Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 9 januari 2006, 15:03   #31
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kretos
Is het mogelijk dat je de haarkleur, haardikte, de haarlijn (voor AGA) erft van je vader en het verloop van het AGA proces erft van je moeder?
Volgens mij is dit wel mogelijk. Sorry voor je. Ik heb trouwens ook precies hetzelfde haar als mijn vader, maar ik lijk toch wat eerder met AGA te maken te hebben dan hij.

Verder heb ik ergens op deze site gelezen dat de kans enorm groot is dat je de erfelijkheid van AGA van de opa van je moeders kant krijgt. Zelf was die opa van mij al een NW7 in zijn 30en jaren. Heb niet veel foto's van hem. Maar dit valt me ook op in mijn omgeving. Kale vaders die zonen krijgen met veel haar en andersom. Ik weet niet of iemand iets weet van studies die hiernaar gedaan zijn en in hoeverre dit dus waar is. De vader van Arjen Robben heeft bijvoorbeeld ook nog al zijn haar. Maar dat is slechts een voorbeeld.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2006, 19:37   #32
Susing
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2005
Berichten: 30
Hee


Ik heb het juist van mijn vaders kant...Daar komt het veelvuldig voor en aan mijn moeders kant niet. Niet bij de vrouwen tenminste en aan mijn vaders kant wel.

Misschien een domme vraag , maar wat betekenen die afkortingen die jullie gebruiken precies? bijv. NW 3, NW 4, NW 5 etc.

Liefs
Susing is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2006, 22:02   #33
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Susing
Hee


Ik heb het juist van mijn vaders kant...Daar komt het veelvuldig voor en aan mijn moeders kant niet. Niet bij de vrouwen tenminste en aan mijn vaders kant wel.

Misschien een domme vraag , maar wat betekenen die afkortingen die jullie gebruiken precies? bijv. NW 3, NW 4, NW 5 etc.

Liefs
Kijk maar even in het Haarwoordenboekje onder Norwood.
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2006, 00:27   #34
Nemesis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2006
Berichten: 1
kaal: vader van je moeder......!!!???

Ey, ik ben nieuw hier!

Ik krijg steeds wat dunner haar, en m'n vader is kaal, dus ik ben bang dat ik ook kaal wordt..... Mijn moeder zegt tegen me dat het (als de kaalheid dan genetisch is..) aan de kant van je moeders vader ligt, mijn opa dus, haar vader, dit beweren sommige sites ook. Nu is mijn opa zeker niet kaal, maar is dit wel zo? Heeft het te maken met je vader van je moeder? Ook zij de kapper dat ik me niet zorgen hoefde te maken want ik had een ander haarpatroon dan me vader...(hopen dat dat waar is) En dan het dunner worden van mijn haar ook liggen aan overmatig gebruik van haargel? Ik had namelijk nogal dik haar (nu nog steeds wel), maar nu ik meer gel ga gebruiken wordt het steeds minder....

gr. Nemesis
Nemesis is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2006, 03:01   #35
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Ik heb hier op de site gelezen dat jongens vaak genetische trekjes van de moeder overnemen en meisjes van hun vader. Geen flauw idee of dit waar is, lijkt me eerlijk gezegd ook beetje vreemd, aangezien dit een beetje tegen m'n basic genen knowledge van biologie ingaat. Namelijk dat je 50% van je vader en 50% van je moeder erft, en ik vind het een beetje vreemd dat de ene 50% opeens de overhand neemt.

Maargoed, sowieso nooit naar kappers luisteren (no offence ofzo naar kappers die hier naar het schijnt ook op het forum zouden rondstruinen), je haarstructuur zegt gewoon niets of je het kaalheid gen hebt of niet. Ik zou bijv. nooit kaal worden, omdat ik "een behoorlijk dikke bos haar heb/had"...right...

Je wordt trouwens niet kaal van gel, tenzij het een of andere schadelijk chemisch goedje is

Ik zou zeggen dat je toch het kaalheidgen hebt, wanneer je op de typische begin plaatsen dunner haar begint te krijgen, bij je inhammen dus.
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2006, 00:09   #36
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nemesis
Ey, ik ben nieuw hier!

