Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 juli 2020, 15:19   #1
dutchrobh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2013
Berichten: 63
Fue Sapphire 3000 grafts - Nielsen Kliniek

Na mijn introductie topic ( http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=38896 ) 'mag' ik nu dan eindelijk mijn HT topic aanmaken.
Mijn doel is om ook mensen die twijfelen te kunnen informeren, maar vooral om een foto-boekje aan te leggen met mijn eigen ervaringen.

Gisteren ben ik dus een FUE behandeling ondergaan bij Nielsen in Den Haag. Ik dat twee mede forummers daar ook zijn geweest afgelopen weken. En ook bij mij was het zo dat de assistentes die normaal de behandeling grotendeels uitvoeren, dat nu door de arts zelf (Bolluk) werd gedaan.

Om 7:30 moest ik mij melden. Daarna direct de haarlijn aftekenen en scheren en door naar de OK. Ik wilde vooral een natuurlijke haarlijn. Mijn inhammen en voorkant zijn behandeld en er zijn 600 grafts op de kruin (2 kruinen!) gezet. Het verdoven gebeurde eerst met zo een dermojet, daarmee blijk je minder last te hebben van de daadwerkelijke verdoving. Ik bleek lastig te verdoven, want er gingen heel wat naalden in. Potverdikke, dat was dan ook wel het meest pijnlijke van de dag. Even doorbijten, dat wel.

Ik vond het een gezellige sfeer, dat is prettig, maar daar kwam ik niet voor Het nam wel zenuwen weg voor me. De grafts nemen werd vooral gedaan door 1 assistente en halverwege kwam de arts erbij om mee te helpen.
Na het uithalen van de grafts ging ik op de rug liggen. Het maken van de incicies gebeurde door de arts. Dat duurt ook nog wel even, dat had ik niet verwacht. Ik denk toch wel zo'n 45 min tot een uur. Daaarna werden de grafts terug geplaatst, wederom door de arts zelf en zijn assistent. Dat was monnikkenwerk, maar dat had ik wel verwacht.

Mijn hoofd werd ingepakt met bandage en nadat ik nog een paar broodjes kreeg werd ik opgehaald door mijn vriend. Dat was rond 15:00 uur. Maandag mag ik terug voor de eerste washing.

Dan het slapen. Ik had 2 kussens geregeld en een nekkussentje. Ik heb er zoeen voor het vliegtuig, maar dan van schuim. Een iets betere kwaliteit dus dan het goedkoopste nekkussentje. Met een kussen tussen mijn benen heb ik nog aardig geslapen en ben ik niet op mijn zij of buik gegaan. Erg fijn, want ik ben een buikslaper.

Ik voel geen pijn of jeuk, dat valt me erg mee. Wel een beetje een 'vol hoofd'. Ik gebruik de koelpack (die kreeg ik mee) een aantal keer per dag tegen mijn hoofd. En ik neem nog 3 x 2 paracetamol per dag. Just to be sure.

Mede door dit forum vond ik mezelf ontzettend voorbereid op alles wat er komen ging. De verdoving viel me tegen, maar het is niet anders. Het is net zo gemeen als een tandartsverdoving, maar dan veel een veel groter aantal prikken. Ik bleek nu eenmaal veel nodig te hebben. Bij de één valt het mee, bij de ander tegen.

Ik moet zeggen; gisteren op de tafel dacht ik wel een aantal keer: "Sh*t hey, nu lig ik hier echt! Wat een stap!" - Herkennen anderen dat ook?

Even kijken of het zo goed gaat met de foto's. Het zijn foto's van gisteravond alsook een foto van voor de behandeling.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Screenshot_20200705_135733_com.android.gallery3d.jpg‎ (100,7 KB, 1123x gelezen)
Bestandstype: jpg Screenshot_20200705_135741_com.android.gallery3d.jpg‎ (73,5 KB, 902x gelezen)
Bestandstype: jpg Screenshot_20200705_135840_com.android.gallery3d.jpg‎ (129,2 KB, 892x gelezen)
Bestandstype: jpg Screenshot_20200705_135900_com.android.gallery3d.jpg‎ (118,5 KB, 999x gelezen)
Bestandstype: jpg allround.jpg‎ (100,0 KB, 1070x gelezen)
dutchrobh is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2020, 23:58   #2
Harryhak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2020
Berichten: 92
Geslacht:
Mooi dat je je verhaal deelt.
Goed herstel gewenst
Harryhak is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2020, 01:04   #3
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
Goed verhaal wat heeft het je gekost ? Succes verder.
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2020, 19:00   #4
dutchrobh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2013
Berichten: 63
Net terug van de eerste wassing op de kliniek. Zaterdag de transplantatie, maandag (vandaag) wassen. Ze vonden dat het goed herstelt. Dat geeft de burger moed, al weet ik natuurlijk niet wat ze anderen zeggen ;-). Aan de andere kant, als het minder goed gaat, zouden ze wellicht zo'n opmerking niet maken.

Tot nu toe nog geen echte pijnklachten. Jeuk valt ook nog mee, maar dat zal vanaf nu misschien wel beginnen. Ik moet vanaf nu iedere dag volgens het protocol mijn haar met lotion insmeren en wassen en dan op dag 10 weer naar de kliniek.

