Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 oktober 2005, 12:08   #1
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Question spironolactone

Hoi

Ik heb een vraag aan de spiro gebruiksters, heb nu (nog) androcur (pas voor de 2e maand) maar ik vraag me af of dit het middel is dat het gaat worden want de uitval verminderd zeker niet. Ik denk af en toe dat het zelfs vermeerderd is geworden, wat in het geval van androcur toch niet zou moeten begrijp ik.
Groot voordeel van de androcur vind ik wel, veel minder snel vet haar en daarmee gepaard gaande jeuk/roos zijn vrijwel weg. Maar ja, daar alleen slik je zo'n sterk middel dus niet voor.

Geeft spironolactone dit (bovengenoemd) effect ook? In de gepubliceerde studies hieromtrent zie ik toch dat de effecten te vergelijken zijn met de cyperonaatacetaat stof. Oftwel remmen van de invloed androgenen op de huid, id vorm van vette huid, hirsutisme, acne etc. en daarmee dan ook (licht) de invloed van dht.
Van blokkers zoals fina begrijp ik dat die zich alleen richten op het dht en de overige invloeden van androgenen eigenlijk "ongemoeid" laten.
Sterker nog. Ik lees (weliswaar op het mannenforum) dat die nog meer last krijgen vaak van vet haar/huid, jeuk etc.

Ik ga qua denkrichting toch steeds meer naar de comb. spiro/minox 5%, maar wil voordat ik overstap en definitief stop met androcur toch echt alles weten van de alternatieven (om verdere teleurstellingen mogelijk te voorkomen.
Alvast bedankt voor elke reactie.
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2005, 16:14   #2
Berber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2005
Berichten: 12
androcur effect

Hoi Kas,

je kunt pas na 1 jaar bepalen of androcur iets doet. Dat geldt overigens voor vrijwel alle pillen en middelen. Diane, finasteride, minoxidil, flutamide, spiro etc.
groet, Berber
Berber is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2005, 13:32   #3
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Berber

Hoi Berber,

Dank je voor je reactie op mijn vraag iz androcur etc.
As. do heb ik een telefon. consult met de dermatoloog en ik heb ook idd. dit op mijn vragenlijstje gezet.
Het rare is toen ik 10j geleden voor dit probleem, de diane voorgeschreven kreeg e.e.a. binnen 2 mnd volledig opgelost was, haaruitval, jeuk vet haar alles...
In dit kader zou je toch zeggen dat ik op het goedje cyperonaatacetaat an sich goed gereageerd heb gedurende 10j.

Enfin.. de bijsluiter van androcur zegt.... na verloop van tijd.. dermatoloog zei geef het de tijd. Doch toen ik hem na 1 mnd aan de lijn had omdat het verergerd was met androcur zei hij toch dat dit niet zo moest zijn.
Omdat androcur zeker een goede werking bij mij heeft iz talg en jeuk wil ik idd. overleggen wat wijsheid is.. tijdje nog de kans geven of..?
Mbt tot fina heb ik definitief besloten dat dit niet mijn middel gaat zijn..
Berber,\Nogmaals bedankt
Kitty
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2005, 23:32   #4
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
spironolactone

Ik heb dus de spironolactone geslikt maar deze deed niets, volgens mijn dermatoloog is de volgende stap de diana 35 met androcuur dus het lijkt mij dat spironolactone lichter is dat diana 35 in combinatie met androcuur.
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2005, 10:39   #5
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
spironolactone - oraal

Hoi

Jij hebt spironolactone geslikt? ik heb vaak gehoord dat men het als topical gebruikt maar orale therapie ermee heb ik nog niet eerder vernomen op dit forum.
Ik weet niet of diane 35/andro "sterkere" middelen zijn het zijn eerder denk ik andere middelen.
Hoe dan ook het blijft hormoontherapie, hopelijk gaat dit voor je werken.,
Groetjes
Kitty
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2005, 13:04   #6
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
Ik slikte Spironolacton Dumex 100 mg 1x daags.

1 tablet bevat 100 mg spironolacton, en ja dus tabletten.
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2005, 14:43   #7
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
In de VS wordt spiro vaak voorgeschreven als tablet. Soms helpt het wel, soms niet.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2006, 15:48   #8
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hoi Georgie,

Zoals ik begrepen heb, heb je veel baat bij hetgeen je gebruikt.
Waaraan denk je dat je het succes vooral te danken hebt (minox of Spiro).

Ik vraag me af, waarom het ene medicijn bij de 'e'en wel aanslaat en bij de ander niet. Misschien toch niet dezelfde oorzaak? Misschien dat heel veel mensen toch onterecht denken dat ze AGA hebben, of andersom?
Ik vind het vreemd dat een medicijn, het medicijn kan zijn voor zijn/ haar A. alopecia, terwijl het bij een ander helemaal niets uithaald. Dan vraag ik me af waardoor dit komt. Toch misschien een geheel andere oorzaak?
Of misschien een verkeerde dosis (kijkend naar iemands lengte en gewicht)?
Wat denk jij georg?

Liefs!
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2006, 18:06   #9
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sigur
Hoi Georgie,

Zoals ik begrepen heb, heb je veel baat bij hetgeen je gebruikt.
Waaraan denk je dat je het succes vooral te danken hebt (minox of Spiro).

Ik vraag me af, waarom het ene medicijn bij de 'e'en wel aanslaat en bij de ander niet. Misschien toch niet dezelfde oorzaak? Misschien dat heel veel mensen toch onterecht denken dat ze AGA hebben, of andersom?
Ik vind het vreemd dat een medicijn, het medicijn kan zijn voor zijn/ haar A. alopecia, terwijl het bij een ander helemaal niets uithaald. Dan vraag ik me af waardoor dit komt. Toch misschien een geheel andere oorzaak?
Of misschien een verkeerde dosis (kijkend naar iemands lengte en gewicht)?
Wat denk jij georg?

Liefs!
Ik zou het echt niet kunnen zeggen. Bij sommige heren werkt Fina ook perfect, bij anderen niet. Maar wat mij wel opvalt, is dat niet 'therapietrouw' heeft. Veel mensen springen van het een naar het ander, en er wordt dan al gauw geroepen dat het niet helpt. Van Minox weet bijv. het gros niet dat het een shedding kan veroorzaken (terwijl hier toch zo'n mooi haarwoordenboekje te vinden is), en al snel is het dan een 'rotmiddel' en wordt de behandeling gestopt.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[spiro] Algemeen Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 327 17 maart 2014 09:48
Artikel over middelen plus en de beschrijvingen ervan WannaKnowMore Medicijnen/haargroeimiddelen 6 25 mei 2005 23:02
combinatie revivogen en spironolactone!!! lanne Medicijnen/haargroeimiddelen 3 26 september 2004 22:41
Spironolactone Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 38 28 juli 2004 17:09
spironolactone, phenytoin etc. idoena Medicijnen/haargroeimiddelen 0 25 juni 2002 09:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.