Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 september 2009, 18:50   #1
F.Morello
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2009
Berichten: 7
Plotselinge haaruitval en meer beharing.

Hallo,

Ik ben een 19 jarige jongeman. 2 maanden terug begon mijn haaruitval en meer beharing ( geen Aga want het haar valt overal druit en groeit weer aan). In februari heb ik een hevige stress periode gehad (famillie trauma) die tot aan deze tijd heeft doorgezet (nu wat minder) In die tijd heb ik flink gefitnesst om zo mijn frustaties te verminderen. Ik ging elke dag flink te keer op het sportschool, waarbij ik niet voldoende rustte en men lichaam niet voldoende rust gaf. In die tijd heb ik ook creatine gebruikt voor meer spiergroei en sneller herstel, en kort daarna begon het. Tot aan deze tijd ben ik ook onder behandeling geweest bij de psycholoog. Kan stress de oorzaak zijn van de uitval en de beharing? Ik heb wel hier en daar rond gekeken en heb gezien dat constante stress de testesteronspiegel omhoog kan halen. Dat het ook doe hormoonhuishouden kan beinvloeden. Graag jullie reacties

Gr,

Frank
F.Morello is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2009, 19:20   #2
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Die troep (creatine) die je op de sportschool gebruikt kan ook weleens de boosdoener zijn....
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2009, 20:04   #3
RdN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2008
Berichten: 171
Kan me niet voorstellen dat creatine de boosdoener is. Crea is ook geen troep. Zorgt er gewoon voor dat je spieren meer vocht vast houden waardoor ze langzamer verzuren. Dit heeft na mijn mening niks te maken met haaruitval. Ik snap niet waarom mensen die niet bekend in de sportwereld zijn altijd denken dat creatine een anabool is. Het is gewoon legaal te kopen en na mijn mening bijna geen bijwerkingen.
RdN is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2009, 21:29   #4
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RdN Bekijk bericht
Kan me niet voorstellen dat creatine de boosdoener is. Crea is ook geen troep. Zorgt er gewoon voor dat je spieren meer vocht vast houden waardoor ze langzamer verzuren. Dit heeft na mijn mening niks te maken met haaruitval. Ik snap niet waarom mensen die niet bekend in de sportwereld zijn altijd denken dat creatine een anabool is. Het is gewoon legaal te kopen en na mijn mening bijna geen bijwerkingen.
Oh, ik meende een soortgelijk verhaal hier laatst te hebben gelezen, maar dat was blijkbaar wat anders, excuses daarvoor...

Ik had begrepen dat testosteron daar de boosdoener was, maar die stof zit dus niet in creatine...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2009, 22:06   #5
M1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2009
Berichten: 148
Creatine is het volgens mij zowieso niet.
Wat wel misschien kan, fijne weet ik dr ook neit van, maar wat jij zelf al zegt is misschien je testosteronwaarde omhoog gegaan en dat het hierdoor komt.
Sommige bodybuilders die kuurtjes draaien hebben zo nu en dan ook haaruitval op het hoofd, daarom is de kop soms ook kaal. Mja dan spreek je ook weer over heel iets anders.
Ik denk dat 't gewoon beetje door de stress komt. Probeer weer in je normale ritme te komen en kijk hoe 't dan gaat.

//offtopic. crea heeft overigens weinig zin als je niet degelijk traint, goed op je voeding let en weinig rust. N.a.v. je zei weinig rust etc. Dus soort van weggegooid geld. Doe 2 a 3 keer p/w fullbody of meerdere dage split en dan enkele jaartjes volhouden en dan komt 't goed
M1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2009, 22:11   #6
F.Morello
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2009
Berichten: 7
Maar kan stress wel de testo niveau op krikken dan ? Kan het wel een verband hebben ?
F.Morello is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2009, 22:46   #7
RdN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2008
Berichten: 171
Ambo maakt niet uit hoor!

Je ziet ook genoeg bodybuilders die kuren die genoeg haar op hun kop hebben! Kijk na Dennis Wolf. Wat dacht je van Arnold Schwarzenegger. Het gaat er dus echt om of je aanleg hebt.

Ook ligt het er aan wat voor anabool je gebruikt. Je hebt anabolen in DHT variant zoals Winstrol. Deze zorgen voor meer haaruitval dan dianabol en deca.

Ik heb zelf gelezen dat als je meer stress hebt dat je lichaam mindere testosteron aanmaakt.

Maar ik neem aan als je Fina of Duta gebruikt je lichaam toch ook meer vrij testosteron heeft. Daardoor gaat je lichaam zelf toch oestrogeen aanmaken om de testosteron level op het normale niveau te krijgen waardoor je last van je libido of gyno kan krijgen?

Laatst gewijzigd door RdN; 8 september 2009 om 22:49
RdN is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2009, 00:31   #8
F.Morello
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2009
Berichten: 7
Hmm. Maar creatine is toch niet te verglijken met AAS ? Ook heb ik Depicorte tegen de jeuk gekregen.Iemand enige ervaring hiermee? Hmm , mij hebben ze juist verteld dat je testo niveau ervan zou stijgen omdat je constant stress waarneemt en stress zorgt voor andrealine dat de testo level weer omhoog krikt. Ik weet het allemaal nietmeer. Hopen dat het goed komt.
F.Morello is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2009, 07:43   #9
RdN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2008
Berichten: 171
Nee, creatine heeft niks met anabolen te maken. Ik dacht altijd dat stress je testo niveau deed dalen, maar ik weet het ook allemaal niet meer.
RdN is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2009, 19:34   #10
Anoniem87
Banned user
 
Anoniem87's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2009
Berichten: 277
Vervang die creatine voor minoxidil
Anoniem87 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Begrijp het niet meer Autumn Haarproblemen bij vrouwen 25 6 mei 2009 10:46
Haarproblemen, haaruitval, proscar adviesnodig Medicijnen/haargroeimiddelen 5 29 mei 2007 00:08
Af en toe haaruitval Deniz84 AGA - Algemeen 5 23 april 2007 01:02
Ik weet het niet meer! Inimini Haarproblemen bij vrouwen 6 5 juli 2006 14:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.