Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 april 2006, 18:26   #1
Tini
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 5
Ervaringen met de ELOS-methode

Hallo iedereen,

Ik ga binnenkort waarschijnlijk beginnen met de ELOS-methode. Maar voordat ik begin, zou ik het fijn vinden wat ervaringen over deze methode te horen. Vandaar mijn vraag aan jullie of jullie hier jullie ervaringen met deze methode willen posten?

Dit dan ook over de prijs. Voor bikinilijn (het haar wat onder je broekje uitkomt, niet kaal dus) betaal ik 150 euro per keer. De gangbare prijzen vertelde ze zitten tussen de 100 en 200 euro.
Wat zijn jullie ervaringen ermee?

En ook: Werkt het blijvend? Zijn er dingen waar ik speciaal op moet letten; een verkooppraatje is natuurlijk niet objectief? En wat zijn jullie verdere ervaringen hiermee? (event. in vergelijking met andere methoden)

Groetjes, Tini.
Tini is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2008, 14:04   #2
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Elos

Ik heb vroeger een Elos behandelingsplan gedaan en dat is niet goed bevallen. Overigens betaalde ik 75 euro voor de behandeling!

Het is veel pijnlijker dan eigenlijk noodzakelijk, ik heb het zowel met VPL en met CMP techniek uitgeprobeerd en dat is veel aangenamer. Uiteindelijk ben ik voor de CMP gegaan omdat ik daar goede resultaten van zag bij een vriendin, misschien is er iemand anders die echt behandeld is met vpl en zijn of haar ervaring met ons wil delen?

Laatst gewijzigd door lanny; 2 oktober 2008 om 14:10 Reden: uitbreiding
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2008, 22:23   #3
carollsummer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2008
Berichten: 76
vpl? cmp? Ipl?

Hallo Lanny,

Vandaag mijn eerste proef behandeling gehad, Ik lees in een verhaal van Peter M over VPL is dat het zelfde als CMP?

dank je

Caroll
carollsummer is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2008, 13:29   #4
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Exclamation ipl vpl cmp

Hallo Caroll,

Je kunt alles vinden op dit board over bovenstaande onderwerken. Maar ik zal het nog een keer kort weergeven.

IPL is de start, na IPL werd de VPL techniek ontwikkeld hierdoor kon men in plaats van een flits te flitsen verdelen. De laatste ontwikkeling is de cmp techniek. Deze heeft dus de vpl techniek maar houdt nog eens de energy op gelijk niveau waardoor de kans op verbrandingen minder wordt en je meer energy kan gebruiken dan bij standaard apparaten omdat er geen piek.

Misschien dat meneer M. dit kan aanvullen overigens als je goed googled kun je deze info vinden, heb ik ook gedaan nadat ik een paar duizend euro had verspeeld.

groetjes

Lanny
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2009, 00:50   #5
Soooo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2009
Berichten: 6
Ik heb 5 elos behandelingen gehad, met weinig resultaat. Ik heb een hele witte huid en heel donkerblond haar (je zou het niet blond noemen.) Zelfs zoveel contrast dat je m'n haartjes onder een 20denn panty ziet. De donkerste haartjes rondom de enkel zijn wel wat verminderd, maar op de rest van de benen merk ik weinig verschil. Bij mij voelde het trouwens als een brandende sigaret zo nu en dan. De warmte scheen in mijn huid niet goed door te dringen.
Maar nu heb ik 2 vragen.

Zijn er mensen met blond/grijs haar bij wie elos wel heeft geholpen?

Heeft iedereen die het geholpen heeft gezien dat de haartjes uitvielen?

Ik heb namelijk nauwelijks uitvallende haartjes gehad. Alleen bij de enkel zat er af en toe eentje die ik zonder getrek eruit kon plukken.
Soooo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2009, 22:08   #6
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
elos

Hallo Sooo,

Waar heb je het laten doen? Na 5 behandelingen moet je resultaat zien of stoppen ik heb het zelf ook met Elos gedaan zonder het gewenste resultaat maar er zijn genoeg goede behandelcentra die je ook gratis laten kennismaken! als je meer wilt weten laat het weten!
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2009, 10:32   #7
Annakarin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2009
Berichten: 1
Hallo allemaal,

Ik heb een apparaat voor haarverwijdering te koop. Dat is de silk'n. Ik heb het gekocht voor 495 euro+ silk'n refill voor 49euro. Nieuw in doos verkoop ik alles voor 400 euro(wegens financiele omstandigheden). Voor meer info kun je een email sturen naar anna_karin@live.nl.

