Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 november 2012, 19:13   #1
Fudge
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2012
Berichten: 12
Finasteride Mylan verloop

Hey lui,

Ik heb sinds gister het medicijn finasteride mylan in handen gekregen na wat gesprekken met mijn dermatoloog. Ik ben bijna 20 en ik heb 24/7 hoofdpijn voor al een aantal jaren door bijwerkingen van vorige ziektes en daar wordt ook aan gewerkt. Momenteel heb ik finasteride gekregen om mijn haaruitval te voorkomen, aangezien stress (voornamelijk door hoofdpijn) waarschijnlijk het haaruivalproces versneld en omdat dat samen met mijn erfelijke factoren mijn haar dan waarschijnlijk niet meer herstelt.

Ik lees momenteel veel negativiteit over finasteride in het algemeen, dit jaagt mij angst aan. Tegelijkertijd weet ik dat mijn haaruitval zou kunnen betkenen dat mijn stres alleen maar blijft groeien en het voor mij onmogelijk zal maken om van mijn hoofdpijn af te komen.

Het zou mooi zijn als er mensen zijn die mij wat tips willen geven voor de komende 3 maanden voor het gebruik van finasteride, aangezien ik gelijk wil stoppen wanneer het mis gaat, zoals waar ik vooral op moet letten (ik weet de bijwerkingen, maar ervaringen daarover zijn goud waard), of het slimmer is om 1mg tablet te delen en deze op te hogen.

Ik beloof mijn proces vast te leggen en deze met anderen te delen, want momenteel heb ik ook het gevoel dat vooral mensen die profijt hebben van dit medicijn geen berichten over het verloop daarover achterlaten.

alvast bedankt ;D
Fudge is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2012, 19:22   #2
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Als je met finasteride begint, NIET stoppen. Continue starten en stoppen met fina kan de haaruitval proces zelfs versnellen. Bijwerkingen kunnen optreden en later weggaan. Volhouden dus. Geef het een dik jaar om echt te zien of het voor jou werkt of niet. Je kunt last krijgen van 'shedding'=(meer haaruitval) maar deze haren groeien bijna altijd terug en soms zelfs dikker. Van wat ik lees moet je finasteride ongeveer 9 maanden gebruiken om stabilisatie te verkrijgen. 1mg is de maximale dosis om haaruitval te bestrijden. Je kunt beginnen met 0,6mg en na een paar maanden misschien verhogen naar 0,8 of zelfs 1mg. Let op verhogen hoeft dus niet als je tevreden bent!

Stress en haaruitval zijn gerelateerd ja. Telogeen haarverlies. Vaak is dit tijdelijk en kan het 6 tot 12 maanden duren voordat het haarzakje opnieuw haar gaat produceren, inderdaad behoorlijk lang!

Als ik je een tip mag geven: Als je met finasteride begint, begin dan niet met minoxidil of andere middelen/supplementen om zo precies te volgen wat finasteride doet. Voeg minoxidil toe (als je wilt) wanneer je stabilisatie hebt.

Laatst gewijzigd door Kuit; 22 november 2012 om 19:24
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2012, 19:30   #3
Fudge
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2012
Berichten: 12
Bedankt voor de snelle reactie.

Het zal niet makkelijk voor me worden om door te blijven gaan met bijwerkingen, maar ik zal het proberen. Het verminderen van mijn haarverlies zal de komende 2 jaar ook erg belangrijk zijn voor herstel van mijn hoofdpijn. Ik zal ook elke dag mijn logboek bijhouden.

Ik probeer me ook vooral op finasteride te richten, dus resultaten zullen ook alleen maar hiervan afkomstig zijn.

Laatst gewijzigd door Fudge; 22 november 2012 om 19:36
Fudge is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2012, 14:54   #4
Fudge
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2012
Berichten: 12
Een update over mijn verloop.

Ik startte met een 0.5 mg finasteride op 25 nov, deze slikte ik elke dag. Helaas begon ik al snel dingen op te merken, ik kreeg pijn in de borst en 4 dagen later werd ik roodgloeiend wakker en had ik meer last van me borst dan ooit. Verder leek ik ook moeilijker klaar te komen, maar dit zie ik meer in verband met stress.

Ik ben toen 5 dagen gestopt, de klachten verdwenen en alles leek weer zoals het was. Daarna ben ik opnieuw begonnen met 0.25 mg finasteride, dit heb ik 2 dagen gedaan en nu ben ik weer overgegaan met 0.5 mg finasteride, dit doe ik nu onderhand ookal 2 dagen. Geen nare effecten nog tegengekomen.