Ik krijg steeds wat dunner haar, en m'n vader is kaal, dus ik ben bang dat ik ook kaal wordt..... Mijn moeder zegt tegen me dat het (als de kaalheid dan genetisch is..) aan de kant van je moeders vader ligt, mijn opa dus, haar vader, dit beweren sommige sites ook. Nu is mijn opa zeker niet kaal, maar is dit wel zo? Heeft het te maken met je vader van je moeder? Ook zij de kapper dat ik me niet zorgen hoefde te maken want ik had een ander haarpatroon dan me vader...(hopen dat dat waar is) En dan het dunner worden van mijn haar ook liggen aan overmatig gebruik van haargel? Ik had namelijk nogal dik haar (nu nog steeds wel), maar nu ik meer gel ga gebruiken wordt het steeds minder....

gr. Nemesis
Wat flappie zegt is wel belangrijk. Als je duidelijk inhammen krijgt of het van achteren dun wordt dan is de kans groot dat er van AGA (erfelijke kaalheid) sprake is. Als je over je hele hoofd dunner haar krijgt dan is er denk ik iets anders aan de hand dan AGA. Of je beeld het je in (waar ik mij in het verleden ook wel schuldig aan heb gemaakt ) of er is echt wat en je zou even naar de huisarts kunnen gaan om dit te checken.

Overigens zie ik behoorlijk vaak dat jongens het haarpatroon van de vader van hun moeder erven. Dit hoeft natuurlijk niet zo te wezen, maar ik zie het behoorlijk vaak in mijn omgeving, maar ook op tv: John Kraajkamp junior en senior. Johan Cruijff en Jordi Cruijff en ook Arjen Robben en zijn vader.

Maar genoeg mensen hier die beweren dat je het net zo makkelijk van je vaders kant kan erven.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2006, 09:18   #37
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
kaalheid genen

Je kunt het zowel van vaders als moeders kant erven, vrouwen dus ook..
Opvallend is wel de toename van (jonge) vrouwen met aga, terwijl dit in de generatie voor mij nauwelijks voorkwam voor de overgang en de vervroegde aanvang van aga bij jongens/mannen die aanvakelijk zo halvewege de 20 - 30 begon wordt dit nu vanaf een jaar of 16-17 jr steeds vaker waargenomen.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2006, 13:54   #38
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Je kunt het zowel van vaders als moeders kant erven, vrouwen dus ook..
Opvallend is wel de toename van (jonge) vrouwen met aga, terwijl dit in de generatie voor mij nauwelijks voorkwam voor de overgang en de vervroegde aanvang van aga bij jongens/mannen die aanvakelijk zo halvewege de 20 - 30 begon wordt dit nu vanaf een jaar of 16-17 jr steeds vaker waargenomen.
Bij mij zit het aan alle kanten in de familie, helaas.
Die frequentieverhoging ligt volgens mij toch aan externe factoren en medicijnen als de veel voorgeschreven a.c.-pillen met androgene bijwerkingen e.d.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2006, 20:23   #39
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
georgie

Dat zou voor vrouwen de toename kunnen verklaren, doch voor zover ik weet is dit (nog) niet wetenschappelijk aangetoond. Overigens wordt steeds vaker de explosieve groei van borstkanker bij jonge vrouwen ook hieraan langdurig gebruik van a.c. pillen alsook IVF therapie - toegeschreven...dit is ook (nog) niet aangetoond.

Verklaart nog niet de toename bij mannnen en het steeds vaker op jongere leeftijd doorbreken van aga bij mannen.
Misschien wordt de mens van de toekomst er een zonder haar.... echt nodig om 'buiten' te kunnen overleven hebben we het niet meer.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 8 mei 2006 om 20:25
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2006, 21:24   #40
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Misschien wordt de mens van de toekomst er een zonder haar.... echt nodig om 'buiten' te kunnen overleven hebben we het niet meer.
Je hebt intelligente mensen, minder intelligente mensen, dikke mensen, dunne mensen, misvormde mensen, kale mensen, harige mensen, etct etc etc. Deze uiterlijke kenmerken en kwaliteiten zijn verdeeld over vele rassen en volkeren. Niet iedereen zal in de toekomst dommer of juist slimmer worden, kaler of hariger worden. De genen zijn verdeeld over het gehele mensdom, de menselijke kwaliteiten en uiterlijke kenmerken zullen dus altijd verdeeld zijn wat betekent dat NIET iedereen dezelfde richting zal gaan, dus NIET iedereen zal kaal worden.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2006, 21:59   #41
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Maar er kan wel een mutaie optreden zoals we onstaan zijn van apen.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2006, 22:16   #42
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrosjnivosj
Maar er kan wel een mutaie optreden zoals we onstaan zijn van apen.
Dat betreft dan in eerste instantie maar een heel klein deel van de wereldbevolking (de mutant en de nakomelingen die de mutatie doorgegeven hebben gekregen).