Groetjes Anna
Annakarin is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2009, 22:25   #8
Soooo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2009
Berichten: 6
Hallo Lanny.

Alle informatie is welkom. Ik heb het door Dufrenne laten doen. Was dicht in de buurt, heb me daar een beetje lekker door laten maken. Was vanaf het begin al een beetje sceptisch, maar ja, als je geen alternatief hebt. Ik krijg overal ingroeiers van. Van harsen, epileren, cremes en scheren is ook geen alternatief. Komt waarschijnlijk omdat ik keratosis pilaris heb. Het hebben van haartjes op zich verergerd de huidproblemen al. Vandaar dat ik er graag permanent (of tenminste voor een deel) vanaf wilde zijn. Ik heb van meerdere mensen met KP gehoord dat ze hun haren permanent hebben laten verwijderen (met positief resulaat voor hun KP), dus het moet de effectiviteit niet in de weg zitten. Informatie over niet permanente methoden die zo weinig mogelijk ingroeiers veroorzaken is ook welkom>
Soooo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2009, 13:08   #9
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag scoo, dat laatste heb ik helaas nog niet gevonden. Ik heb zelf eveneens last van extreem veel ingegroeide haren en bijgevolg ontstekingen bij elke vorm van ontharen. En heb nog geen enkele methode gevonden die dit minimaliseert, zij het dat nat scheren met scheermesjes agilité(blauw met verzorgingslaagje op de kop) voor de minste irritaties zorgen vooralsnog. maar goed, dat is in het gezicht minder haalbaar.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2009, 16:07   #10
Soooo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2009
Berichten: 6
ontsteking

Ja, ik krijg ook echt met alles ingroeiers. Wat bij mij wel een beetje helpt is voor het ontaren alle apparatuur met alcohol te reinigen, handen en huid te desinfecteren, na het ontharen doe ik er nog een antiseptische creme op en natuurlijk regelmatig scrubben. Ow ja, en ik onthaar na in bad te zijn geweest, zodat ik de wortels makkelijker meetrek. (Voor scheren natuurlijk niet zo relevant.) Ingroeiers krijg ik dan nog steeds, maar er komen dan geen bacterien in. Eerder zat er gewoon echt rotzooi in. Maar op je gezicht kun je natuurlijk ook niet alles gebruiken...
Frappant is wel dat ik onder mijn oksels gewoon m'n epileerapparaat op stand 3 kan zetten zonder ergens last van te hebben. Alleen onder m'n oksels....
Soooo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2009, 13:02   #11
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
ja, vreemd he. Ik heb diezelfde ervaring, hoewel ik in de zomer wel last van irritaties heb onder mijn oksels. tja, het blijft natuurlijk een probleemhuid, met gevolg dat je bij ontharen ook meer kans hebt tot het ontwikkelen van ontstekingen, ingegroeide haren, ...
ik kan helaas niet na het douchen epileren, vanwege dan ontwikkelende scheerbrand op mijn huid. Maar scrubben en de huid niet insmeren zorgt idd wel voor een kleine vermindering. Het blijft wel wat dweilen met de kraan open, mr goed, alle kleien beetjes helpen he
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2011, 01:39   #12
lara34
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2011
Berichten: 2
jullie zouden eens scheerolie moeten proberen.... en niet tegen de haargroei in scheren als je last hebt van ingegroeide haren....
lara34 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haarwerk k33 marijke Haarwerken 70 23 mei 2008 02:34
Ik ga ELOS doen. Evaringen of andere adviezen zijn welkom! mir999 Hirsutisme - Behandelingen 7 20 augustus 2006 16:29
Dringend verzoek aan onze leden: post ervaringen! Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 0 16 maart 2005 18:47
Ervaringen ELOS methode..... ATE1983 Hirsutisme - Behandelingen 1 24 december 2003 22:27
Negatieve ervaringen finasteride! Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 6 7 december 2003 17:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.