Haaruitval lijkt minder, wel valt er nog veel uit aan de achterkant en zie ik nog wel aga haren aan de voorkant uitvallen. Hopelijk gaat de verbetering door.

Laatst gewijzigd door Fudge; 10 december 2012 om 16:22
Fudge is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2012, 20:37   #5
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ik hoop voor je dat je niet opnieuw bijwerkingen krijgt. Overigens moet ik zeggen dat je de bijwerkingen wel erg snel hebt gekregen. Misschien ligt het wel niet aan de finasteride. Kijk ook uit met een stop/start gebruik van finasteride. Daar wordt op dit forum ook voor gewaarschuwd.

Haaruitval minder worden is theoretisch onmogelijk. Dat kun je pas merken na 3 maanden tot 6 maanden.

Ik ben begonnen op 28 november 2012 en merk tot op heden nog niks. Ik ben gestart met 0.5mg en daar zit ik nu nog steeds op. Ik hoop ook op die dosering te kunnen blijven.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2012, 22:50   #6
Fudge
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2012
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Ik hoop voor je dat je niet opnieuw bijwerkingen krijgt. Overigens moet ik zeggen dat je de bijwerkingen wel erg snel hebt gekregen. Misschien ligt het wel niet aan de finasteride. Kijk ook uit met een stop/start gebruik van finasteride. Daar wordt op dit forum ook voor gewaarschuwd.

Haaruitval minder worden is theoretisch onmogelijk. Dat kun je pas merken na 3 maanden tot 6 maanden.

Ik ben begonnen op 28 november 2012 en merk tot op heden nog niks. Ik ben gestart met 0.5mg en daar zit ik nu nog steeds op. Ik hoop ook op die dosering te kunnen blijven.
Ik heb ook gezegd dat ik die dingen opmerkte, het betekent niet dat het perse gevolgen zijn van finasteride, vooral aangezien mijn gezondheid momenteel heel erg slecht is.
Ik zit er nu ook daarom erg mee dat een verstoring van mijn hormonen mijn balans niet echt mee zal werken. Misschien Oc000459 is een optie dat ik wil nemen, het is nog niet volledig bewezen en bijwerkingen zijn niet geheel bekent, vooral op langer termijn, maar in ieder geval is het niet iets wat je hormoonsysteem verstoort. Bovendien lijd ik ook aan acne waar ik ook voor behandeld wordt, het zou dan ook erg voordelig zijn als Oc000459 dit ook verhelpt. Het kost wel wat geld, maarja.. de een koopt een nieuwe iphone, ik koop weer liever mijn eigen haar.

Laatst gewijzigd door Fudge; 10 december 2012 om 23:08
Fudge is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2012, 14:03   #7
Fudge
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2012
Berichten: 12
Een nieuwe update.

Het is nu alweer 10 dagen later sinds mijn laatste update, ik zit nog steeds op een 0.5 mg dosis en verder ben ik nog geen negatieve effecten tegengekomen.

Het grote goede nieuws is dat ik duidelijk een verschil zie in mijn haaruitval, ik begin minder haar te verliezen. Normaal lag het hele putje van de douche vol, maar nu is dit wel zeker 50% minder, ook ben ik niet elke dag meer bezig om haren uit mijn kleren te halen. Dit kan natuurlijk tijdelijk zijn, maar ik heb dit in een half jaar tijd niet meegemaakt.

Ik hoop dat het zo doorgaat, als ik meer verbetering zie ben ik misschien wel bereid om mijn dosis nog meer te verlagen.
Fudge is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2012, 14:17   #8
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fudge Bekijk bericht
Een nieuwe update.

Het is nu alweer 10 dagen later sinds mijn laatste update, ik zit nog steeds op een 0.5 mg dosis en verder ben ik nog geen negatieve effecten tegengekomen.

Het grote goede nieuws is dat ik duidelijk een verschil zie in mijn haaruitval, ik begin minder haar te verliezen. Normaal lag het hele putje van de douche vol, maar nu is dit wel zeker 50% minder, ook ben ik niet elke dag meer bezig om haren uit mijn kleren te halen. Dit kan natuurlijk tijdelijk zijn, maar ik heb dit in een half jaar tijd niet meegemaakt.

Ik hoop dat het zo doorgaat, als ik meer verbetering zie ben ik misschien wel bereid om mijn dosis nog meer te verlagen.
Mooi om te horen! keep up the updates
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2013, 12:31   #9
Fudge
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2012
Berichten: 12
De eerste update van het jaar ;p

De laatste 11 dagen zijn er nogal wat dingen verandert. Het haaruitval is nog steeds lager dan eerst, maar het verhoogt met vooral korte aga haren. Ik weet niet of ik dit als iets positiefs moet zien, hopelijk komen deze terug voor betere haren, maar het blijft moeilijk. Het is wel duidelijk dat dit iets nieuws is want hiervoor heb ik dat niet zoveel gehad.

