Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 maart 2008, 01:27   #46
hannakr
medewerker laser-kliniek
 
hannakr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2007
Locatie: Delft
Berichten: 75
Bokito, hoe is het met je???
Is alles uitgevallen? en wanneer is je volgende afspraak?

Groetjes Hanna
hannakr is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2008, 20:15   #47
Bokito
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2007
Berichten: 8
Hey, ik heb vorige week mijn tweede behandeling gehad en zelf zie ik nog niet echt een verschil. Ik heb het gevoel soms dat het wel minder is, maar dat kan net zo goed een kwestie zijn van het willen geloven en het willen zien dat het ook echt minder word. Ik heb geen 3e afspraak gemaakt, niet omdat ik er geen vertrouwen meer in heb want dat heb ik nog wel degelijk maar meer omdat ik vroeg in Juni op vakantie ga naar de zon toe. Dus daar wil ik niet rond moeten lopen in een regenpak! En aangezien je in Nld nooit weer wanneer de zomer ophoud heb ik afgesproken dat ik zelf weer contact op neem zodra het weer een beetje kouder word.

Wel heb ik nog een vraagje, is het in de zomer wel toegestaan om dingen zoals veet te gebruiken. Ik neem aan dat mijn huid wel genoeg hersteld is na 2 maanden geen laser meer te hebben gevoeld dat ik dat weer mag gebruiken voor in de zomerdagen?
Bokito is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2008, 01:10   #48
hannakr
medewerker laser-kliniek
 
hannakr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2007
Locatie: Delft
Berichten: 75
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokito Bekijk bericht
Hey, ik heb vorige week mijn tweede behandeling gehad en zelf zie ik nog niet echt een verschil. Ik heb het gevoel soms dat het wel minder is, maar dat kan net zo goed een kwestie zijn van het willen geloven en het willen zien dat het ook echt minder word. Ik heb geen 3e afspraak gemaakt, niet omdat ik er geen vertrouwen meer in heb want dat heb ik nog wel degelijk maar meer omdat ik vroeg in Juni op vakantie ga naar de zon toe. Dus daar wil ik niet rond moeten lopen in een regenpak! En aangezien je in Nld nooit weer wanneer de zomer ophoud heb ik afgesproken dat ik zelf weer contact op neem zodra het weer een beetje kouder word.

Wel heb ik nog een vraagje, is het in de zomer wel toegestaan om dingen zoals veet te gebruiken. Ik neem aan dat mijn huid wel genoeg hersteld is na 2 maanden geen laser meer te hebben gevoeld dat ik dat weer mag gebruiken voor in de zomerdagen?
Heej Bokito,

Als je in juni op vakantie gaat, kun je vier weken voor je vakantie nog een behandeling krijgen. Dat is wel zo lekker, want dan ben je haarloos op vakantie!!! Ga dan niet gelijk onwijs bakken, maar je mag gewoon in de zon hoor!
je mag altijd Veet (ontharingscreme) gebruiken en scheren! Harsen moet je niet doen!

Groetjes Hanna
hannakr is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2008, 12:37   #49
Bokito
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2007
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hannakr Bekijk bericht
Als je in juni op vakantie gaat, kun je vier weken voor je vakantie nog een behandeling krijgen.
Hoi Hanna, is 4 weken niet veel te vroeg? Degene die mij lasert zegt zelf dat je het best om de 5-6 weken kan doen. En iemand anders adviseerde me zelfs al dat het eigelijk het meeste zin heeft als je het om de 10 weken doet?

En voor ik op vakantie ga zorg ik echt wel dat alles weg is Dan gaan we gewoon weer ouderwets aan de slag met mesjes en cremes.

Citaat:
Harsen moet je niet doen!
Word ik wel nieuwsgierig waarom niet
Bokito is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2008, 14:19   #50
hannakr
medewerker laser-kliniek
 
hannakr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2007
Locatie: Delft
Berichten: 75
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokito Bekijk bericht
Hoi Hanna, is 4 weken niet veel te vroeg? Degene die mij lasert zegt zelf dat je het best om de 5-6 weken kan doen. En iemand anders adviseerde me zelfs al dat het eigelijk het meeste zin heeft als je het om de 10 weken doet?

En voor ik op vakantie ga zorg ik echt wel dat alles weg is Dan gaan we gewoon weer ouderwets aan de slag met mesjes en cremes.


Word ik wel nieuwsgierig waarom niet
Ow je begrijpt me verkeerd. Het beste kun je je laten laseren om de 12 weken. Maar je mag pas de zon in na vier weken na de behandeling, dat bedoelde ik. Dat je lekker glad de vakantie in gaat Probeer dus zo te plannen dat je de 'laatste' behandeling vier weken vóór je vakantie doet en dan wacht je na de behandeling weer een week of 10-12 tot je weer wit bent en hervat je de behandeling. Snap je?

Groetjes Hanna
hannakr is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2008, 18:12   #51
Bokito
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2007
Berichten: 8
Ahh oke dan snap ik het, maar het kost best wel veel geld en om nou een extra keer te gaan wat minder effect heeft maar puur om het gladde gaat het mij iets te ver. Ik zorg gewoon op de ouderwetse manier (scheren/creme) dat ik kaal ben. En na de zomer ga ik weer rustig verder met de behandelingen!
Bokito is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2008, 19:12   #52
hannakr
medewerker laser-kliniek
 
hannakr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2007
Locatie: Delft
Berichten: 75
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokito Bekijk bericht
Ahh oke dan snap ik het, maar het kost best wel veel geld en om nou een extra keer te gaan wat minder effect heeft maar puur om het gladde gaat het mij iets te ver. Ik zorg gewoon op de ouderwetse manier (scheren/creme) dat ik kaal ben. En na de zomer ga ik weer rustig verder met de behandelingen!
Je begrijpt me denk ik weer verkeerd. Het handigst ik het om de haarfasen te volgen, dus elke 10-12 weken een behandeling. Doordat je de zomer overslaat mis je een lading haar! Jij dacht dat je niet op vakantie kon, maar dat kan dus wel, mits je de behandeling vier weken voor vertrek laat doen. Dit is dus juist géén geldverspilling, in tegendeel!
Naast dat je de fasen van het haar volgt, is het ook nog eens lekker om glad de zomer in te gaan. Maar je moet doen wat je fijn vindt hoor. Hoop dat je me nu een beetje snapt

