Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Jouw resultaat met dutasteride? [LUKT STEMMEN BIJ JOU NIET? STUUR PM NAAR TIURI]
A) Stabilisatie van kaalwordingsproces en hergroei van haren 33 30,84%
B) Alleen stabilisatie van kaalwordingsproces, geen hergroei 37 34,58%
C) Kaalheid zet door na langer dan 1 jaar gebruik 37 34,58%
Aantal stemmers: 107. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 14 stemmen, 4,71 gemiddeld. Weergave
Oud 6 oktober 2006, 13:03   #766
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Snap het alleen niet helemaal. Als je stopt met roken omdat het je hele lichaam kapot kan maken, oke. Maar dat je specifiek stopt voor je haar? Zoveel invloed heeft het volgens mij niet. Rook zelf ook al een aantal jaren, daarbij ook een redelijke poos gestopt geweest, maar zag sowieso geen verbetering in mijn haarsituatie.


Met de huidige middelen kun je toch niet voorkomen dat je ooit je bosje moet inruilen voor een tondeuse-kapsel, dus waarom niet gewoon van de rest van het leven genieten? Als je een biertje lekker vindt, dan moet je er een drinken en als je graag een sigaretje rookt moet je dat ook doen! Zolang je maar lekker in je vel zit, dan maakt je haarsituatie ook een stuk minder uit.

Vind het wel knap overigens, dat mensen gestopt zijn met roken met als motivatie die paar haartjes die zij er misschien mee behouden!
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2006, 13:40   #767
Zoevo
kalend :o
 
Zoevo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 854
Geslacht:
idd...maar roken heeft niet echt een werking op je haar volgens mij..
Ik ben nu 1 jaar gestopt met roken over een maand...
Maar daarna begon pas de ECHTE uitval...begon ik het iig te merken ! dat was 4/5 maanden daarna dat ik het echt merkte..
__________________
1x 1/4 proscar per dag.
Minoxidilmax 15% + RU in de avond(01-2009 + 01-06-2013)
Lipogaine in de ochtend(01-07-2013)
Multi
Algemene gezondheid
-------------------------------------------------
Status : Dikke haren, wel achteruitgang. Niet meer zo mee bezig als vroeger. Zou wel een goed middel willen voor mijn inhammen, die blijven groeien.
Zoevo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2006, 14:23   #768
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Waarom zeggen mensen altijd heel dom "een paar haar redden", NIEMAND zou stoppen met roken voor een paar haar. Voor een paar honderden wel. En roken heeft wel zeer degelijk invloed op het kaalwordingsproces. Als ik het goed hebt ging DHT 13% meer in de aanval als je een sigaret rookt. Het antwoord staat volgens mij in de rook thread.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2006, 16:26   #769
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Waarom zeggen mensen altijd heel dom "een paar haar redden", NIEMAND zou stoppen met roken voor een paar haar. Voor een paar honderden wel. En roken heeft wel zeer degelijk invloed op het kaalwordingsproces. Als ik het goed hebt ging DHT 13% meer in de aanval als je een sigaret rookt. Het antwoord staat volgens mij in de rook thread.
Ja dan zou je dat dus makkelijk kunnen compenseren met Duta, in 'theorie'. Daarom klopt de theorie van Duta denk ik net zo min als die van het roken omtrent haaruitval

(maar dat neemt niet weg dat roken 'slecht' is natuurlijk
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2006, 20:54   #770
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Roken heeft ook wel degelijk invloed op de kwaliteit van huid en haar en de gehele doorbloeding en wellicht word je ook wel sneller kaal...

