Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 mei 2007, 00:41   #106
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
shampoo vrij probeer het eens !

Hey Jongens ,
Ik heb dit ontdekt op het Internet (misschien is dit al vaker gepost ? )
http://babyslime.livejournal.com/174054.html dus geen shampoo meer voor mij maar alleen nog maar "zuiveringszout "en "Appel Azijn ", zuiveringszout (baking soda ) kan gewoon bij een drogist gekocht worden en Appel Azijn (Apple Cider Vingear ) bij iedere Supermarkt .

Ik gebruik het nu ongeveer 2 weken en merk al veel verschil , veel minder haaruitval en mijn haar zit ook veel beter dus probeer het eens uit zou ik zeggen en doe er je voordeel mee , laat je niet afkeren van de stikgeur die appel azijn nou eenmaal heeft want als je je haar daarna goed uitspoelt ruik je niks meer , wel zal je merken na de eerste paar keer wassen je haar veel sneller vet word maar dit zal na een tijdje verdwijnen en word het juist langzamer vet .

Ik heb voorheen ook lange tijd Saw Palmetto gebruikt en dat heeft totaal niets geholpen dus ben ermee gestopt : zonde van het geld ...

Succes

Groeten Johan

Laatst gewijzigd door blizzard; 29 mei 2007 om 19:00
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2007, 00:29   #107
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
En.... is er al iemand mee bezig ? zou het graag vernemen .

Bij mij werkt het geweldig goed , de haren die ik verlies na een wasbeurt worden er steeds minder , schat zelf tussen de 30 en 40 haren wat ver onder het gemiddelde is en weet zeker dat het er niet meer zijn ..

Ik neem een afgestreken eetlepel zuiveringszout en doe dat in een koffiekopje met lauw tot warm water , goed roeren en zorgen dat je het goed verdeeld op de hoofdhuid , goed inmasseren en een paar minuten inlaten werken , daarna zeer goed uitspoelen !! dan een eetlepel Appel Azijn ook in het koffie kopje doen met een beetje lauw water en volg hetzelfde ritueel als met het zuiveringszout , ook dan weer ZEER goed uitspoelen , daarna spoel ik mijn hoofd af met zo koud mogelijk water , wrijf het helemaal droog met mijn vingertoppen en breng het dan in model ..

Dus laat even wat weten of je er mee bezig bent en wat jou resultaat tot nu toe is svp ..

ps : na de eerste 4 of 6 wasbeurten op deze manier is je haar VEEL eerder vetter dan normaal , dit is normaal en verdwijnt na een tijdje ..
__________________
Regime :
Alleen nog maar Minoxidil 5%Kirkland 2 x in de week
HT 15 februari 2008 2110 grafts
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2007, 14:30   #108
muizje
HaarWeb lid
 
muizje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Berichten: 121
Ik was mijn haar nooit
muizje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2007, 16:16   #109
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Haar?

Welk haar?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2007, 23:26   #110
Yglodokus
Registered User
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 120
Ik zou het wel eens willen proberen, maar ik heb zeer kort gemillimeterd haar (kaal eigenlijk ) dus ik gebruik sowieso niet veel shampoo meer.

Zou ook mijn god niet weten hoeveel haren ik verlies, ze zijn zo klein dat je er geen erg in hebt.
Yglodokus is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2007, 23:30   #111
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muizje Bekijk bericht
Ik was mijn haar nooit
Dreadlocks misschien ? .

Daarom hebben zwervers (dit slaat niet op jou ) ook vaak geen haaruitval , het ziet er meestal niet uit hoe ze het hebben maar hebben vaak wel een dichte kop met haar , dacht jezelf dat een zwerver een bus shampoo bij zich had ? zal eerder een fles met drank zijn

Dus als je shampoo vrij probeert is dat een vele lichtere en mildere vorm van wassen ..
__________________
Regime :
Alleen nog maar Minoxidil 5%Kirkland 2 x in de week
HT 15 februari 2008 2110 grafts

Laatst gewijzigd door blizzard; 4 juni 2007 om 00:11
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2007, 00:14   #112
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yglodokus Bekijk bericht
Ik zou het wel eens willen proberen, maar ik heb zeer kort gemillimeterd haar (kaal eigenlijk ) dus ik gebruik sowieso niet veel shampoo meer.

Zou ook mijn god niet weten hoeveel haren ik verlies, ze zijn zo klein dat je er geen erg in hebt.
Hoi Yglodokus,
Ha ha ja dan is het eigenlijk altijd goed als je alleen maar je haar wast met lauw water want dat word ook geadviseerd met shampoo vrij , laat het gewoon eens een keer groeien en kijk eens hoeveel er terugkomt..
__________________
Regime :
Alleen nog maar Minoxidil 5%Kirkland 2 x in de week
HT 15 februari 2008 2110 grafts
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2007, 01:49   #113
FearTheHair
SpitFire!
 
