Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 april 2013, 15:04   #1
PatrickvdP
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2013
Berichten: 2
Jong (17j) en haarlijn trekt naar achter.(FOTOS)

Hallo allemaal, mijn naam is Patrick en ik ben 17 jaar oud.(Augustus word ik 18jaar)

De reden dat ik dit bericht schrijf is omdat ik merk dat mijn haarlijn nu vrij snel naar achter gaat. En m'n haar is toch wel een belangrijk punt voor mij. Ik heb vanaf me 12e tot mn begin 17e vrij lang haar gehad. In die tijd had ik wel heel veel last van haar uitval. Maar dacht er echter niet aan dat ik kalend was ofzo. Dus het viel niet zo op dat mijn haarlijn toch wel wat naar achter was getrokke. Wist wel dat ik kleine inhammetjes had en had toch altijd wel vrij dun haar. Dus Laten we zeggen dat mijn (haardichtheid?) niet erg hoog was. Als het nat was kroop het naar elkaar toe en zag je kale plekken maar niet erg veel.

Dus rond December vorig had ik besloten dat ik een redelijk kort kapsel wou. (Ik heb een foto erbij geplaatst voordat het geknipt werd, weet niet of jullie er wat mee kunnen.) Het is uiteindelijk in een scheiding geknipt. En toen kwam ik er pas echt achter dat ik een beetje inhammetjes had. De voorkant was niet naar achter getrokken of iets dergelijks en was gewoon nog normaal. Het is ook echt dat ik veel tijd aan me haar besteed 's ochtends, dat het mij daarom opviel. Maar nu ben ik erachter gekomen dat mijn voorkant ook steeds verminderd. En daar kan ik echter niet mee leven. Dus ik ben hier om dringend help te zoeken, want ik wil er vroeg bij zijn. Ik ben nog niet naar m'n huisarts geweest of erover gepraat met familie.

Met name deze maand is het verergerd. Zie fotos onderaan het bericht. Ik heb erbij getekend met Windows Paint hoe mijn haarlijn vorige maand was. En ik merk aan de linker kant dat er nu steeds meer losse haartjes komen en kleiner zijn( Dat ze dus niet meer aansluiten bij de andere haartjes). Dat is denk ik een teken dat ze uit gaan vallen. Maar het ergste is dat er volgens mij een kale plek bij mijn voorkant zit. En die was er vorige maand niet. Ik weet dat 100% zeker. Verdere informatie waar mensen nog wel is om vragen bij andere posts zal ik nu alvast beantwoorden.

Ik sport 6 dagen per week, 2uur per dag. Met uitzondering van dinsdag en donderdag dan kom er nog eens anderhalf uur bij ivm met voetbal trainen. Dus ik ben vrij gezond. Ik heb totaal geen stress. Let heel erg goed op mijn voeding, drink eiwit shakes en dergelijke ivm fitness. Er is geen kaalheid in mijn familie zover ik weet. Mijn broer(23j) heb nog een volle kop met haar, geen inhammetjes. Mijn vader is nu 44 en heb nog haar. Wel de inhammetjes maar dat hoort denk ik bij het ouder worden. Dus geen kale plekken op zijn hoofd. En zover ik weet hebben mijn ooms er geen last van. Zelfs mijn opa heb gewoon nog een normaal hoofd met haar. Volgens mij meer dan mijn vader. Dat zegt denk ik al genoeg. Dus ik vind het ook vrij raar dat ik het nu al heb.

Hopelijk kan iemand mij helpen, want ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik ben bereid om middeltjes te proberen. Erg bedankt voor het lezen.

