Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 maart 2005, 16:21   #1
Skybax
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2004
Berichten: 34
Pijn aan haar/hoofdhuid

Hallo,
wie heeft soms pijn aan haar/hoofdhuid,wanneer hij of zij door zijn haar gaat?
en zoja,zieje ontstekingetjes?
mvg
Skybax is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2005, 08:38   #2
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
hey skybax,


ik heb sinds een 1Otal dagen echt last van pijn "op" mijn hoofdpijn,welbepaald op één plaats achter aan mijn kruin.het voelt aan als een soort trekkingspijn,soms zo hevig dat ik echt wel "steken" voel!ik heb ook momenten dat de pijn veel minder is,maar eergisteren na haren wassen voelde ik het plots weer erg op mijn hoofd.soms lijkt het of ik een verdikking voel,maar er is totaal "niets" te zien.ik heb naar mijn dermatoloog gebeld en mag 26 maart bij haar gaan.zij verondersteld dat er onderhuids een haarfolikkel ontstoken is,en dat geeft echt wel die stekende pijn.je kan het vergelijken met tandpijn,maar dan op je hoofd!ik laat zeker weten wat ik op 26 maart te horen heb gekregen.op dit moment heb ik er weer niet zo'n last van.
groetjes,heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2005, 09:19   #3
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik herken het. Het was bij mij ook erg voelbaar wanneer ik bijvoorbeeld door de wind liep. De steken kwamen dan, wanneer mijn haren tegen hun groeirichting werden ingeduwd (door de wind of met mijn hand bijvoorbeeld). Ik moet zeggen dat ik hier al een poos geen last meer van heb. Het is gewoon een neutraal gevoel nu.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2005, 14:28   #4
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Mogelijk inbeelding, maar ik heb het gevoel dat deze onaangename 'sensatie' wel degelijk met AGA te maken heeft. Zo'n jaar of twee geleden, toen ik net tot de schokkende ontdekking van haarverlies was gekomen, ervaarde ik heel sterk een soort 'trekkend' gevoel op de vertex. Alsof een onzichtbare hand de haren uit de wortels aan het trekken was. Nu heb ik het enkel nog sporadisch.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2005, 17:41   #5
high
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 318
ik heb hier ook wel last van sinds ik me haar langer laat groeien net alsof het te zwaar wordt ofzo.
high is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2005, 21:47   #6
Janne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 102
Ik heb Alopecia Areata maar ook veel last van dit soort pijn. Vooral de laatste dagen weer, alsof het tintelt. Hetzelfde gevoel als dat je van een koude omgeving een warme binnengaat. Ik heb het maar aan 1 kant, en sinds twee dagen heb ik daar weer een kaal plekje ontdekt.

groetjes janneke
Janne is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2005, 22:03   #7
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
weet iemand of er na die "trekkingspijn" steeds haaruitval volgt?ik heb er nu al een dag of 1O last van,maar tot nu merk ik niet extra haarverlies!ik hoop zo dat dit niet noodzakelijk hoeft te gebeuren!ik weet eigenlijk niet echt of die pijn samengaat met haaruitval!

heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2005, 23:13   #8
nickk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 april 2004
Berichten: 7
K heb soms een ontzettende hoofdpijn. T lijkt dan eerder op een migraine aanval maar dat zal het wel niet zijn. Van stekende hoofdpijn heb ik niet zoveel last.

Groeten,
Nick
nickk is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2005, 21:53   #9
Unknown
HaarWeb lid
 
Unknown's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2004
Berichten: 55
Valt opzich wel mee die pijn meer een drukkend gevoel en een beetje jeuk, Ik heb wel heel veel talg op mn hoofdhuid maybe komt het daardoor
Unknown is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2005, 14:41   #10
chrisXII
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2005
Berichten: 4
Nooitg eweten dat dit kon. Veel sterkte !!
chrisXII is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2005, 17:24   #11
Bea
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2005
Berichten: 3
Pijn aan haren

Ik heb ook regelmatig pijn aan mijn haren. En vooral heel veel jeuk, een 'zieke' jeuk noem ik het altijd en hoe kouder het is hoe erger. En als ik eraan kom is het gelijk statisch of het nou zomer of winter is maakt niks uit. Ik heb nog niks gevonden wat me er vanaf helpt. Ik loop al jaren bij de homeopaat ( ook voor andere zaken), ben al 2x bij de dermatoloog geweest. Het schiet allemaat niet op.
Bea is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2005, 09:56   #12
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
bea

He Bea

Jij bent de eerste bij wie ik lees dat die ook statisch haar heeft. Ik heb ook jeuk en idioot statisch haar allemaal pas sinds ik die haarproblemen (jaartje nu) heb. Als ik het tegen de dermatoloog zeg, dat het zo snel vet is, haarpijn en jeuk + statisch dan legt die geen verband met aga.
Ik weet zeker dat dit wel verband houd want voordat ik deze problemen had had ik echt helemaal nergens last van geen hoofdhuid irritatie of wat dan ook.

he he (h)erkenning.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haar sneller laten groeien Biljartbal Overige (haar)discussies - Algemeen 165 20 juli 2013 12:10
Pijn Janne AA - Algemeen 13 20 oktober 2004 16:19
boek bolleke Boeken en artikelen 40 15 januari 2003 22:20
pijn? werkt het? Dennie23 Medicijnen/haargroeimiddelen 6 15 augustus 2002 17:08
Ouders van kinderen met TTM biebop TTM bij kinderen 15 10 juli 2002 22:59


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.