsteking die ik ook scheen te hebben.
en wat schetst ieders verbazing nu na 1˝ mnd gebruik, mijn haar wordt voller en er lijkt haar terug te komen. De gedachten van de artsen gaan dus nu meer richting chronische hoofdhuidontsteking dan naar allopecia. volgende week donderdag second opinion in utrecht, kijken wat ze daar zeggen, vooralsnog zit ik nu dus een stuk beter in mn vel, kan weer zonder haarstukje of haarband of iets dergelijks naar buiten (en dat voor t eerst sinds jaren).

Groetjes
Depri is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2008, 00:22   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Depri, dat is geweldig!!!

maar je mag hydrocortison toch niet langdurig gebruiken, dus.. wat dan?
1˝ maand vind ik zelfs al lang.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2008, 21:13   #11
Depri
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2008
Locatie: overijssel
Berichten: 5
Ik heb inmiddels de dermatoloog in Utrecht bezocht en het blijkt dat ik geen allopecia heb maar eczeem is dusdanige vorm dat mijn haarzakjes geen haar meer kunnen produceren. Begonnen met topicorte (hydrocortison deed zn werk al maar dit middels werkt beter) vier maal per week smeren drie dagen rust. Begin februari moet ik dan terug komen. Merk nu dat mijn haar voller en dikker word. Je ziet nu steeds minder hoofdhuid dus jullie kunnen je voorstellen dat ik helemaal happy ben.
Depri is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2008, 21:35   #12
Miffy
HaarWeb lid
 
Miffy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2007
Berichten: 12
Geslacht:
Positieve berichten zeg, ik kan me voorstellen dat je je beter voelt. Had je naast de haaruitval nog andere symptomen eigenlijk?
__________________
Diane35
Minoxidil 5%
Miffy is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2008, 01:53   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoi Depri,
Je haar wordt voller en dikker, maar de haarzakjes produceren geen haren meer?
Kun je dat beter uitleggen?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.