Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 maart 2012, 13:18   #1
Thomy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2012
Berichten: 7
Question 24 en kalend, beginnen met medicatie of niet?

Beste Haarwebleden

Ik ben een 24jarige jongen die kampt met AGA. Het afgelopen jaar is het voor mijn gevoel ontzettend snel gegaan. Aan het begin van 2011 had ik ''normale'' inhammen (tussen NW 1 en 2 in) nu zit ik op NW 2 met diffuse haaruitval bij mijn kruin (hoofdhuid is bij de kruin inmiddels zichtbaar), en de inhammen. Ik ga duidelijk richting NW3. Mijn vader is 51 en zit op NW3 vertex,de broers van mijn moeder zitten allen ook op NW2/3 vertex.

Nu wil ik graag met medicatie beginnen maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe en wat. Ik ben bij de huisarts geweest en die raadde mij het af, ik heb ook heel wat discussies hier op haarweb gelezen maar nog steeds weet ik niet goed hoe ik beginnen moet.

Wat raden jullie mij aan? moet ik eerst langs de dermatoloog gaan of kan ik direct beginnen met medicatie? Wat betreft de medicatie, is het verstandiger om eerst met fina of met minox te beginnen of wellicht met allebei? Bij welke middel is de shedding het ergst? Fina of Minox? En wat moet ik bij deze shedding verwachten? sommigen stellen dat die shedding niet eens bestaat anderen lopen weer met zelfmoordneigingen rond vanwege de shedding.

Oohjah graag zou ik nog tips willen ontvangen over haarverzorging, goede shampoo's en conditioners.

Nou het is best een lang verhaal, ik zou graag foto's willen plaatsen maar voel me daar op dit moment nog niet klaar voor (ik weet het, het klinkt een beetje dom maar het is niet anders). Alvast bedankt voor jullie tips
Thomy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2012, 15:53   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Je kunt gewoon foto's plaatsen waar je gezicht niet zichtbaar op is...

Beginnen bij een dermatoloog is altijd een goed idee. zij weten er als het goed is meer van dan je huisarts (maar lang niet elke dermatoloog heeft er verstand van...).

Haarverzorging? Gebruik een shampoo zonder SLS (zit bijna overal in), bijvoorbeeld Revita. Trek niet aan je haar en droog het niet te wild. Hou het schoon en fris en zorg ook voor een goede huid-conditie, bijvoorbeeld met olies of lotions (emu oil, kokos olie).

Minox en finasteride zijn vrij serieuze middelen. of je er mee wilt beginnen is uiteraard aan jou. Als je begint raad ik je aan om te beginnen met minox in een lage dosis (bijvoorbeeld 1x per avond 0.5ml ipv 2x 1ml).

Succes
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2012, 12:00   #3
Thomy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2012
Berichten: 7
Beste Dzinee,

Bedankt voor je reactie, ik heb voor volgende week een afspraak staan bij de dermatoloog. Even afwachten op wat hij zal zeggen. Wat betreft de Revita Shampoo, waar kan ik die kopen?

Ik zag in je handtekening dat jij fina gebruikt, misschien ben ik vervelend maar voor mij is het verschil tussen fina en minox nog niet helemaal duidelijk. Wat doet fina? en wat doet minox? ik heb er al wat over gelezen in de topic Haargroeimiddelen voor dummies, maar blijkbaar ben ik echt een dummie want het is nog niet helemaal duidelijk voor mij :p

Wellicht is dit een domme vraag maar met welke van de twee bereikt men over het algemeen het beste resultaat?

Ik hoorde onlangs van een vriend dat gisttabletten ook wel handig kunnen zijn? ik heb daar niet heel van terug kunnen vinden op haarweb, weet jij daar misschien iets van?

Mvg,

Thomy
Thomy is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2012, 12:59   #4
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Revita kun je kopen bijvoorbeeld bij biovea.net of strawberrynet.com.

Finasteride is een pilletje dat je inneemt. Het zorgt ervoor dat je DHT niveau omlaag gaat (met ongeveer 70%). DHT = slecht voor je haar..als dat dus verminderd kan je haarstatus verbeteren. Bijwerkingen hebben met name te maken met sexuele drift, maar ook met humeur en gemoedstoestand(depressie) (wel maar heel laag %).

Minoxidil is (meestal) in een vloeistof die je op je hoofdhuid aanbrengt. De werking hiervan is nog steeds niet geheel duidelijk, maar het kan ervoor zorgen dat je haar iets dikker en voller word. Vellus haartjes (zwak, doorzichtig) kunnen bijvoorbeeld donkerder en steviger worden. Bijwerkingen hebben te maken met je bloedvatenstelsel en je hart..

Een combinatie van die 2 zal het beste resultaat geven, maar je moet het er wel 'voor over hebben'.

Gisttabletten gaan je niet helpen.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2012, 19:01   #5
Thomy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2012
Berichten: 7
Sorry voor de late reactie, heb het vrij druk nu met afstuderen.

Dankje je voor je info! heey maar nu heb een paar laatste (dit zijn echt de laatste, na deze laat ik je met rust) vragen;

Is het verstandig om eerste met Fina of met minox of met allebei te beginnen?

Wat kan ik verwachten qua resultaat? ik weet dat dit lastig te beantwoorden is omdat dit bij ieder van ons verschilt maar wat kan ik enigzins verwachten, beetje dikker en voller haar of hergroei op plekken waar nu geen haar zit?

En wat raad jij mij aan, (dat ik kalend ben vindt ik niet prettig, maar ik zit er ook niet heel erg mee) is het verstandig om met medicatie te beginnen of is het de moeite niet waard?

Sorry voor de vragen maar ik heb simpelweg niemand bij wie ik terecht kan voor advies op dit gebied

Groetjes,

Thomy
Thomy is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2012, 10:25   #6
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
De meest reguliere gang van zaken is eerst beginnen met minox, langzaam opbouwen.
Als je na 6 maanden dan meer wilt kun je ook nog Fina erbij nemen.

Het is onverstandig om tegelijk te beginnen omdat je nooit weet waar de bijwerkingen vandaan komen, en ook niet waar de eventuele resultaten door komen.

Wat kun je verwachten? De fina zal redelijk snel verdere haaruitval minderen, en minox kan met geluk een beetje hergroei geven (zeker als je haaruitval nog niet zo lang gaande is..). Verwacht echter niet volledige hergroei, maar richt je vooral op stabilisatie..Als je dat bereikt ben je al op een mooi punt.

Ik ben nu anderhalf jaar hiermee bezig denk ik, en ik vraag me nog steeds weleens af of het het waard is. Elke dag een hoop 'rituelen', terwijl ook gewoon de tondeuse erover kan en niet meer over nadenken...
Ik ben ooit begonnen met tondeuse, klaar, niks meer aan gedaan..Door andere tegenslagen voelde ik mij echter niet fijn en destijds dacht ik dat mijn haar dan iets positiefs kon brengen. Dat deed het ook, en ik voelde me er iets beter door.

Anyhow, de beslissing of het de moeite waar is moet je zelf weten..Als je er na een half jaar mee wilt stoppen stop je er gewoon mee.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.