Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 januari 2014, 19:18   #1
shetah
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2013
Berichten: 28
Question ggz?? ervaringen

De afgelopen tijd gaat het heel slecht..
Het haartrekken is bij mij op het moment zo erg, niet normaal en
dit in combinatie met een depressie en eetstoornis heeft ervoor gezorgd dat ik ben doorverwezen naar de ggz.daar heb ik net mijn intake gehad, en nu is het wachten op het advies, maar weet eerlijk gezegd nog niet wat ik ervan moet denken.
Natuurlijk hoop ik dat ze me willen en kunnen helpen ( ben zelfs bang dat ze me zullen afwijzen, dat ze me een aansteller vinden) maar aan de andere kant had ik het gevoel op het gemeentehuis te zijn waar je nog net geen nummertje hoeft te trekken. daarom vroeg ik mij af, of er misschien mensen zijn die ook ervaringen hebben met een ggz/ Riagg? positief of negatief..
shetah is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2014, 11:30   #2
shetah
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2013
Berichten: 28
iemand?
shetah is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2014, 18:31   #3
Elser
HaarWeb lid
 
Elser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Berichten: 3.972
Geslacht:
Veel sterkte toegewenst.
Zelf geen ervaring mee maar misschien heb je iets aan dit linkje.
http://psychotherapie.startpagina.nl/prikbord/
Elser is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2014, 22:18   #4
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
Mijn ervaringen met de ggz zijn niet bijzonder goed. Mijn positieve ervaringen met psychiaters en psychologen waren de mensen die niet aan de ggz waren verbonden.
Verder schrijf je dat je een eetstoornis hebt. Ik heb goede verhalen gehoord over Human Concerns. Zij werken met vooral of vrijwel alleen met ervaringsdeskundigen. Zij hebben ook een forum. Dit is de link naar hun website http://www.ikookvanmij.nl/portal/index.html
Zelf zal ik daar meer vertrouwen in hebben dan de ggz. Misschien kunnen ze je daar ook helpen met je ttm. Het heeft misschien wel raakvlakken. Mijn ervaring is dat ttm-ers vaak mensen zijn die kwetsbaarder zijn en vaak hoge eisen aan zichzelf stellen en daarnaast bijzonder perfectionistisch. En dat gevoel heb ik nu ook als ik denk aan mensen met een eetstoornis. Uiteraard kan ik volkomen naast zitten met mijn bericht, maar het is wel altijd een gevoel wat ik heb over ttm-ers. Een zeer goede vriendin van me heb ik via dit forum leren kennen en zij past ook in dat profiel en in het verleden toch wel op meetings geweest en eigenlijk is dat idee altijd wel een beetje blijven hangen.
Maar ik zal zelf met een eetstoornis naar een goede eetstoornissenkliniek op zoek gaan en dit niet bij de ggz neerleggen. Misschien als je het ene lukt om aan te pakken dat het andere ook minder wordt.
Ik heb wel respect voor je dat je hulp bent gaan zoeken. Ik wens je heel veel sterkte en vooral heel erg veel succes.
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2014, 19:47   #5
Freedom
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2014
Berichten: 1
Geslacht:
Ik heb van alles geprobeerd, RIAGG, Willem Arentz huis, zelfhypnose, hypnose zelfs zeer dure training in Alemere. Veel geld kwijt geraakt en helaas trichotillomanie gehouden. Ik ben pas geleden naar Brainresult geweest in Culemborg, hij heeft een hele andere aanpak, zeer verrassend en....ik ben er tot nu toe vanaf, terwijl ik in een ontzettende moeilijke en zware periode zit. hij is een prettig persoon om mee te praten, helpt je zelfvertrouwen op te krikken en zoals ik al zei....ik denk niet eens meer aan haren trekken. Na 5 sessies...Ik blijf wel een keer in de paar maanden een afspraak houden voor onderhoud en dat vind ik heel prettig. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik heb ook zo diep gezeten als jij nu zit, heel veel sterkte en wijsheid. En je bent geen zeur of een nummer. Jij bent ook uniek en ook jij kan er van af komen!!!!!!!!!!!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shetah Bekijk bericht
De afgelopen tijd gaat het heel slecht..
Het haartrekken is bij mij op het moment zo erg, niet normaal en
dit in combinatie met een depressie en eetstoornis heeft ervoor gezorgd dat ik ben doorverwezen naar de ggz.daar heb ik net mijn intake gehad, en nu is het wachten op het advies, maar weet eerlijk gezegd nog niet wat ik ervan moet denken.
Natuurlijk hoop ik dat ze me willen en kunnen helpen ( ben zelfs bang dat ze me zullen afwijzen, dat ze me een aansteller vinden) maar aan de andere kant had ik het gevoel op het gemeentehuis te zijn waar je nog net geen nummertje hoeft te trekken. daarom vroeg ik mij af, of er misschien mensen zijn die ook ervaringen hebben met een ggz/ Riagg? positief of negatief..
Freedom is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2014, 12:46   #6
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Wat voor een methode gebruikt hij dan als ik mag vragen?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.