Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 december 2006, 23:01   #16
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bambu
Moet je androcur dan ook nemen de eerste tien dagen bij je pil?Ik ben zeer blij voor je resultaat.Diane pil zit er voor mij ook niet in,heb ze voor mijn haaruitval ook geprobeerd,alle dagen hoofdpijn en gewichtstoename.
Hoi Bambu,
In de Diane en in de Androcur, zit precies dezelfde stof n.l Cyproteroneacetate. Alleen zit er in de Androcur een veel hogere dosis dan in de Diane pil.
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2006, 09:06   #17
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
hoi bambu

id zit er in de androcure precies de zelfde stof als in de diana pil
ik slik maar 10 mg en dat is dacht ik de laagste dossering van de androcure
ik heb id kaal heid zoals bij mannen en als ik stop met de tabletten zal het echt dramatisch worden,ik weet nu hoe erg het zal gaan uitvallen en dun worden(helaas zelf ondervonden!)
vandaar dat ik er zo blij mee ben,en ik echt nog niet er mee wil stoppen!!!!!
hopelijk helpt het bij jou ook zo goed!
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2006, 19:22   #18
bambu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Berichten: 11
Als er dezelfde stof in zit zoals in de Diane Pil,dan zal ik ook vele kilos verdikken.En dan nog van de hoofdpijn die ik had van Diane gezwegen!!
bambu is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2006, 14:27   #19
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bambu
Als er dezelfde stof in zit zoals in de Diane Pil,dan zal ik ook vele kilos verdikken.En dan nog van de hoofdpijn die ik had van Diane gezwegen!!
Ja, er zit wel dezelfde stof in als bij de diane t.w. cyproteronacetaat, maar in de diane zitten ook andere synthetische hormonen, onmdat de diane ook ook de eigenschap heeft , net als andere a.c.-pillen om als voorbehoedsmiddel (andere geslachtshormonen dus) te dienen, daarnaast is per 2 tablet 2 mg cyperoteron-acetaat toegevoegd als anti-androgeen. Androcur bevat enkel cyproteron-acetaat, enkel gebruik van androcur houdt een evt. zwangerschap dus niet tegen.
Het is helemaal niet per se zo dat androcur hoofdpijn veroorzaakt. Dat is ook helemaal geen bekende bijwerking van het middel. Wel, mogelijk is gewichtstoename en afhankelijk van de dosering en aanleg daarvoor, wat neerslachtigheid (heb ik niet met 25 mg, had ik wel wat met 50mg).
Kortom aankomen kan wel (ik heb er een kilo of 3 bij gekregen en gebruik het nu een dik jaar) maar hoofdpijn heb ik er totaal niet van.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2006, 15:42   #20
Fieke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 december 2006
Berichten: 2
Gebruik van Androcur 50 mg met Yasmin

Dag iedereen,

Ik sta dus voor een enorm dilemma. Sinds een aantal jaar is mijn haar serieus uitgedund, dus niet dat het uitvalt ofzo, soit... Heb bij de dermatoloog een haaranalyse laten doen en die zegt me dat ik dus Androcur 50 mg moet nemen gedurende 5 maand. Nu wil ik graag weten van jullie of dit medicijn helpt, wat de bijwerkingen zijn etc... Eerlijk gezegd sta ik er niet echt voor te springen om hormonen in te nemen. Help!!
Fieke is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2006, 14:45   #21
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieke
Dag iedereen,

Ik sta dus voor een enorm dilemma. Sinds een aantal jaar is mijn haar serieus uitgedund, dus niet dat het uitvalt ofzo, soit... Heb bij de dermatoloog een haaranalyse laten doen en die zegt me dat ik dus Androcur 50 mg moet nemen gedurende 5 maand. Nu wil ik graag weten van jullie of dit medicijn helpt, wat de bijwerkingen zijn etc... Eerlijk gezegd sta ik er niet echt voor te springen om hormonen in te nemen. Help!!

Fieke,

Androcur remt, zoals je wellicht al weet, de invloed van mannelijke hormonen en dus ook op huid en haar. 50mg heb ik ook gehad en die dosis is flink al zeg ik het zelf ik gebruik nu 25 mg x 10dgn per maand naast de diane pil.
Bij vrouwen die nog menstrueren wordt voor zover ik weet androcur voorgeschreven in comb. met de (diane)pil na de overgang als monotherapie.
Die 5 maanden snap ik niet helemaal want als je ermee stopt dan herstelt de siuatie zich weer zoals voorheen... volgens mij moet je het, als je effect wilt behouden het toch echt blijven slikken...
Ik vind dat androcur niet echt heel veel heeft toegevoegd aan de diane enkel zoals ik die voorheen had, maar ik weet natuurlijk niet wat er gebeurt als ik zou stoppen... ik denk dat het dan echt erger wordt.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2006, 18:19   #22
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Bambu,

