Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 augustus 2003, 22:07   #1
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
"Probleempje"......

Nu het zo goed gaat met niet trekken, is er wel een ander probleempje en ja dat is eten...te veel eten Het ene onder controle en met het ander aan het jojo-en
Nu wil ik dit ook onder controle proberen te krijgen, maar dat valt niet mee. Daarbij zit dan ook een beetje de angst, als ik daar teveel mee bezig ga de kans om in het haartrekken te vervallen groter is. Maar een oplopende weegschaal is ook frustrerend Het zijn twee zaken die ik graag onder controle zou willen krijgen en houden. Laat ik wel duidelijk zijn door te zeggen dat ttm duidelijk mijn prioriteit heeft.
Ik dacht wie weet zijn er meer met deze dubbele 'strijd'?? en is er iemand met de gouden tip voor dit probleem??
Groetjes Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2003, 19:25   #2
dian
HaarWeb lid
 
dian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2002
Locatie: Gelderland
Berichten: 178
Unhappy

Hoi Madelief,

Ik worstel met hetzelfde probleem, ook ik eet/snoep té veel, en ik heb geleerd dat alles waar dat woordje "té" voorstaat niet goed voor je is.

Ik wou dat ik je een Gouden Tip kon geven, helaas heb ik er zelf nog niets op bedacht . Wel ben ik blij dat ik een hond heb, ik ga 4 x per dag met hem wandelen, als ik dat niet zou doen groeide ik binnen no time helemaal dicht!!!!!

Groetjes
Dian
dian is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2003, 19:52   #3
Ellis
HaarWeb lid
 
Ellis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: eindhoven(nl)
Berichten: 239
Hoi Madelief !

Ik herken je probleem ook !
Ik kan zeer slecht tegen suiker maar ben er zwaar verslaafd aan !
Nu het met mijn niet-plukken ook erg goed gaat vind ik dat ik mezelf op iets lekkers mag belonen , ook al weet ik dat ik daar moe en chagerijnig van word
Nu moet ik ook toegeven dat toen ik wel hard plukte mezelf ook "zielig" vond en mezelf ook met iets lekkers kon belonen....
Het is gewoon een te groot obstakel om naast ttm nog andere dwangmatige dingen te hebben , je wil niet meer plukken en tegelijkertijd ook beter op je eetpatroon letten en misschien ook nog wel stoppen met roken ( = nu mijn geval..... )
Een beetje teveel hooi op een vork.....
Ik heb mezelf er nu maar bij neergelegd dat ik ( zo lang als het duurt...) niet meer pluk en toch nog snoep en rook , ook al doe ik het al een stuk minder........
Maar ik heb ontdekt dat het me al heel wat meer kracht geeft dat ik niet meer pluk ( nog wel op plekken waar het wel mag .....benen....) en ik ga ervan uit dat als ik maar geduldig genoeg ben dat de rest ( ooit ) ook wel goed zal komen....Ik ga me ook niet meer afvragen wanneer dat moment dan is aangebroken , ik zie en voel het vast wel........ooit !!
Ik wens je veel sterkte in dit moeilijke proces/conflict !
Liefs Ellis !!
__________________
ELLIS
Ellis is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2003, 21:51   #4
Ida
HaarWeb lid
 
Ida's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 augustus 2003
Locatie: lommel
Berichten: 15
Arrow

oh jee hier nog zo eentje,,een aantal jaartjes terug kon ik nog ongestraft snoepen zo veel ik wou,dat is nu niet meer het geval,ja ja meiden dat word ook bij mij meteen afgestraft,de kilo's komen er aaaaaaan
wel heb ik sinds mijn laatste vakantie uit turkije z'on kraaltjes meegebracht wat de meeste oudere mannen uit turkije gebruiken,dan schuif je kraaltje na kraaltje door ,dat wil bij mij ook wel eens een tijdje een afleiding zijn tegen het trekken van
mijn haren daaag
__________________
ida
Ida is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.