Groeten,

Patrick

BIJLAGE:

Lang haar: http://gyazo.com/f27f9d9abd02927802bbdc0678a2b864
Haar voorkant: http://gyazo.com/219800c5ea442554cb42f37684610b56
Haar voorkant + Paint: http://gyazo.com/56147a3169cee0c9fc178a82b155860a
Haar links: http://gyazo.com/601793c60f1595c46f74f6cec870ec8c
Haar links + Paint: http://gyazo.com/689a91d2e0d7d9a61c3dd9f37c60edda
Haar rechts: http://gyazo.com/45f97d51ac8a00dc6fdee6f04bede86e
PatrickvdP is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2013, 18:48   #2
BartAkker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2013
Berichten: 38
Ik heb ongeveer precies hetzelfde haar, vergelijkebare inhammen / voorhoofd.
Heb jij ook over het hele hoofd dun haar en is de haardichtheid flink afgenomen waardoor een lijn van hoofdhuid zichtbaar is? Bij mij zit het ook totaal niet in de familie. Balen man! Ik zit er momenteel zelf ook erg mee.
BartAkker is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2013, 20:27   #3
m91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2010
Berichten: 175
Geslacht:
Ik vind dat je al redelijke inhammen hebt en je haar lijkt wat dun. Wel zit je nog in het beginstadium denk ik. Finasteride kan bijwerkingen hebben dus je moet goed nadenken over wat je wilt doen.
m91 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2013, 09:53   #4
PatrickvdP
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2013
Berichten: 2
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m91 Bekijk bericht
Ik vind dat je al redelijke inhammen hebt en je haar lijkt wat dun. Wel zit je nog in het beginstadium denk ik. Finasteride kan bijwerkingen hebben dus je moet goed nadenken over wat je wilt doen.
Ik heb nu een dagje research gedaan naar Finasteride, alleen ik weet wel van mijzelf dat ik altijd wel een teruggetrokken haarlijn had. Alleen nu dat stukje linksvoor terugtrekt ga ik me zorgen maken. Er zitten nog wel haren langs dat stukje, maar kan dat nog teruggroeien? Ik ben nog maar 17 jaar en ik weet dat ik nog groei. Ik praat dan nu over Finasteride. Ik weet dat het bijwerkingen kan hebben. Stel dat ik het gebruik en ik het gevoel heb dat ik ze heb, zou ik er gelijk mee stoppen. Alleen ben ik bang dat het mijn groei kan verstoren. Maar dat het is vervelende, het gaat naar mijn mening nu zo rap. En als het zo door zou gaan, ben ik binnen no-time me voorkant kwijt. Het zou ook nu stoppen en dan kan ik er mee leven. En ik wil er ook bij melden. Ik heb geen hoofd voor gemilimeterd haar. Wat denken jullie?
PatrickvdP is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2013, 09:56   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Nooit zo'n beslissing nemen op basis van wat je leest of wat anonieme anderen je aanraden, Patrick, zeker niet op jouw leeftijd. Ga naar de huisarts of naar een goede dermatoloog als je echt serieuze stappen overweegt. Finasteride is echt geen snoepje dat je even probeert en als het niet lekker is weer uitspuugt ...
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2013, 17:06   #6
m91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2010
Berichten: 175
Geslacht:
Ik zou het ook eerst nog even een tijdje aankijken (paar maanden). Wellicht is het wel een optie te beginnen met minoxidil. Zoals Anthonie al zegt, Finasteride is geen snoepje. Ik zal er niet aan beginnen voor je 18e. Bovendien werkt het ook niet bij iedereen. Bij mij heeft het ook niet geholpen terwijl ik het vanaf mijn 19e zo'n twee jaar heb gebruikt (eerst tijdje finasteride daarna dutasteride)
m91 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2013, 16:04   #7
gwennie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 september 2009
Berichten: 82
ik zal een beetje terughoudend zijn over antwoorden hier en helemaal op medicijn gebruik. Dit is waarschijnlijk aan een kant de beste en aan de andere kant de slechtste plek om informatie te vragen met betrekkening tot haarlijnen etc.

Het beginstadium van kaalheid zit bij de meeste gevallen voornamelijk in hun hoofd op een paar extreme gevallen na. Bij die extreme gevallen zie je soms nw 7 op 25 jarige leeftijd maar dat is slechts een klein groep. Bij de meeste mensen zie je het pas echt na je 30ste. Je hebt van je zelf een hoog voorhoofd wat ik zelf ook heb. Als er iets terugwijkt kan je in paniek raken omdat het gewoon een stuk meer opvalt als de mensen die een laag voorhoofd hebben en daarmee ook een lagere haargrens.