Misschien heb je van mij ook wel als negatief op te vatten berichten gelezen over Minoxidil maar dat moet je echt niet zo begrijpen hoor.
Bij mij viel ongeveer 1/4 tot 1/3 uit binnen enkele weken/maanden nadat ik met Minoxidil begon, maar ik vermoed nu (en ik ben er praktisch zeker van) dat het ook uitgevallen zou zijn zonder Minox, maar dan over enkele maanden meer verspreid. Ik was erg geschokt omdat dit op een zo'n ongelukkig tijdstip gebeurde en zo radicaal.
Inmiddels is de uitval al meer dan een maand gestopt en ik verlies nu alleen maar sporadisch een haar, véél minder dus dan de 100 haren die gemiddeld per dag zouden moeten uitvallen.
Inmiddels groeit alles gestaag door en ik heb nog nooit zoveel haren op mijn kruin gezien als nu. Ik weet niet hoe dit zal aflopen, maar ik weet zeker dat de hergroei er niet geweest was zonder Minoxidil of in ieder geval veel minder. Ik gebruik ook andere spullen die vermoedelijk ook helpen.

Gelukkig Nieuwjaar,
Cory
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2006, 18:53   #23
bambu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Berichten: 11
Hallo Cory,

Ik ben ook begonnen met minoxidil sedert 2 december(3%).Ik heb nu ook meer haaruitval dan anders,maar zo te lezen is dat normaal.Verder heb ik niets van nevenwerkingen(jeuk enz.).Maar met androcur ga ik zeker niet beginnen.........
bambu is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2007, 10:20   #24
Helen64
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 83
Eerlijk gezegd vind ik dat als de hormoonwaarden goed zijn, het spelen met je gezondheid is om er medicatie bij te nemen met een hormonale werking. Het is gewoon knoeien met je lichaam.
Het is alvast de keuze die ik gemaakt heb. Liever kaal dan vol synthetische hormonen, hoe hard het ook is om je haar te verliezen.

"If it ain't broken, don't fix it." Dat is mijn principe.

Trouwens, als meer mensen gewoon zouden aanvaarden dat ze kaal worden, en het niet verstoppen, dan zou het misschien ook "normaler" worden om kaal te zijn, zowel voor mannen als vrouwen.
Terwijl het nu iets is waar je je precies moet voor schamen. Want als je zichtbaar kaal bent, dan is het omdat je iets verkeerd hebt gedaan, lijkt het wel. En tegen de dokters mag je er ook al niet over klagen, want die zeggen dat je je maar vol had moeten stoppen met de troep die ze voorschrijven.
Helen64 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2007, 11:40   #25
christina74
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Berichten: 1
Unhappy androcur

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door millie
hoi bambu,ik slik ook androcur maar dan 10 mg en de diana pil, en echt bij mij werkt het zo ontzetend goed!!

mijn haar is 1 keer dikker geworden en het glanst weer,ook heb ik totaal geen last van een depresie of sombere gedachten,nee gelukkig niet!
ik ben echt heeeeeel erg blij met de androcur en de diana pil!!!!!
2 jaar terug was mijn haar zooooo slecht,brrrrrr je keek echt op mijn bolletje,waarschijnlijk net op tijd met de androcur 10 mg en de diana 35 begonnen en het is weer helemaal goed gekomen!
Hallo Millie, ik zou graag willen weten wie bij jou die androcur voor heeft geschreven ( huisarts of dermatoloog (welke en waar)), ik ben bij dk Boersma geweest in het Amphia ziekenhuis in Breda, maar die adviseert Diane 35 pil en Fenastiride, maar omdat ik nog graag kinderen wil mag ik de fenastiride nog niet gebruiken
christina74 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2007, 12:09   #26
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door christina74
Hallo Millie, ik zou graag willen weten wie bij jou die androcur voor heeft geschreven ( huisarts of dermatoloog (welke en waar)), ik ben bij dk Boersma geweest in het Amphia ziekenhuis in Breda, maar die adviseert Diane 35 pil en Fenastiride, maar omdat ik nog graag kinderen wil mag ik de fenastiride nog niet gebruiken
Androcur wordt meestal door een dermatoloog voorgeschreven maar de huisarts kan dit ook prima doen hoor.
Groet
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2007, 19:09   #27
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Hallo, eerlijk gezegd ontdek ik nu pas dit stukje van het forum, ik behoor normaal gezien op het stukje van de hirsutisme.

Ik slik al jaren diane 35, androcur (cyproplex is generische vorm) en spirinolactone vr mijn overbeharing. Androcur 30 dagen en 50mg. Bijwerkingen zijn; dikker worden, 10 a 13 kilo in al die jaren, depressieve buien (maar heb ontdekt dat , indien ik rhodiola neem, een natuurlijke plant die de stof htp(voorloper van serotonine in de hersenen) bezit, dat het stukken beter gaat eb eigenlijk heb ik sindsdien nergens meer last van. Enige nadeel is wel dat ik regelmatig bij elke vorm van spanning op mijn baarmoeder of onderbuik(honger, uitrekken, opwinding, dringend nr toilet moeten, ..) als ik weinig geslapen heb zeer sterke buikkrampen heb ,vergelijkbaar met een wee, die eindigen in overgeven. Verder geen specifieke bijwerkingen.