FearTheHair's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2006
Locatie: Home
Berichten: 76
yow,

ik heb nu een week geen shampoo meer gebruikt en het ziet er echt vettig uit.
Kan me niet voorstellen dat het echt beter is.... ik zoek nog naar een goeie shampoo (al jaren trouwens) =)
__________________
Mijn regime
- Haarstamceltransplantatie juni '07 (664 grafts op inhammen)
- dunner worden haar/ getransplanteerde deel blijft zitten
- tondeuse/scheermesje
- remedy? spelen, reizen, nieuwe dingen meemaken en ontdekken, m.a.w. jonge geest en af en toe lekker pintjes happen
FearTheHair is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2007, 10:05   #114
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Ik vind het gewoon smerig, je haar nooit meer met shampoo wassen... Volgens mij gaat je hoofdhuid stinken als de neten en krijgt je haar er een hele vieze look van!
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2007, 19:02   #115
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FearTheHair Bekijk bericht
yow,

ik heb nu een week geen shampoo meer gebruikt en het ziet er echt vettig uit.
Kan me niet voorstellen dat het echt beter is.... ik zoek nog naar een goeie shampoo (al jaren trouwens) =)
Hallo ,
Zoals ik reeds al aangaf : dit is normaal dat het de eerste weken wat vetter is , maar gebruik je het een paar weken aan een stuk dan verdwijnt het en zitten je haren Veel beter .

Ik neem wel aan dat je je haren wast zoals de bovengeschreven thread toch ? dus met Zuiverings zout en Appel Azijn ? , dus wel wassen svp !!!

Groeten Johan
__________________
Regime :
Alleen nog maar Minoxidil 5%Kirkland 2 x in de week
HT 15 februari 2008 2110 grafts
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2007, 19:07   #116
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balou Bekijk bericht
Ik vind het gewoon smerig, je haar nooit meer met shampoo wassen... Volgens mij gaat je hoofdhuid stinken als de neten en krijgt je haar er een hele vieze look van!
Hoi Balou ,
Ik begin het idee te krijgen dat jullie mij Thread niet goed lezen ?? het is dus wel de bedoeling dat je je haren wast maar dan met Zuiveringszout en Appel Azijn !!!
Mijn haar zit na een paar weken deze methode toegepast te hebben veel beter als ooit tevoren , glanst en golft als nooit tevoren en het allerbelangrijkste : veel minder haaruitval

Schijnbaar zijn er nog steeds mensen op dit forum die denken dat een hele dure shampoo met allerlei beloftes het beste is terwijl Zuiveringszout en Appel Azijn veel goedkoper zijn en ook veel beter werken ......

Groeten Johan
__________________
Regime :
Alleen nog maar Minoxidil 5%Kirkland 2 x in de week
HT 15 februari 2008 2110 grafts
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2007, 14:48   #117
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Ik reageerde niet op jouw post, maar op die van fearthehair, die aangaf al een week zijn haren niet meer gewassen te hebben...

En zuiveringszout en ACV, zal best goed zijn denk ik, maar doe mij maar het gemak van een beetje shampoo en schuim. Van je haar wassen word je m.i. niet kaler/kaal...
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2007, 00:53   #118
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balou Bekijk bericht
Ik reageerde niet op jouw post, maar op die van fearthehair, die aangaf al een week zijn haren niet meer gewassen te hebben...

En zuiveringszout en ACV, zal best goed zijn denk ik, maar doe mij maar het gemak van een beetje shampoo en schuim. Van je haar wassen word je m.i. niet kaler/kaal...

Hoi Balou,
Geeft niet alleen wil ik nog wel even kwijt dat als je die link die ik in mijn thread stuurde goed gelezen had je misschien had begrepen dat alle shampoo`s die er zijn teveel olien etc. verwijderen die je haren zo nodig hebben , de manier die er geadviseerd word is de lichtste methode van je haren wassen en is zeker aan te bevelen als je last van haaruitval hebt , bij mij werkt het in iedergeval erg goed

Groeten Johan
__________________
Regime :
Alleen nog maar Minoxidil 5%Kirkland 2 x in de week
HT 15 februari 2008 2110 grafts
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2007, 00:43   #119
Pinoo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2006
Berichten: 33
Hmz ik post niet echt vaak hier maar op dit topic wil ik toch even reageren. Zelf was ik mijn haar nu 1 x per week ofzo en ik moet zeggen dat het lijkt alsof de haaruitval veel minder is.

Wat ook prettig is dat, door het minder wassen v/h haar, mijn haar (vooral bij mijn probleemgebieden, de inhammen) wat voller lijkt, zeker als de gel (gebruik Goldwell Lagoom Jam) er een tijdje inzit. Weet verder niet of het kwaad kan om bijvoorbeeld maar 1 x p/wk je haar te wassen. Het moet er natuurlijk niet vettig en onverzorgd uit gaan zien.

Vroeg me af of er eigenlijk (wetenschappelijk) onderzoek is gedaan naar zaken als minder vaak haar wassen in relatie tot haarverlies. Kan me niet echt voorstellen dat minder wassen leidt tot vermindering van haarverlies maargoed ik merk zelf wel dat het haarverlies minder lijkt. Maar misschien is het wel allemaal schijn, ik weet het niet.
Pinoo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2007, 12:34   #120
echoes
echoes
 
Geregistreerd: 8 februari 2005
Berichten: 226
Welke merk zuiveringszout en appelazijn gebruik jij dan??
__________________
Regimen:


Spectral DNC-L + Remox
Dagelijks Propecia
Hairmax Lasercomb SE om de dag ongeveer 25 a 30 minuten
echoes is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik heb inhammen, word ik kaal? KevinK AGA - Algemeen 12 19 september 2012 21:08
Doe de ZELFTEST: word jij kaal?? Tiuri AGA - Algemeen 63 5 maart 2010 23:56
kruin word wat kaal daniel2 AGA - Algemeen 31 16 september 2007 01:07
Menslief...word je kaal, dan word je kaal! keurten AGA - Algemeen 20 1 mei 2007 15:19
word ik kaal? CA. AGA - Algemeen 1 26 december 2006 02:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.