De foto's zijn van mijn donorgebied en van de voorkant. Ik moet zeggen; op dit forum heb ik wel eens grotere slagvelden gezien achterop, maar het is altijd slikken om je eigen hoofd zo te zien...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg dag3a.jpg‎ (125,3 KB, 623x gelezen)
Bestandstype: jpg dag3b.jpg‎ (136,4 KB, 739x gelezen)
dutchrobh is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2020, 19:05   #5
dutchrobh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2013
Berichten: 63
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inesmoll Bekijk bericht
Goed verhaal wat heeft het je gekost ? Succes verder.
Heb overigens 3000 euro betaald, zoals ook op hun website staat vermeld voor t/m 3100 grafts met de Saffier methode.
dutchrobh is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2020, 23:19   #6
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutchrobh Bekijk bericht
Heb overigens 3000 euro betaald, zoals ook op hun website staat vermeld voor t/m 3100 grafts met de Saffier methode.
Is een goede prijs die je betaald hebt voor dit aantal.Hou ons verdeer op de hoogte
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2020, 10:34   #7
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
ik zie een strook achter de zone 1 2 die niet behandeld is, waarom is daarvoor gekozen?
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2020, 12:06   #8
Binum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2014
Berichten: 129
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DikkieD Bekijk bericht
ik zie een strook achter de zone 1 2 die niet behandeld is, waarom is daarvoor gekozen?

Dat is geen onbehandeld gebied. Het gebied is geschoren ipv getrimd. Zodat de incisies beter te zien zijn. En wss iets meer naar achter toe geschoren, prima.
Binum is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2020, 19:20   #9
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Prima keuze om die haarlijn als volwassen te laten zetten, succes met je herstel.
Benieuwd naar de resultaten vanaf deze nieuwe kliniek.
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2020, 19:46   #10
Haartjes2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2020
Berichten: 296
Geslacht:
Hoeveel grafts zijn er totaal geplaatst?

Succes met je herstel!
__________________
FUE Saffier Haartransplantatie Esteworld 07-2020

Regime
Biotine 1 x 1000ug pd sinds 10-03-2020
Ketokonazol 3 x pw sinds 10-07-2020
Essengen 6 plus 0.75ml pd sinds 27-07-2020
Dermapen 1,25mm 1 x pw sinds 10-11-2020
Haartjes2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2020, 22:26   #11
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haartjes2020 Bekijk bericht
Hoeveel grafts zijn er totaal geplaatst?

Succes met je herstel!
Fue Sapphire 3000 grafts - Nielsen Kliniek
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2020, 23:37   #12
dutchrobh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2013
Berichten: 63
Inderdaad 3000 grafts.
De arts vertelde dat ik veel 3 haar-grafts had en dat dat hoger was dan gemiddeld (gemiddeld 2,4 als ik me niet vergis?). Dat lijkt me best een pluspunt, toen ik dat hoorde.

Al met al gaat het herstel nu goed, nu op dag 4 post operatief. De jeuk valt me nog mee. Het is er wel, maar niet continue. Tevens geen pijn.

Wanneer kan ik weer starten met de Minoxidil foam? Waar smeerden jullie het? Alleen donorgebied / en later ook voorhoofd/kruin?
dutchrobh is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2020, 10:57   #13
Haartjes2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2020
Berichten: 296
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inesmoll Bekijk bericht
Fue Sapphire 3000 grafts - Nielsen Kliniek
Oops, hele verhaal gelezen maar stond het niet in, wel in de titel.
__________________
FUE Saffier Haartransplantatie Esteworld 07-2020

Regime
Biotine 1 x 1000ug pd sinds 10-03-2020
Ketokonazol 3 x pw sinds 10-07-2020
Essengen 6 plus 0.75ml pd sinds 27-07-2020
Dermapen 1,25mm 1 x pw sinds 10-11-2020
Haartjes2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2020, 12:39   #14
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
[QUOTE=dutchrobh;446393]Inderdaad 3000 grafts.
De arts vertelde dat ik veel 3 haar-grafts had en dat dat hoger was dan gemiddeld (gemiddeld 2,4 als ik me niet vergis?). Dat lijkt me best een pluspunt, toen ik dat hoorde.

Al met al gaat het herstel nu goed, nu op dag 4 post operatief. De jeuk valt me nog mee. Het is er wel, maar niet continue. Tevens geen pijn.

Wanneer kan ik weer starten met de Minoxidil foam? Waar smeerden jullie het? Alleen donorgebied / en later ook voorhoofd/kruin?[/QUIn
In de kliniek werd me gezegd dat ik 14 dagen na de HT terug Minoxidil mocht
gebruiken ( op het getransplanteerde deel) wat ik ook gedaan heb.Ik gebruik het niet op het donor gebied omdat de kwaliteit van mijn haar daar goed is.
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2020, 23:15   #15
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Ziet er netjes uit moet ik eerlijk zeggen. Denk dat dit een erg mooi resultaat gaat worden. Natuurlijke haarlijn vooral
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
3000 grafts, ht 35 jaar, nielsen haarkliniek

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.