Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 juli 2013, 22:23   #1
punt
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2011
Berichten: 12
Haargroei bij alopecia universialis

Hoi allemaal,

Ik heb ongeveer sinds 4 jaar alopecia universialis en sinds 2 maanden zie ik paar haartjes op mijn hoofd groeien, ze zijn nu zelfs donker geworden (geen witte haartjes meer).
Ik weet niet hoe het kan, want ik gebruik helemaal niets voor en ik had van de medici begrepen dat de kans op herstel of in iedergeval haargroei minimaal was. Nu ik een beetje haargroei heb ben ik als eerst erg blij mee, maar ook in de war, want wat moet ik nu doen om het lichaam extra handje te helpen!

Hebben jullie enig idee wat ik in zo´n geval het beste kan doen?..
Heeft trouwens iemand zo iets meegemaakt?

Ik hoop snel van jullie te horen hoe ik het beste kan handelen en ik hoop hiermee ook hoop te geven aan andere, ondanks dat ik maar paar haartjes heb! het is in iedergeval een begin en wie weet..

Groetjes, punt
punt is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2013, 15:59   #2
Martijn
Moderator

 
Martijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 586
Geslacht:
Hallo punt,

Ja, dat maak ik ook mee... waardoor het komt zou ik ook niet weten, maar nu is het wel lastig dat ik me ondertussen wel elke dag moet scheren!
Ik heb trouwens ondertussen ongeveer 20 jaar de universalis variant, waarbij in de eerste paar jaar 2x mijn hoofdhaar bijna helemaal terugkwam. Nu, na ongeveer 19 jaar, komt het weer voor een deel terug (ongeveer half).

Wat je het beste kan doen.. tja, dat weet ik ook niet... gewoon rustig afwachten en je geen zorgen maken?

Groeten,
Martijn
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback
Martijn is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2013, 12:46   #3
Maus74
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 16
Hoi, ik ken het ook. Heb sinds 2008 Alopecia Universalis. Mn nagels waren ook aangetast, maar dat gaat nu al jaren goed. Op mn hoofd groeit ook wat haar, maar dat moet ik scheren omdat het er anders niet uit ziet. Het betekent wat mij betreft wel dat alles mogelijk is. Garanties zijn er niet, je moet van het ergste uitgaan denk ik. Toch vind ik het fijn een beetje hoop te putten uit het feit dat er soms hier en daar es wat haar terugkomt. Verder leef ik met mezelf zoals ik ben en dat is goed genoeg ;-) Veel sterkte.
Maus74 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2013, 10:18   #4
punt
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2011
Berichten: 12
Smile

Hoi Martijn en Maus,

Bedankt voor jullie snelle reactie. Fijn om te horen dat er nog andere mensen zijn die zo'n soort gelijke situatie hebben meegemaakt.

Ik vroeg me af hoe jullie haargroei ging, waren het opeens veel haartjes en van daaruit ging het verder, of was het zeer stapsgewijs.
Waarom hebben jullie in dit geval er niet voor gekozen om bijvoorbeeld bij de dermatoloog te gaan.

Ik twijfel heel erg of ik bij een dermatoloog wil of niet, want mijn eerste dematoloog was een ramp, ik had maar 1 kleine plekje toen ik bij haar ging en ze begon al over hoe erg het allemaal kon worden! ze heeft me echt gebroken, achteraf denk ik dat dat misschien de druppel was. Ik was totaal in paniek.
Vandaar ben ik nu erg terughoudend.. maar ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Trouwens bij mij was de vit. D erg aan de lage kant, heb inmiddels van de huisarts hoge dosering vit. D gekregen, wie weet misschien dat dit ook een rol heeft gespeelt.

Ik wens iedereen heel veel sterkte en hoop

Groetjes, Punt
punt is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2013, 11:23   #5
Maus74
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 16
Punt,

Heb je nog baat gehad bij de vitamine D?

Groet, Maus
Maus74 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.