Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 maart 2021, 14:33   #1
Hairwebuser
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2021
Berichten: 1
Geslacht:
Visus - Februari 2021 - 1500 grafts DHI

In Februari 2021 een HT gehad met DHI methode bij Visus kliniek in Rotterdam.

Mijn ervaringen wil ik hier even delen aangezien ik toch mijn twijfels heb bij de aanpak van de kliniek.

Ter informatie: Ik heb in 2012 en 2015 al 2x een geslaagde HT ondergaan in een belgische kliniek waar ik best tevreden van was.

Hoe ben ik bij Visus terechtgekomen? Ik was gecharmeerd door de DHI methode. Scheren, had ik 2x ooit gedaan en eens je een natuurlijke bos haar hebt is het altijd moeilijk om opnieuw alles kaal te scheren zeker. Voor mij lag dit bijzonder gevoelig. Ook vanwege mijn functie.

Tijdens het eerste consult is alles besproken over wat mijn wensen en verwachtingen zijn. Ik hoefde niet het detail van een HT te weten want dat weet je ondertussen al na 2 HT's.
Ik had duidelijk gemaakt dat de achterkant van de kruin belangrijk was. Ik heb namelijk een inham achteraan en die had ik graag opgevuld gezien. Tevens een stukje bij de kruin inplanten want na x aantal jaren was dat ook wat uitgedund ondanks de HT. Niet alle kruin grafts overleven zoals jullie wel zullen weten. Dit was ook met een matige dichtheid geimplanteerd.

Er werd een offerte gemaakt voor <1500 DHI voor de prijs van 3000€.

Tijdens de dag van de opname ging alles razendsnel en gaf me eigenlijk geen comfortabel gevoel. Ik moest me om 7.45 aanmelden, er werd wat papierwerk gedaan, omkleden, aftekenen, foto's nemen en voor ik het wist lag ik al met mijn hoofd naar beneden onder de verdoving.

Waar voor mij de echte "disconnect" zat is dat je tegen een Nederlandstalige arts je uitleg moet doen waarvan ik niet weet of alles wel correct vertaald werd naar de assistentes.
De assistentes zijn beginnen aftekenen waarvan ik nogmaals expliciet aan de arts heb moeten aangeven dat de inham achteraan wel degelijk het belangrijkste was waar ik voor kwam. Ik spreek een behoorlijk mondje engels en dus dan maar overgeschakeld. Er werd wat bevestigend geknikt maar een echt dialoog zat er niet in. Dus, echt doorspreken daar was op die moment geen ruimte voor.

Tevens heb ik aangegeven om in het donor gebied (wat nog bijzonder goed was) om heel breed te gaan zodat het aantal grafts/cm om te extracten relatief laag was. Na 2x HT's kon ik perfect mijn haar kort zetten zonder dat je zag dat ik 2HT's had ondergaan. Dat was absoluut een vereiste ...

Het uitvoerende werk ging bijzonder snel, verdoving zetten, grafts uitnemen en planten met de DHI pen. Daarna verband er rond, foto's nemen, kleine uitleg en om 11.30 zat ik al terug in de auto. Eigenlijk met het gevoel... what did just happen??

Na 2 dagen terug richting Rotterdam voor de whashing, geen arts gezien, en dan terug richting huis.

We zijn ondertussen 40 dagen na de HT. De ingeplanteerde haren aan de achterkant en de kruin zijn zo goed als allemaal uitgevallen. Er werd tussen de bestaande haren geïmplanteerd.
Mijn donor is een ander verhaal... daar merk ik wel schockloss in... en ook is naar mijn eigen gevoel niet de volledige breedte benut... Ook is het ten opzichte van vorige HT's, minder mooi verdeeld.
Op dit moment dus balen en wachten hoe het uitdraait. Ik weet uit vorige HT's dat dit even kan duren.

Ik besef dat dit een baalperiode is. Je voelt nog de steken, bestaande haren zijn uitgevallen, je donor nog niet volledig volgroeid. En je wacht eigenlijk op het eindresultaat.

Wat betreft de kliniek. Initiële consult goed met de arts, mooi verzorgde omgeving, de arts is initieel even bij je tijdens de verdoving, maar dan ben je overgelaten aan de assistentes... echt een minpunt.

Betreffende opvolging kan ik positief zijn. Alles is mooi geregeld en als je vragen hebt kan je altijd terecht. Maar, het gevoel van snel snel alles te willen uitvoeren is me toch niet bevallen.
Hairwebuser is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2021, 12:47   #2
Harryhak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2020
Berichten: 92
Geslacht:
Dank voor het delen.
Keuze maken blijft altijd lastig.
Je maakt je keuze vaak na het “gevoel” van de intake.
Misschien valt het mee met je donor als straks alles weer is aangegroeid.
Hoop op een goed herstel voor je.
Harryhak is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2021, 16:51   #3
loremipsum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2021
Berichten: 3
Geslacht:
Hoe is dit verlopen?
loremipsum is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2021, 09:12   #4
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
ik ben wel echt een voorstander van dat het consult voor de behandeling gedaan wordt door diegene die ook de kanaaltjes opent en haarlijn/indeling bepaald.

Zegt natuurlijk niks over de mensen die je wel behandeld hebben, laten we hopen dat die hun werk verstaan, maar snap de twijfel.

Hee veel succes en hopen op een goed resultaat.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2021, 12:19   #5
eldee070dh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2021
Berichten: 123
Geslacht:
Ik ben inderdaad benieuwd naar je resultaten tot nu toe, aangezien ik 6 weken geleden hier behandeld ben.
eldee070dh is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2021, 20:43   #6
X-tech
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2017
Berichten: 16
Geslacht:
Welke taal spraken die assistentes dan?
X-tech is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.