Bij het huidige immense aantal individuen zal het heel lang duren voor die genen zich door de hele pool hebben verspreid. Bedenk dat 1 generatie 25 jaar duurt en zelfs met 5 kinderen die ieder 5 kinderen krijgen etc etc, heb je zelfs na 200 jaar hooguit een stadje vol nakomelingen met de mutatie.

Bij een populatie van enkele tienduizenden hominiden ging dat een miljoen jaar geleden veel sneller.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2006, 10:53   #43
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Dat zou voor vrouwen de toename kunnen verklaren, doch voor zover ik weet is dit (nog) niet wetenschappelijk aangetoond. Overigens wordt steeds vaker de explosieve groei van borstkanker bij jonge vrouwen ook hieraan langdurig gebruik van a.c. pillen alsook IVF therapie - toegeschreven...dit is ook (nog) niet aangetoond.

De toename van borstkanker zou ook veroorzaakt kunnen worden door de enorme toename van xeno-oestrogenen in het milieu, de grote hoeveelheden zuivel en dierlijk vet die we consumeren. Ook dat is nog niet aangetoond, maar als je bijvoorbeeld de onderzoeken van Walter Willett leest, is het toch wel heel bedenkelijk...

Verklaart nog niet de toename bij mannnen en het steeds vaker op jongere leeftijd doorbreken van aga bij mannen.
Misschien wordt de mens van de toekomst er een zonder haar.... echt nodig om 'buiten' te kunnen overleven hebben we het niet meer.
Kitty
Nou, soms vind ik het toch nog wel koud, hoor...
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2006, 13:13   #44
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q..._uids=15237265

Citaat:
Family history and risk of hair loss.

Chumlea WC, Rhodes T, Girman CJ, Johnson-Levonas A, Lilly FR, Wu R, Guo SS.

Department of Community Health, Wright State University School of Medicine, Dayton, Ohio, USA.

INTRODUCTION: The genetic basis of androgenetic alopecia (AGA) is well accepted in the medical community and among the general population. However, rigorous studies investigating the familial basis of AGA are lacking. The purpose of the current study was to explore the relationship between family history and expression of AGA in a sample of men from the general community. METHODS: Hair loss was assessed by an independent observer trained by an expert dermatologist using the Norwood/Hamilton classification scale and a 7-point global description of hair loss. Men were classified into two groups, one as having little or no hair loss and the other having hair loss. The family history of hair loss in parents and grandparents was assessed by subject self-report. RESULTS: Adjusting for age, men whose fathers had hair loss were 2.5 times as likely to have had some level of hair loss compared to men whose fathers had no hair loss (95% CI: 1.3-4.9). Likewise, men whose fathers had hair loss were twice as likely to have hair loss than men whose fathers had no hair loss even after adjusting for age (OR = 2.1, 95% CI: 1.2-3.7 and OR = 2.5, 95% CI: 1.4-4.7 for Norwood/Hamilton and global description of hair loss assessments, respectively). CONCLUSION: Results suggest that the probability of male pattern hair loss is dependent on family history and age. Hair loss in a man's father also appears to play an important role in increasing a man's risk of hair loss, either in conjunction with a history of hair loss in the mother or hair loss in the maternal grandfather.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgiλ
Haarwoordenboekje • Huishoudelijk reglement • Suggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2006, 10:29   #45
inham
!Carpe Diem!
 
inham's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 370
Question Gelijkenissen.

Hallo,

ik zit hier al een tijdje rond te snuffelen op dit forum . En ik zat met de vraag stel dat je erg op je vader lijkt. En qua karakter veel gemeenschappelijke trekjes hebt. Zou het dan ook kunnen zijn dat je een veel grotere kans om ook het haarpatroon van je vader te hebben.

Alvast bedankt

PeaCe !
inham is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Testmethoden om te bepalen of je kaal wordt bmazen100 AGA - Algemeen 9 2 augustus 2006 12:30
Hoe kun je merken als je kaal wordt tommy_zwolle AGA - Algemeen 27 20 februari 2005 23:23
Voorspellen of je kaal wordt Tiuri AGA - Algemeen 14 29 december 2004 08:47
Voelen dat je kaal wordt? Frans AGA - Algemeen 6 17 oktober 2004 15:11
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.