Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 november 2023, 11:06   #1
koenders67
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juli 2023
Berichten: 16
Geslacht:
hegvorming ?! na kleine behandeling inhammen

Ben ik weer,

Ik heb zo goed als een consult gepland bij een kliniek maar ergens twijfel ik nog heel erg. Geld is niet zo’n optie en uiterlijk vind ik gewoon belangrijk, dus in die zin denk ik doen! Het enige waar ik mee zit is eventuele hegvorming na een aantal jaar. Het lijkt me ook stressvol om half panisch te gaan checken of bestaande haren er achter ook gaan uitvallen en iedere dag in de spiegel dit te gaan checken, of na een paar jaar weer een behandeling te moeten ondergaan met een vakantie er achteraan (want ik doe haarbesparend). Zijn er mensen die echt ervaring hebben dat er echt kale plekken gaan ontstaan achter de haargrens of denk ik nu te drastisch.

Ik word in maart 30 en heb echt nog een flinke bos haar. Echt kaal ga ik ook niet worden, vader (68) heeft nog best wat haar en verder in de familie niemand die kaal was.

Ik ben benieuw hoe anderen hiermee zijn omgegaan die een lichte behandeling voor enkel de inhammen hebben gehad.

- Kan hier tijdens een consult echt iets zinnings over worden gezegd? Ofwel, soort van indicatie kunnen geven tot hoe ver zij denken dat het terug zal trekken?

- Zijn er mensen die maar een behandeling aan de inhammen gehad (waarna dus geen hegvorming)?

- Is het zinvol om bij een behandeling al wat meer in te scheren en nieuwe haren tussen de bestaande te plaatsen of wordt dit in principe afgeraden omdat je zo bestaande kunt beschadigen? Of wat zijn andere belangrijke vragen die ik mij kan afvragen

Laatst gewijzigd door koenders67; 5 november 2023 om 11:12
koenders67 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2023, 23:50   #2
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Als je behandeld wordt door een ervaren arts, zal hij met al deze aspecten rekening houden. Problemen zoals hegvorming worden vaak voorkomen in klinieken die werken met ervaren chirurgen.

Bij onervaren klinieken, of klinieken die te weinig grafts willen/kunnen transplanteren komt dit probleem vaak voor!

Als iemand inhammen heeft transplanteren wij bijna altijd ook wat naar achteren toe, mocht iemand verder kaal worden ontstaat er dan in ieder geval geen kaasrechte vol bos haar en dan opeens een kale plek.

Bij een online consult geven wij dit altijd ook aan, en bij een live consult in Istanbul hierna kan onze chirurg precies zien tot waar er al een zwakte is, en zal dus naast de inhammen tot hieraan haren transplanteren, plus ook nog iets wat verder zelfs en zonder een kaasrechte einde maar langzaamaan afbouwend, hoe precies zal ook per persoon verschillen.

Om jou vraag te beantwoorden, kan de chirurg dit dus grotendeels zien en inschatten, soms lijken de haren voor net zo sterk en vol als achter maar is er een grote kans dat ze binnenkort gaan uitvallen, of en tot hoe ver er dan precies wordt getransplanteerd wordt dan beter duidelijk. Dit zal ook per situatie en persoon verschillen want iedereen en elk situatie is anders.

Let dus goed op klinieken die weinig grafts transplanteren of hier niet rekening mee houden want dit is zeker ook een belangrijk punt!

——-

Op je tweede vraag, krijg je op deze manier dus geen hegvorming. Maar de kans bestaat altijd dat iemand nog kaler wordt al zullen we ons best doen om de bestaande haren zoveel mogelijk te behouden, dus dit zal per persoon verschillen of er na een inhammen behandeling nog een behandeling nodig zal zijn, maar als je dus op de manier wordt behandeld zul je geen hegvorming krijgen en zal het er niet zo slecht uitzien.

Daarnaast zal de arts (een goede arts) hier ook rekening mee houden, maar ook van de andere kant niet al je donorgebied gebruiken alleen maar voor je inhammen, mocht je over 10 jaar nog een behandeling nodig hebben dan zal dat ook mogelijk zijn op deze manier. Dit zal
Per persoon verschillen nogmaals.
—-

Je derde vraag heb ik al geantwoord voor een groot deel, als je het door een ervaren arts laat doen zul je geen bestaande haren beschadigen. Hoe ver er naar achteren toe wordt getransplanteerd is per situatie verschillend, ook je beschikbare donorgebied en leeftijd spelen hier een belangrijke rol in.