(ik gebruik het dus voor overbeharing en meot eerlijk zeggen dat het bij mij niet tot nauwelijks werkt, maar beter iets dan niets gebruiken, nietwaar...)

Of dat het middel helpt en welke bijwerkingen het heeft bij jou is van zoveel factoren afhankelijk dat meestal enkel uitproberen duideljkheid brengt.

Alleszins veel succes

xxx m
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2007, 21:41   #28
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martje kerkhof
Hallo, eerlijk gezegd ontdek ik nu pas dit stukje van het forum, ik behoor normaal gezien op het stukje van de hirsutisme.

Ik slik al jaren diane 35, androcur (cyproplex is generische vorm) en spirinolactone vr mijn overbeharing. Androcur 30 dagen en 50mg. Bijwerkingen zijn; dikker worden, 10 a 13 kilo in al die jaren, depressieve buien (maar heb ontdekt dat , indien ik rhodiola neem, een natuurlijke plant die de stof htp(voorloper van serotonine in de hersenen) bezit, dat het stukken beter gaat eb eigenlijk heb ik sindsdien nergens meer last van. Enige nadeel is wel dat ik regelmatig bij elke vorm van spanning op mijn baarmoeder of onderbuik(honger, uitrekken, opwinding, dringend nr toilet moeten, ..) als ik weinig geslapen heb zeer sterke buikkrampen heb ,vergelijkbaar met een wee, die eindigen in overgeven. Verder geen specifieke bijwerkingen.

(ik gebruik het dus voor overbeharing en moet eerlijk zeggen dat het bij mij niet tot nauwelijks werkt, maar beter iets dan niets gebruiken, nietwaar...)

Of dat het middel helpt en welke bijwerkingen het heeft bij jou is van zoveel factoren afhankelijk dat meestal enkel uitproberen duideljkheid brengt.

Alleszins veel succes

xxx m
Gebruik je androcur, gedurende 30 dagen, iedere dag 50mg? of is dat de totale hoeveelheid androcur verspreid over 30 dgn.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2007, 21:41   #29
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martje kerkhof
Hallo, eerlijk gezegd ontdek ik nu pas dit stukje van het forum, ik behoor normaal gezien op het stukje van de hirsutisme.

Ik slik al jaren diane 35, androcur (cyproplex is generische vorm) en spirinolactone vr mijn overbeharing. Androcur 30 dagen en 50mg. Bijwerkingen zijn; dikker worden, 10 a 13 kilo in al die jaren, depressieve buien (maar heb ontdekt dat , indien ik rhodiola neem, een natuurlijke plant die de stof htp(voorloper van serotonine in de hersenen) bezit, dat het stukken beter gaat eb eigenlijk heb ik sindsdien nergens meer last van. Enige nadeel is wel dat ik regelmatig bij elke vorm van spanning op mijn baarmoeder of onderbuik(honger, uitrekken, opwinding, dringend nr toilet moeten, ..) als ik weinig geslapen heb zeer sterke buikkrampen heb ,vergelijkbaar met een wee, die eindigen in overgeven. Verder geen specifieke bijwerkingen.

(ik gebruik het dus voor overbeharing en moet eerlijk zeggen dat het bij mij niet tot nauwelijks werkt, maar beter iets dan niets gebruiken, nietwaar...)

Of dat het middel helpt en welke bijwerkingen het heeft bij jou is van zoveel factoren afhankelijk dat meestal enkel uitproberen duideljkheid brengt.

Alleszins veel succes

xxx m
Gebruik je androcur, gedurende 30 dagen, iedere dag 50mg? of is dat de totale hoeveelheid androcur verspreid over 30 dgn.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2007, 18:20   #30
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
nee, iedere dag 50 mg. Ik weet dat het veel is, maar anders liep ik nu met een baard rond waar osama bin laden u tegen zou zeggen. Het odnerdrukt het enigszins, helaas niet voldoende, en daar ik niet meer kan slikken vanwege de bijwerkingen...

xxx m
Marte is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HELP!!!!!! (androcur 50mg en diane35....) foto's Tilly Haarproblemen bij vrouwen 75 11 december 2009 14:07
gevolgen slikken en stoppen van Androcur? sigur Haarproblemen bij vrouwen 25 5 november 2006 11:12
HELP!!!!!! (androcur 50mg en diane35....) met foto's Tilly Haarproblemen bij vrouwen 3 21 maart 2006 20:13
HELP!!!!!! (androcur 50mg en diane35....) foto's Tilly Medicijnen/haargroeimiddelen 3 21 maart 2006 20:09
Shedding door Androcur? Andastra Haarproblemen bij vrouwen 12 22 februari 2005 20:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.