Groetjes Hanna
hannakr is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2008, 00:26   #53
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
traag

Hoeveel seconden zitten dan tussen de flitsen als je hem hoog insteld?

gr

lanny

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hannakr Bekijk bericht
Hoi Lanny,

Met traag bedoel het resultaat (en een beetje de snelheid van het apparaat).
Trouwens, nog even over het controleren:
Je kunt de elos zo hoog zetten als je zelf wilt, en daarmee flinke brandwonden veroorzaken. De elos meet bij elke flits hoeveel de huid en haren opneemt. Als dit over een criterium heen gaat, flitst hij niet op dezelfde plek, maar dan is het kwaad al geschied. Ik denk dat je dit bedoelt?

groetjes Hanna
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2008, 00:28   #54
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
vraagje over de zomer en ontharen

Hanna,

Het is altijd standaard om te zeggen een maand maar mijn ervaring is dat als je niet gaat liggen bakken in de zon je al na een dag of 8 in de zon kan zitten op het teras met een spf 50 zonder nadelelige gevolgen. Ik denk dat die maand alleen geld als je normaal ook snel verbrand wat denk jij Hanna?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hannakr Bekijk bericht
Je begrijpt me denk ik weer verkeerd. Het handigst ik het om de haarfasen te volgen, dus elke 10-12 weken een behandeling. Doordat je de zomer overslaat mis je een lading haar! Jij dacht dat je niet op vakantie kon, maar dat kan dus wel, mits je de behandeling vier weken voor vertrek laat doen. Dit is dus juist géén geldverspilling, in tegendeel!
Naast dat je de fasen van het haar volgt, is het ook nog eens lekker om glad de zomer in te gaan. Maar je moet doen wat je fijn vindt hoor. Hoop dat je me nu een beetje snapt

Groetjes Hanna
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2008, 02:31   #55
anoniempje13
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2006
Berichten: 3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hannakr Bekijk bericht
Je begrijpt me denk ik weer verkeerd. Het handigst ik het om de haarfasen te volgen, dus elke 10-12 weken een behandeling. Doordat je de zomer overslaat mis je een lading haar! Jij dacht dat je niet op vakantie kon, maar dat kan dus wel, mits je de behandeling vier weken voor vertrek laat doen. Dit is dus juist géén geldverspilling, in tegendeel!
Naast dat je de fasen van het haar volgt, is het ook nog eens lekker om glad de zomer in te gaan. Maar je moet doen wat je fijn vindt hoor. Hoop dat je me nu een beetje snapt

Groetjes Hanna
een aantal korte vragen! geldt dit ook voor de dons haar van wel 1 cm lang met een donkere kleur blijft dit ook weg als je voor de vakantie een behandeling laat doen? en hoe lang blijft het glad?
anoniempje13 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2008, 01:15   #56
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
coaguleren

Je weet pas of het wegblijft als je de behandeling hebt gedaan! Maar mijn ervaring is dat als je behandeld bent en je gebuikt een coagulerende creme je het wel 2 tot 3 weken glad houdt.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje13 Bekijk bericht
een aantal korte vragen! geldt dit ook voor de dons haar van wel 1 cm lang met een donkere kleur blijft dit ook weg als je voor de vakantie een behandeling laat doen? en hoe lang blijft het glad?
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2008, 15:58   #57
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
wat die donsharen betreft, daar zou ik toch wat voorzichtig mee zijn, olm hiervan resultaat te verwachten. Ook in combi met creme's blijven over het algemeen de resultaten voor donshaar minimaal. Sorry!
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2008, 09:19   #58
Liesje22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2007
Berichten: 46
Weet iemand hier hoe ver van te voren je je haartjes moet scheren voordat je aan een IPL behandeling gaat?
Liesje22 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2008, 20:45   #59
carollsummer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2008
Berichten: 76
hoe kort de haartjes

Ik heb dit hele forum doorgeploeterd en volgens mij moeten ze zo kort mogelijk op de huid worden afgeschoren want dan kan de energie goed de haarwortel bereiken en de verbinding tussen de haarwortel verbreken. Dat is wat ik eruit begrijp maar ik ben geen expert.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liesje22 Bekijk bericht
Weet iemand hier hoe ver van te voren je je haartjes moet scheren voordat je aan een IPL behandeling gaat?
carollsummer is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2008, 23:00   #60
SatouSei
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Berichten: 35
Inderdaad. Maar ik neem aan dat dat je ook verteld wordt voor je aan de behandeling begint. Als dat soort informatie niet gegeven wordt heb je vast geen goede behandelaar .
SatouSei is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
19-jarige jongen zoekt advies! 1987 Medicijnen/haargroeimiddelen 3 2 september 2006 13:03
Advies Zoevo Medicijnen/haargroeimiddelen 6 27 februari 2006 16:33
Kan iemand mij advies geven inzake mijn haarprobleem silverheart AGA - Algemeen 6 12 september 2005 01:11
Advies gevraagd Michelv Chirurgische behandelingen 41 3 juni 2005 16:41
Advies gevraagd van kenners!!! hair81 Chirurgische behandelingen 1 20 maart 2005 14:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.