Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 maart 2007, 18:50   #1
Sol
HaarWeb lid
 
Sol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 38
Vaargje aan Sigur (ivm haarbioptie)

Hallo, ik hoorde van Kitty (Kas) dat jij een haarbioptie hebt gehad een tijdje geleden en ik vroeg me af of je er misschien wat informatie over kwijt wou.
Ik vroeg me namelijk af hoe dat in zn werk gaat en of het wat hielp voor jou. Dingen als of je dat kan laten doen met gemillimeterd haar (ik was het zat ) en hoe groot stuk huid ze van je hoofd af halen.
En ook eigenlijk wat voor resultaten ze er uit halen.

Ik heb namelijk sterk het idee dat ik al een paar jaar tellogeen efluvium heb zonder dat de oorzaak is gevonden. Huisartsen en dermatologen plukken aan mn haar en zeggen dat ik gewoon nog een leuke kop heb en dat ik me niet druk hoef te maken of dat ze wel iets zien maar dat het 'waarschijnlijk' wel overgaat een een psychiater aanraden heb ik niets aan dus ik hoop dat ik via een bioptie iets te weten kan komen.

Alvast bedankt voor je hulp. Groetjes Sol
Sol is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2007, 20:25   #2
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sol Bekijk bericht
Hallo, ik hoorde van Kitty (Kas) dat jij een haarbioptie hebt gehad een tijdje geleden en ik vroeg me af of je er misschien wat informatie over kwijt wou.
Ik vroeg me namelijk af hoe dat in zn werk gaat en of het wat hielp voor jou. Dingen als of je dat kan laten doen met gemillimeterd haar (ik was het zat ) en hoe groot stuk huid ze van je hoofd af halen.
En ook eigenlijk wat voor resultaten ze er uit halen.

Ik heb namelijk sterk het idee dat ik al een paar jaar tellogeen efluvium heb zonder dat de oorzaak is gevonden. Huisartsen en dermatologen plukken aan mn haar en zeggen dat ik gewoon nog een leuke kop heb en dat ik me niet druk hoef te maken of dat ze wel iets zien maar dat het 'waarschijnlijk' wel overgaat een een psychiater aanraden heb ik niets aan dus ik hoop dat ik via een bioptie iets te weten kan komen.

Alvast bedankt voor je hulp. Groetjes Sol
Lieve schat,
Het is een bioptie van de hoofdhuid, heel klein stukje hoofdhuid weghalen onder verdoving.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 11:39   #3
Sol
HaarWeb lid
 
Sol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 38
Ja oke, dat had ik dan ook best zelf kunnen bedenken vind het gewoon niet zo een fijn idee dat er iets wordt 'weggesneden'. ik ga al piepen als ik me met een naald prik.. dus dank u verdoving!
Maar als ze dat hebben onderzocht, kom je er dan ook zeker achter wat er aan de hand is of is het daarna ook nog maar gissen.
En wat voor vitamines kan je het beste extra innemen? Vitamine-b complex, zink en staaltabletten?
Ik ben een keer in een natuurwinkel gaan vragen en die hadden het over MSM, heb het toen ook gebruikt maar ben er mee gestopt ik vond het allemaal maar een beetje vreemd, heeft iemand daar ervaring mee?
Sol is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2007, 06:20   #4
ritzje
HaarWeb lid
 
ritzje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 93
Geslacht:
Ik heb ook eens haarbioptie laten doen, maar zonder verdoving. Verdoving was ook was mij betreft niet nodig. Er wordt een stukje van je hoofdhuid (heeeel klein) weggehaald. Je merkt het eigenlijk niet eens. Het gaat heel snel. Het voelt minder als dat er wat haren uit je hoofd wordt getrokken.
Het valt dus allemaal wel mee. Het is maar een heel klein stukje. Je hoofd kan wel wat hebben.
ritzje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2007, 20:34   #5
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hoi SoL!

Ik lees net pas je berichtje, vandaar nu pas een berichtje terug.

Door het nemen van een bioptie kunnen ze veel meer zien dan bij een pluktest. Naast dat ze kunnen zien hoeveel haren er in de rustfase verkeren, kunnen ze ook zien of je haarzakjes wel of niet verschrompeld zijn, de gezondheid van je hoofdhuid en nog een paar dingen.

Het wegsnijden van het stukje huid daar voel je helemaal niets van aangezien dit onder lokale verdoving gebeurt. Toen bij mij de verdoving eenmaal was uitgewerkt had ik wel last van enorme hoofdpijn, maar na een dag was dit ook weg.

Dat jij heel kort haar hebt dat is geen enkel probleem.
Doordat ze de huid weer naar elkaar toe dichtnaaien zie je er na verloop van tijd weinig tot niets meer van.

Ik wens je heel veel succes en als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel!

Groetjes!
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2009, 18:11   #6
Korthaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2004
Berichten: 160
Dit zou ik dus nooit laten doen. Auw!
Maar aan de diameter van je haar kunnen ze ook zien of de haarzakjes verschrompelt zijn, lijkt me, omdat je dan extreem dunne individuele haren hebt.
Korthaar is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.