——-

Dit zeg ik altijd en wil ik nogmaals zeggen, het is begrijpelijk dat je vragen en zorgen hebt, maar bij een eerlijke kliniek met een goede arts hoef je je geen zorgen te maken, kies daarom altijd voor een kliniek met een goede reputatie en een zo ervaren mogelijke arts voor de beste langetermijnresultaten.

Het belangrijkste voor een goed resultaat is de chirurg, gevolgd door de techniek en service die ze bieden. Het is dus essentieel om eerst te kijken naar de ervaring van de chirurg. Een chirurg kan ook nooit te ervaren zijn, hoe meer ervaring, hoe beter de langetermijnresultaten zullen zijn. Kies daarom het liefst voor chirurgen met minimaal 30 jaar ervaring.

Heel veel succes en zeer vriendelijke groet, Damla vanuit Mercure Istanbul

Laatst gewijzigd door Damla Kaptan; 6 november 2023 om 00:54
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2023, 10:48   #3
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Ervaring in het algemeen zegt helemaal niets. Een chirurg kan ook verkeerde technieken zichzelf hebben aangeleerd, dan kan ‘ervaring’ dus negatief het resultaat beïnvloeden. Je dient dus te kijken naar de resultaten van de kliniek, never nooit naar een arts die te koop loopt met hoeveel patiënten die heeft behandeld, hoeveel jaren hij al in de business zit en dergelijke. Resultaten en oprechte reviews op bijvoorbeeld fora (geen korte Goolge verhalen) bepalen de juiste kliniek. Gelukkig is hier Haarweb wat je samen met het Engelse Hairrestorationnetwork op weg kan helpen.

On-topic:
Het is niet exact te voorspellen hoe kaal je zal worden. Idd kan je kijken naar je familie en vader van je moeder met name, maar dat geeft geen zekerheid.

Op basis van alles wat ik heb gelezen, gezien en zelf ervaren is mijn gevoel dat transplanteren tussen bestaande haren de bestaande haren wel degelijk verzwakt. Het is dus een afweging die de arts zal maken of hij dit wel op niet doet.

Er zijn vast mensen die maar 1
Enkele behandeling hebben gehad. Maar die produceren dan nog weinig DHT ofwel door leeftijd of door DHT-blockers.
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2023, 11:34   #4
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Oo daar heb je onze negatieveling weer! Goedemiddag Klapz

Ik beweer ook niet dat verdere haaruitval met 100% zekerheid kan worden voorspeld, maar dit kan zeker worden ingeschat aan de hand van verschillende factoren.

En over de ervaring van een chirurg, mijn excuses ja, je hebt helemaal gelijk! Ik zou liever ook behandeld willen worden door een chirurg met 3 jaar ervaring ipv 30 jaar. Want ja he .. wat zeg je nu ? Hij zal verkeerde dingen hebben aangeleerd 😂.

Daag Klapz!
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2023, 12:07   #5
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Als je elke dag op het toilet zit, heb je jaren ‘ervaring’ met poepen. Dat betekent nog niet dat je je billen goed afveegt.

Maar goed, nu weer on-topic lijkt me. Dit gaat nergens over en @Henk verwijder sommige berichten maar als het nodig is.
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2023, 14:01   #6
Ketsie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2023
Berichten: 73
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klapz Bekijk bericht
Als je elke dag op het toilet zit, heb je jaren ‘ervaring’ met poepen. Dat betekent nog niet dat je je billen goed afveegt.

Maar goed, nu weer on-topic lijkt me. Dit gaat nergens over en @Henk verwijder sommige berichten maar als het nodig is.
O MIJN GOD, GEWELDIG deze reactie!
en je weet.. hoe lang je ook poept.. hoeveel ervaring je ook hebt, duw nooit te hard! want dan heb je kans op aambeien.
maar dat is mijn ervaring natuurlijk xD
Ketsie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2023, 05:51   #7
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ketsie Bekijk bericht
O MIJN GOD, GEWELDIG deze reactie!
en je weet.. hoe lang je ook poept.. hoeveel ervaring je ook hebt, duw nooit te hard! want dan heb je kans op aambeien.
maar dat is mijn ervaring natuurlijk xD
Ind,
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.