Maar moeten mensen die kaal worden dan alles laten voor het behoud van hun haar? Das wel je eigen keus, maar ik zou zeggen, leef gewoon een leuk leven, kaal word je toch wel, of je nou wel of niet rookt!
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2006, 16:01   #771
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
kaal wordt je toch wel of je nou wel of niet rookt, nou jij hebt dus geen vertrouwen in de medicijnen! Ik denk als je vroeg begint, dat je dus echt nog een hele lange tijd je haar behoud! En ja met roken zal die tijd alleen maar verkorten.
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2006, 05:11   #772
Jor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 2
Ik ben/was een fervent roker na dit allemaal gelezen te hebben. Heb ik nu net per direct besloten te stoppen met roken. Heb er alles voor over om niet kaal te worden. Mijn hele verhaal heb ik net geplaats op het introductie topic. Mij werd dus aangeraden om ook dut. tegaan gebruiken. Ik weet alleen niet of ik dat wel moet doen als ik al die verhalen over de lever lees en dan ook nog eens lees dat het je hele hormonenhuishouding in de war kan schoppen. Aan de andere kant kan ik niet zo door gaan want dan ben ik binnen de kortste keren kaal. Heeft iemand een advies voor mij hoe lastig dat ook te beoordelen is, maar k weet het gewoon niet meer. Ik lees net toch behoorlijk veel negatieve verhalen over het gebruik ervan. Heb weinig mensen gezien die helemaal positief waren en die zeiden: Yes dit is het helemaal , geen haaruitval meer en mn haren worden zelfs weeer dikker. Ik snap ook wel dat het misschien niet zo makkelijk werkt. Maar je wilt het zo graag he.
Jor is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2006, 10:22   #773
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ik zou zeker niet meteen met Dutasteride beginnen. Die fout heb ik jaren geleden ook gemaakt. Begin eerst met Finasteride, omdat:

-Veel Goedkoper als Dutasteride
-Minder bijwerkingen
-Veel meer wetenschappelijk onderzocht als Dutasteride

Roken zorgt ervoor dat je een stuk sneller kaal wordt. Goed idee om te stoppen.

Kijk maar eens in het Haarwoordenboekje voor meer info.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2006, 11:20   #774
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Roken zorgt ervoor dat je een stuk sneller kaal wordt. Goed idee om te stoppen.
Roken is idd niet goed, maar hoe kom je erbij dat je dan een stuk sneller kaal wordt?
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2006, 11:36   #775
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Roken is idd niet goed, maar hoe kom je erbij dat je dan een stuk sneller kaal wordt?
Kijk hier bijvoorbeeld eens.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2006, 12:45   #776
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Tiuri, misschien wat voor jou:

Citaat:
There are two ways to prevent the negative effects of dihydrotestosterone on your body. Either you have to inhibit the activity of 5-alpha reductase or you have to increase the breakdown of dihydrotestosterone via your liver.
Jij had toch problemen met je lever terwijl je Duta nam? Misschien dat er hierdoor nog teveel DHT in je lichaam blijft zitten. Een oplossing zou kunnen zijn:

Citaat:
To enhance the detoxification capability of your liver, thereby reducing dihydrotestosterone a diet high in garlic, broccoli, cabbage and cauliflower would be beneficial. Consuming lots of berry fruits such as strawberries and blackberries, as well as taking supplements of the vitamins A, C and E and the herb St Mary’s thistle (Silybum marianum) would further augment liver function.
Van Google answers.

Misshien dat je daar wat aan hebt.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2006, 09:43   #777
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Dutasteride verhoogt Testosterone:

Citaat:
Testosterone stijgt 4.4% voor Finasteride, 6.4% voor 0.05mg Dutasteride, 16% voor 0.1mg Dutasteride en 27% voor 0.5mg en 2.5mg Dutasteride.
Citaat:
Scalp Testosterone stijgt 24% voor Finasteride, 46% voor 0.05mg Dutasteride, 44% voor 0.1mg Dutasteride, 104% voor 0.5mg Dutasteride en 154% voor 2.5mg Dutasteride.
Van: regrowth.com


Deze studie laat zien dat DHT en T celdood (apoptosis) veroorzaken wanneer een hoog gehalte aan haar van niet-kalenden wordt gegeven. Dit betekent dat Testosterone er voor zou kunnen zorgen dat je nog steeds of meer haar verliest met Dutasteride.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2006, 10:17   #778
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Dus zorg ervoor als je Dutasteride gebruikt en het gaat niet al te best, neem dan een krachtig anti-androgeen of iets wat testosteron vermindert in je hoofdhuid.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2006, 19:36   #779
Unknown
HaarWeb lid
 
Unknown's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2004
Berichten: 55
Wie hier met veel lichaams beharing heeft succes gehad met finastride of dutastride?
__________________
Regimen: Vis en borage olie met lipase extract, zink methioine, p5p, papaya extract, Tricomin, fluridil, minox foam
Unknown is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2006, 21:34   #780
muchacho
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 september 2004
Berichten: 10
Even een vraagje over duta..


Ik heb 2 jaar lang fina gebruikt en ben sinds kort over op de duta. Zou het zo kunnen zijn dat de haren die ik behouden heb met fina weer verlies omdat ik over op de duta ben?
muchacho is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Hoe kom ik eraan? Jeremy Medicijnen/haargroeimiddelen 256 24 januari 2015 18:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.