Verder ben ik nog geen nare bijwerkingen tegengekomen met de 0.5 fin inname.
Fudge is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2013, 15:51   #10
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Mooi zo, Ik zit ook nog steeds op 0.5mg en het gaat prima tot nu toe. Resultaat nog niet duidelijk na een maand. Logisch.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2013, 17:07   #11
haar11
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2013
Berichten: 1
ten eerste wil ik iedereen hier eerst een gelukkig nieuwjaar wensen.

Echter ik heb een vraag over de inname van finasteride: ik lees dat jullie 0,5mg fin innemen.

nemen jullie deze voor het slapen gaan in? of in de ochtend tijdens het ontbijt?

En hoe gaat het nu? al bijwerkingen?
haar11 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2013, 19:11   #12
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haar11 Bekijk bericht
ten eerste wil ik iedereen hier eerst een gelukkig nieuwjaar wensen.

Echter ik heb een vraag over de inname van finasteride: ik lees dat jullie 0,5mg fin innemen.

nemen jullie deze voor het slapen gaan in? of in de ochtend tijdens het ontbijt?

En hoe gaat het nu? al bijwerkingen?
Ik neem het meestal in tussen 17.00 uur en 18.00. Gewoon voor het eten. Het maakt geen drol uit wanneer je het neemt. Als je het maar neemt op een vast tijdstip. Nee, ik merk geen bijwerkingen. In het begin (2/3 weken terug) dacht ik last te hebben van een vermindering van libido. Ik heb daar echter nu geen last meer van. Het kan zijn dat het nooit "echt" is geweest. Ik ben sowieso niet "gruwelijk" kaal aan het worden. Het laatste jaar knipt de kapper mijn haar ook korter wat daarvoor niet gebeurde. Wanneer het langer is lijkt het sowieso dichter. Soms heb ik het idee dat ik wel het goede middel slik maar dat ik misschien weinig resultaat zal boeken omdat misschien nog TE veel haar heb. Zou dat kunnen?

Keep in touch met je updates.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2013, 22:40   #13
Fudge
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2012
Berichten: 12
Het is al weer een tijdje dat ik geen update heb gedaan. Nog geen echte negatieve effecten opgemerkt, daarnaast is mijn haarverlies zonder enige twijfel in mindere mate dan voor het gebruik.

Zoals je misschien hebt opgemerkt schrijf ik over geen ''echte'' negatieve effecten, want een kleinere is er zeker wel gekomen. Zo is er een verminderde zin in seks, maar dit is waarschijnlijk te verwijten aan een nieuw medicijn tegen mijn chronische hoofdpijn klachten dat met zenuwen te werk gaat (klacht staat ook in bijsluiter). Ik beschouw deze niet als een grote verandering, maar toch ben ik de laatste weken voor de zekerheid overgegaan naar een 0.25 mg inname van finasteride.

Dus helaas is mijn verloop nu niet geheel nauwkeurig meer door het gebruik van andere medicijnen, verder denk ik momenteel ook aan een regime waarbij ook minox in beeld komt, je kan beter maar vroeg beginnen.
Fudge is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2013, 23:39   #14
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Goed dat je het topic weer op pakt. En dat het tot op heden prima gaat. Mijn haaruitval is ook zonder enige twijfel gestopt. Dit merk ik aan het feit dat ik geen haren meer vind op plaatsen waar het normaal gesproken wel lag. Dit heb ik tot nu toe bereikt met 0.5mg. Dit vanaf 28 november 2012. Vanaf maart 2013 ben ik overgestapt op 0.25mg. De reden hiervan is om te onderzoeken of ik "hetzelfde" resultaat kan behalen als wat ik nu heb (haaruitval stoppen), en om de bijwerkingen in te perken ondanks ik nu nog niks merk. Maar je werkt met hormonen dus gaat dat ook langzaam. Misschien richt je van binnen wel schade aan zonder dat je er iets van merkt, maar pas in een latet stadium (sperma kwaliteit). Ik probeer dus een gulden middenweg te vinden. Een leuke bijkomstigheid is dat het ook scheelt in prijs. Maar dat is geen reden om de dosering te verlagen. Ik speel gewoon niet graag met mijn lichaam.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2013, 22:48   #15
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Nu moet ik wel toevoegen dat wanneer ik weer extra haaruitval merk. dat ik weer terug stap op 0.5mg.

De prijzen zijn dan ook nogsteeds te overzien. Hopelijk vervalt in 2013 het patent
themen is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.