TOen ik jouw leeftijd had was ik ook zwaar overstuur over het geval dat ik haaruitval had en dat ik waarschijnlijk nw7 op 25 jarige leeftijd zalt zijn net als mijn vader. Als ik kijk naar directe familie was dat zeker wel iets dat in het vooruitschiet lag voor me. ben nu 33 en zit denk ik op een nw3 en meestal stoor ik me er niet zo erg meer aan helemaal niet als je bedenkt dat ik ook hoog voorhoofd had en waarschijnlijk nooit een nw1 geweest ben in mijn leven.

Dat kaal of kort niet staat bij je dat roept iedereen in het begin. Ja zeg je dan maar bij mij staat het echt niet.. En ja dat roept iedereen in het begin zeg ik dan nogmaals. bij de meeste mensen staat geschoren een stuk beter dan hoefijzer of je haar zo modeleren dat alles er net overheen valt/combover. of dat ze een staartje nemen om achter to composeren wat ze voor missen. Bij sommige staat het maar weet je wat het grootste verschil is tussen de mensen bij wie het staat en het niet staat. dat is niet een vorm van een hoofd of je kaaklijn in de meeste gevallen is dat gewoon dat ze er gewoon vrede mee hebben en een zekere zekerheid uitstralen waar mensen er beter uit door gaan zien.

oh beetje offtopic maar 2 uur fitness 6 dagen in de week werkt waarschijnlijk alleen maar averechts 2 uur is zowiezo belachelijk voor iemand van 17. Als je goed wilt groeien met fitness moet je gewoon 3 kwartier 3 keer in de week of zo alles er uit halen constant maximaal met een spotter er bij en dan gewoon maken dat je wegkomt. denk dat je goed 5x5 programma moet gaan volgen en de term overtraining eens op moet zoeken op google oh ja en volwassen haarlijn ook hehe.
gwennie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2013, 13:59   #8
jdh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2010
Berichten: 124
Finasteride is een HEEL SLECHT idee als je in je puberteit zit. NIET DOEN tot je uitgepuberd bent, want DHT speelt een grote rol in je ontwikkeling van jongen tot man. Pas vanaf een jaar of 22 zou ik me daaraan wagen. Vooralsnog zou je minox en keto kunnen proberen.

En inderdaad, 5x5. Starting Strength (2x5 warmup, 3x5 werksets) is een goed idee. Squatten gek
__________________
Regime tegen mijn DPA

- 1.25mg finasteride om de dag (15-02-2011, gestopt in juni 2012 wegens bijwerkingen, opnieuw gestart in februari 2013)

- Nizoral 1% om de dag (sinds 24-02-2011)

- Minox 5% iedere dag (sinds 27-03-2011, gestopt in februari 2013 wegens gebrek aan effect en kostprijs)

Fina/minox/keto - Resultaat na 6 maanden

- 21 dec 2012: 1000 grafts HST bij HaSci (update geplaatst in April 2013)
jdh is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2013, 23:12   #9
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Het valt allemaal wel mee denk ik. Dat stukje wat je zelf als terugtrekkend ziet is volgens mij ene wervelwind patroon, hetgeen eerder vrouwelijk is dan mannelijk. Jouw inhammen zijn NW2, met zo'n flits ziet jouw haar er gewoon zo uit (blond, toch). Niet overhaast panikeren.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2013, 11:21   #10
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Patrick ik zie niks opvallends hoor. Je hebt van jezelf gewoon deze vorm haarlijn en dun haar. Waarschijnlijk had je als kind ook al. En deze status kan je over 10 jaar nog zo hebben. Ik zal je niet zo druk maken en het over 2 jaar nog eens bekijken.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2013, 03:27   #11
Renalto
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2013
Berichten: 5
Is je vader soms kaal of kalend? Misschien is hetgene dat je hebt wel erfelijk en geen alopecia.
Renalto is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2013, 14:26   #12
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Is er een verschil Renalto?
__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar
Promise is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.